י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

"לא נאיבית - פשוט רוצה לראות את הטוב"

יהודית סטפנסקי מנהלת קבוצת פייסבוק שהמטרה היחידה שלה היא להעלות סיפורים על מעשים טובים • נאיבי מצדה? כיצד משתלבים בין כל הצהוב והרוע ששולט בחוץ?

"לא נאיבית - פשוט רוצה לראות את הטוב"


בין שלל דפי הפייסבוק המלאים במגוון פעילויות ופרסום, אפשר למצוא את הדף שנקרא "דורש טוב". תשאלו מה הוא דורש? לא מסובך, פשוט לראות גם דברים טובים.

את הדף מנהלים יעקב מתן ויהודית סטפנסקי, שהמכנה המשותף העיקרי ביניהם, הוא אכפתיות ורצון אמיתי להדגיש גם את הצד החיובי של המציאות.

"אנחנו רואים סביב הרבה רוע, כאב, שיימינג - ציבורי ופרטי", אומרת סטפנסקי. "וחשבתי לעצמי שלא ייתכן שהעולם יוצף בכל כך הרבה כאב ורוע, ויגרום לאנשים להיות ממש מדוכאים, חייבים להיות גם דברים טובים. מה אני עושה כדי לתת מקום שיאיר את הדברים הטובים? הם בטוח קורים סביבנו, רק מרוב שהחושך מכסה, אנחנו לא מודעים אליהם, או לא מצליחים לראות אותם".
באחד הימים נתקלה בפוסט של מתן, בו סיפר על אדם שהגיע לבנק עם בקבוק מלא מטבעות. הבקבוק נפל והמטבעות נשפכו. תחת הכותרת מי כעמך ישראל, צילם מתן את כל ההמונים המתגייסים לסייע לאותו אדם.

זה היה הטריגר.






"כמה דקות לאחר מכן פשוט פתחתי את דף הפייסבוק שלנו והחלטתי שיעלו בו דברים טובים שמשמחים את הלב ונותנים תקווה", אומרת סטפנסקי.

לא אמרו לך שאת נאיבית?

"אני יודעת שאנשים מחפשים דם, מה לעשות... אני לא טיפשה, ברור לי שאנשים רוצים צהוב ורכילות. עובדה שכשמדובר בדף של בדיחות, או משהו צהוב, הוא זוכה מיד זוכה להמון לייקים, ואצלנו זה זז לאט יותר. אבל זה לא מעניין אותי, כי אני אופטימית, ומלאה רצון להשאיר את הנקודה הזו במרכז העניינים. אנשים כן כותבים לי, גם באישי, כל הכבוד על היוזמה, אנשים גם עוזרים ללקט מעשים טובים ולהעלות לדף. אנחנו לא מתיימרים לשנות את העולם לטוב, אבל בהחלט בוחרים להסתכל גם על הצד הנפלא הזה, ולתת לו מקום מכובד של ביטוי".




קבוצת אמהות מבשלות כשר - מתגייסות למען הקהילה
מבט על קבוצות הפייסבוק השונות מגלה בוודאות את הפינות היפות והטובות שקיימות. כך למשל גם קבוצת הפייסבוק אמהות כשר - נתקלה לאחרונה במספר סיפורים מאת אמהות שביקשו עזרה, בראשונה אישה ששוהה עם בנה בבית החולים וזקוקה לסיוע בדברי מאכל. מיד התארגנו ביניהן נשים וחילקו משמרות של הכנת דברי מאכל שנשלחו לבית החולים, עד שהאישה ביקשה שיעצרו - מרוב שהיתה מוצפת.

את הסיפור הבא תוכלו לקרוא בתמונה שהועתקה מהקבוצה:




ואחרי כל כך הרבה טוב, נותר לנו רק לצעוק בקול: משיח, אנחנו כאן! עכשיו תורך!

קישורים:
דורש טוב
אמהות מבשלות כשר
מעשים טובים תשעה באב שכול שיימינג פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד