י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

צפו: על חורבות חומש שם ישבנו גם בכינו

עשור לאחר שגורשו מבתיהם. פעילי חומש תחילה ותלמידי ישיבת חומש המתחדשת קראו קינות ביישוב • צפו

צילום: חומש תחילה
צילום: חומש תחילה


עשרות מפעילי מטה חומש תחילה, מגורשי חומש-שאנור, פעילים מרחבי הארץ ותלמידי ישיבת חומש המתחדשת השתתפו אמש (מוצ"ש) והבוקר בקריאת מגילת איכה וקריאת קינות לתשעה באב ביישוב חומש.

מאיר, תלמיד ישיבת חומש המתחדשת סיפר כי "לאורך כל השנה הלימוד במקום המיוחד הזה מרגש ומחזק, אך קיום תפילות תשעה באב וקריאת קינות דווקא כאן, תוך ציפיה לבניין בית ה', יחד עם הציפיה לחזרה ליישובי צפון השומרון ולבנייתם הינו מרגש במיוחד".

"היום שברור לכולם שחורבן הישובים היה לריק ומיותר הגיע הזמן לחזור. בע"ה בקרוב נשוב לישובים ונראה אותם בפריחתם מחדש" אמרו במטה חומש תחילה אשר מפעיל את ישיבת חומש וכן פועל לחידוש ההתיישבות היהודית במקום.



נציין כי בחומש מתקיימת פעילות יהודית קבועה של ישיבת חומש המתחדשת. הישיבה הוקמה בשנת תשס"ז ובראשה עומד הרב אלישמע כהן. בטרם הקמת הישיבה, הוקם מטה חומש תחילה בידי משפחות מגורשים מחומש ושאנור, המטה פועל כבר למעלה מ8 שנים. לישוב חומש התקיימו בעבר מס' עליות המוניות אשר בהם השתתפו אלפי אנשים, נשים וטף.

נזכיר כי בשבוע שעבר נערכה עליה המונית ליישוב שאנור הסמוך, בעליה השתתפו שרים, ח"כים ורבנים. יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין אשר השתתף אף הוא בעליה הביע את תמיכתו בשיבה חזרה ליישובים חומש ושאנור ואמר כי הוא מאמין ש"הרצון של רבים לתקן את הטעות, ח"כים ושרים, והרצון של המשפחות לחזור להתיישבות כאן בישובים האלה, הקווים האלה יפגשו", אדלשטיין הוסיף ואמר כי "כאשר ישובו לכאן המשפחות ויגורו בדרך קבע זו תיהיה שמחה של כל עם ישראל". לסיום הביע תקוה כי פעם הבאה שיגיע לביקור בשאנור יוכל לברך את ברכת "מציב גבול אלמנה".
חומש יישובים קינות חורבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד