י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מחרתיים: שביתה במשפחתונים בבני ברק

מטפלות המשפחתונים זועמות: "ההורים מבינים את המצוקה, מדוע אנו נדרשות בכל שנה מחדש לנהל משא ומתן על ימי הצום?"

צילום: חן לאפולד, פלאש90
צילום: חן לאפולד, פלאש90


"אנחנו המצאה של משרד הכלכלה - לא שכירות ולא עצמאיות. ללא תלוש משכורת וללא פנסיה מחד וללא יכולת לשבת שבעה מאידך".

מטפלות המשפחתונים של משרד הכלכלה המאוגדות בכוח לעובדים, ישביתו ביום ג' את פעילות המשפחתונים בבני ברק למשך יום אחד. במקביל, תקיימנה המטפלות הפגנה מול משרדי הממשלה בתל אביב (פינת הרחובות קפלן ובגין) בשעה 10:00.

המטפלות קוראות להתערבות שר הכלכלה להעסקתן ישירות ע"י משרד הכלכלה ולביטול האפליה בינן לבית מטפלות מעונות היום. שכרן של המטפלות לא עודכן מזה שנתיים בעוד ששכרן החודשי של מטפלות מעונות היום עלה השנה ב-500 ש"ח.

טענות קשות יש למטפלות לגבי לוח השנה של משרד הכלכלה אשר מקשה במיוחד על נשים חרדיות: הנשים נאלצות לעבוד יום מלא בארבעה צומות. אחת עשר שעות רצופות בטיפול בחמש פעוטות, אלא אם קיבלו את אישור ההורים. "ההורים בבני ברק בדרך כלל מבינים את המצוקה, מדוע אנחנו נדרשות בכל שנה מחדש לנהל איתם משא ומתן על ימי הצום?" שואלת רחל אברהם מראשי הוועד. "מדוע לא מגדיר זאת משרד הכלכלה מראש כמדיניות".

כזכור לפני הפסח נדרשות המטפלות לעבוד עד יום לפני ליל הסדר! "כיצד ניתן לשמור על בית מוכשר ובא בעת לקיים משפחתון? אנו מאמינות כי שר הכלכלה כאיש ירא שמים ייתן לכך סוף סוף את הדעת".

"משרד הכלכלה ניהל במשך שנים מלחמה עיקשת עם המטפלות", מסכמת נטלי מוקואס המלווה את המשפחתונים בכוח לעובדים. "מצד אחד מסרב לקלוט את המטפלות כעובדות, מצד שני מכתיב להן כיצד לנהוג בצומות- איזה עצמאי עובד בתנאים כאלה? בנוסף, כמה זכיינים המפעילים את המשפחתונים עבור משרד הכלכלה כבר מוכנים לקלוט את המטפלות כעובדות, אך גם כאן מערים משרד הכלכלה קשיים".
משפחתון עובדות שכירות קליטה שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד