כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מייק האקבי: "אובמה יצעיד הישראלים לכבשן"

מייק האקבי, מושל ארקנסו לשעבר ומועמד לנשיאות, חולל סערה כשאמר: "אובמה יצעיד את הישראלים אל דלת הכבשן"

אובמה ונתניהו. צילום: פלאש90
אובמה ונתניהו. צילום: פלאש90


"אובמה יצעיד את הישראלים אל דלת הכבשן", אלו הדברים שאמר המועמד לנשיאות ומושל ארקנסו לשעבר מייק האקבי, בראיון שהעניק בשבת לאתר החדשות "ברייטברט".

כאשר נשאל על הסכם הגרעין של איראן, האשים האקבי את הנשיא אובמה בחוסר אחריות באמרו כי "מדיניות החוץ של הנשיא אובמה מייצגת את חוסר האחריות הגדול ביותר בהיסטוריה האמריקנית. הוא מפגין נאיביות בכך שהוא סומך על האיראנים. במעשהו זה, הוא יצעיד את הישראלים לדלת הכבשן".

האקבי הוסיף כי יש לדחות את העסקה הזו בשתי ידיים, רפובליקנים ודמוקרטים. "גם הדמוקרטים וגם הרפובליקנים צריכים לדחות אותו בקונגרס, וכך גם העם האמריקאי. קראתי את כל ההסכם. נתנו להם הכל במתנה. זה חייב להיפסק".

בחודש מאי האחרון הודיע האקבי כי הוא רץ לנשיאות. בנאום ההכרזה אמר בין היתר כי אם ייבחר יספק תמיכה איתנה לישראל. בעניין המשא ומתן עם איראן על תוכנית הגרעין שלה, אמר האקבי כי "הגיהנום יקפא לפני שאיראן תשיג נשק גרעיני".

דבריו של האקבי, שהגיש בעבר תוכנית ברשת "פוקס", צוטטו בכלי התקשורת האמריקנים, ופוליטיקאים תומכי אובמה ותומכי הסכם הגרעין דורשים מהאקבי להתנצל. בין אלו שדרשו ממנו להתנצל על שרבוב "הכבשנים" היה גם יו"ר הליגה נגד השמצה שדרש את התנצלותו של האקבי בפני הנשיא אובמה, על שהשווה אותו לנאצים ולכבשנים, אולם האקבי מסרב להתנצל.
האקבי אובמה כבשנים איראן התנצלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד