י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"החודש השקט בהר הזיתים חייב להישמר לצמיתות"

יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים בירך על החוק להחמרת הענישה על מיידי אבנים שעבר השבוע בכנסת

"החודש השקט בהר הזיתים חייב להישמר לצמיתות"
יחצ ביכלר


ראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים מסכמים בסיפוק את החודש האחרון בירושלים שהיה אחד מהשקטים בתקופה האחרונה בהר הזיתים.

לדברי אברהם לובינסקי, יו"ר הוועד סגירת כביש שעוברת דרך הר הזיתים (שנקרא "דרך הלוויות") ואשר היה בשימוש התושבים המקומיים ככביש קיצור לכפרים ערבים שכנים תרמה רבה לפיחות באלימות. הצבת כוח משמעותי של משמר גבול גם עשתה הבדל גדול, לפי הוועד.

"זה הכרחי כי הצעדים שננקטו בחודש האחרון יישמרו באופן קבוע," אמר לובינסקי. הוא אמר שהשיפורים הקודמים בביטחון היו קצרי ימים. החודש של השקט היה ראוי לציון כי זה היה במהלך החודש הקדוש של הרמדאן הערבי, תקופה שמסומנת בדרך כלל על ידי עלייה באלימות. לפני החודש שקט, כ-90 קברות חוללו, 50 בחלקת אפגניסטן. בפגישות שקיימו ראשי הוועד עם בכירים בממשלה בחודש שעבר, הובטח בניית הגידור וקירות חדשים סביב החלק המזרחי של בית הקברות הכולל את חלקות אפגניסטן, תימן, פולין וגור בבית הקברות.

פקד חיים שמואלי האחראי על מזרח ירושלים אמר כי המטרה שלנו היא "לשמור על כל מי שאינו שייך על הר הזיתים מחוץ להר." המפקח שמואלי סגר את הכביש במה שהוא כינה "צעד ראשון" באבטחת בית הקברות. הוא היה גאה במיוחד של ההסדרים שנעשו כדי להגן על כ -20,000 אנשים שהגיעו לאחרונה להר הזיתים, לציון יום פטירתו של האור החיים הק'. יום ההילולא עבר ללא אירועים אלימים, בניגוד לשנים קודמות, כאשר אוטובוסים ומבקרים נרגמו באבנים.

אברהם לובינסקי יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים אומר כי הוא מקווה שהממשלה החדשה תטפל אחת ולתמיד בבעיית הביטחון של הר הזיתים והגישות אליו.

הוועד שיבח את החוק שעבר השבוע לפיו תוחמר הענישה על מיידי אבנים – דבר אשר צפוי ליצור הרתעה חזקה יותר גם על מיידי האבנים על הפוקדים את הר הזיתים.
הזיתים הר אבנים קברים חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד