כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מלחמת ההקצאות בבני ברק: ראש העיר זייברט עקף את רובינשטיין

המאבק בבני ברק עולה שלב - לבחדרי חרדים נודע כי לפני כשבועיים השתמש ראש העיר בהיתר מיוחד כדי לעקוף את סמכויותיו של רובינשטיין • הסיבה: הפקעת שטח של קהילת "דרך אמונה" בנשיאות הגר"ח קנייבסקי לטובת גני ילדים

ראש העיר חנוך זייברט וממלא מקומו אברהם רובינשטיין בטקס החלפת משמרות. צילום: יהודה פרקוביץ'
ראש העיר חנוך זייברט וממלא מקומו אברהם רובינשטיין בטקס החלפת משמרות. צילום: יהודה פרקוביץ'


נמשך מאבק ההקצאות בעיר בני ברק: ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט עקף את התיק של ממלא מקומו מדגל התורה אברהם רובינשטיין, ואישר הנחת קרוואנים בתוך מתחם בו קיים כולל, בית הכנסת ובית חינוך לנוער בנשיאות הגר"ח קנייבסקי.

הסיפור אירע לפני קרוב לשבועיים אך התפרסם ממש בערב ט' באב, כאשר הפרוטוקול נשלח לחברי ועדת תכנון ובנייה בעיריית בני ברק.

בשטח המדובר נמצאת קהילת דרך אמונה בפרדס כץ שבנשיאות הגר"ח קניבסקי. השטח, שנמצא ברחוב המכבים בעיר, משמש לבית כנסת, כולל אברכים ופעילות לנוער מתחזק. ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט החליט לקחת חלק מהשטח לצורך בניית גנים עירוניים במקום, אברכי הקהילה התנגדו ואמרו כי במתחם בו הם נמצאים ישנו שטיבל של חסידות גור, גני ילדים של הרב מאזוז ומוסדות נוספים. ותהו מדוע דווקא נטפלים אליהם.

ראש העיר זייברט החליט כי יביא לוועדת משנה לתכנון ובנייה היתר בו יורשה להניח מבנים יבילים לצורך הקמת גני הילדים, למרות ההתנגדות. אלא שיו"ר הועדה הוא איש דגל התורה מ"מ ראש העיר אברהם רובינשטיין, שהתנגד למהלך, ראש העיר שראה כי לא יוכל להעביר את הדבר בהתנגדות של ממלא מקומו החליט לעשות מחטף ולאשר את המקום דרך "אישור שימוש".

אישור שימוש הוא היתר במקומות מסוימים בהם ניתן לעשות עוקף ועדת משנה לתכנון ובנייה, בהיתר שימוש ישבו ראש העיר, היועץ המשפטי ומהנדס העיר וכך במחטף עקפו את יו"ר ועדת משנה לתכנון ובנייה הרב רובינשטיין ואישרו את הנחת המבנים היבילים, שכבר הונחו במקום בימים האחרונים תוך כדי לקיחת חלק מהשטח של קהילת "דרך אמונה".

בכיר באגודת ישראל בעיריית בני ברק איתו שוחחנו אמר - "ראש העיר פתח חזית נגד דגל התורה ונגד הרב רובינשטיין על דעת עצמו, זה לא היה בהתייעצות איתנו, אנחנו לא חושבים שצריך להכניס את כל העיר למחלוקת, אפשר לפתור את הבעיות בישיבה מסביב לשולחן, חבל שהמצב הגיע למלחמות שהעיר לא ידעה אותם מזה 15 שנים".

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה לבחדרי חרדים כי: "המדובר בשטח עירוני, שישנה תכנית ללקיחת חלק מהשטח למטרת הקמת גני ילדים לחינוך מיוחד. כל מה שייעשה בנושא יהיה בהתאם לחוק ולחוות-דעת של אגף ההנדסה והמחלקה המשפטית של העירייה.

"יחד עם זאת, הפעולות בעניין תתבצענה לאחר שיח בין העוסקים בנושא בעירייה בדרך של הבנה והסכמות, וכל השמחים בהפצת חומר לאמצעי התקשורת כדי לגרום לחילוקי דעת ומחלוקות- יתאכזבו".
זייברט עיר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד