י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כתב אישום: נכנס לשטח אש והפריע לאימונים

סולימאן אבו קרון, בן 40 מביר הדאג', נאשם בכניסה לא חוקית לשטח אימונים בצאלים ושיבוש אימוני צה"ל

צילום ארכיון: חיים טוויטו
צילום ארכיון: חיים טוויטו


לפני כ-5 ימים הגיע סולימאן אבו קרון, בן 40 מביר הדאג' (כפר בדואי באזור הנגב הצפוני) כשהוא רעול פנים בטרקטורון ללא לוחיות זיהוי לשטח צבאי סגור בבסיס צאלים. הוא נכנס לעומק שטח אש, בזמן ש-10 יחידות צה"ליות התאמנו במקום.

כאשר זוהה על ידי יחידת הסיירת הירוקה, ניתנה הוראה להפסקת האימונים ולהפסקת השימוש באש, מסוק משטרתי איתר את הנאשם והוא נעצר. היום (א') פרקליטות מחוז דרום (פלילי), באמצעות עו"ד לימור אחרק-שנצר, הגישה לבית משפט השלום בב"ש כתב אישום נגדו.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של כניסה למקום צבאי, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, שינוי זהות של רכב או של חלק של רכב, הסתייעות ברכב לביצוע עוון.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

בבקשת המעצר נכתב כי "כניסה לשטח אימונים בו יש שימוש באש חיה מסכנת באופן מוחשי את חיי הנאשם בפרט, החושף עצמו לפגיעה מירי הכוחות המתאמנים, וכן את חיי החיילים המתאמנים בשטח המוגבל בכלל, שיכולים בנקל לטעות בזיהוי ולפגוע באחרים ובינם לבין עצמם. עבירות הכניסה לשטחים צבאיים בפרט, ובד"כ על מנת לגנוב ברזל הינן נגע ארצי בכלל, ובדרום בפרט אשר יש למגרו. בעניינו של הנאשם נחצה קו אדום שכן המדובר בחדירה לשטח צבאי סגור המוגדר כשטח אש.

"הכניסה של הנאשם לשטח המוגבל גרמה להפסקת האימונים, דבר שהביא לפגיעה קשה בכשירות הכוחות ומוכנותם למלחמה, כאשר בקיום האימונים מושקעים משאבים ותקציבים כספיים גדולים, הכל על חשבון משלם המיסים".
אימונים צאלים טרקטור כניסה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד