י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

האוצר מציע לליצמן: "תוכניות חיסכון לילדים - במקום קצבאות"

העימות על הקצבאות: משרד האוצר הציע לסגן השר יעקב ליצמן לפתוח תוכניות חסכון לילדים במקום השבת הקצבאות • לשכת ליצמן: "הצעת האוצר בבדיקה - נביא אותה לפני מועצת גדולי התורה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


נמשכת הסאגה סביב תקציב המדינה: משרד האוצר הציע ליעקב ליצמן להקים תוכניות חסכון לילדים שייפתחו בגיל 18, זאת במקום השבת הקצבאות.

כזכור, מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, הורתה לסגן השר יעקב ליצמן שלא לוותר על קצבאות הילדים והחזרתן רטרואקטיבית, ובניגוד לעמדת משרד האוצר.

במהלך הימים האחרונים אנשי משרד האוצר הציעו לסגן השר ליצמן הצעת פשרה בניסיון להגיע להבנות.

לפי ההצעה, המדינה תפתח תוכנית חיסכון לילדים עד גיל 18, שבהן יופקדו הכספים, שהיו אמורים להינתן לילדים במסגרת העלאת הקצבאות.

הצעת הפשרה תאפשר למדינה לעמוד בהתחייבויות הקואליציוניות בלי לשלם מיידית את הכספים ובלי להגדיל את הגירעון.

בלשכתו של סגן השר ליצמן מסרו ל'בחדרי חרדים': "הצעת משרד האוצר נמצאת כעת בדיונים וטרם גובשה עמדה בעניין. הנושא יובא בפני מועצת גדולי התורה להכרעה".

מחר (ב') צפויות להיערך פגישות עם אנשי האוצר לדיון בפרטי ההצעה.

יו"ר האופזיציה ח"כ יצחק הרצוג הגיב לפרסומים: "שוב ראש הממשלה מבין שההבטחות על בסיסן בנה את הקואליציה הכושלת שלו הן לוליינות שלא יכולה להחזיק ומחפש רעיונות של אחרים ליישם.

"טוב שהאוצר מוכן ללכת עם התכנית והחוק שיזמתי בשיתוף עמותת ידיד אותם כבר שנים הוא דוחה אותה שוב ושוב. מייד עם פתיחת המושב הבא אביא את החוק יחד עם כל חברות וחברי הסיעה החתומים עליו להצבעה ונראה כיצד יצביעו ראש הממשלה, שר האוצר וחברי הקואליציה".
יעקב ליצמן יצחק הרצוג אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד