כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אפליית יהודים? איומים על חיי אביה מוריס

הצעירה שנחקרה לאחר שקראה קריאת גנאי בהר הבית, מקבלת איומים על חייה, אך המשטרה מסרבת לטפל בהם

התפרעות בהר הבית. צילום: משטרת ישראל
התפרעות בהר הבית. צילום: משטרת ישראל


הסתיימה חקירתה של אביה מוריס מתנועת חוזרים להר, במהלך חקירתה התלוננה אביה על פורעות החוק שהקיפו אותה וביקשו לפגוע בה. המשטרה סירבה לנפק לאביה טופס הגשת תלונה בניגוד לחוק, לדבריה.

בפתח חקירתה דרשה מוריס להגיש תלונה כנגד פורעות החוק המוסלמיות שביקשו לפגוע בה, וקראו לעברה קריאות הסתה, אך החוקר דרש שמוריס תתייחס אך ורק לחשד הקונקרטי כלפיה. מוריס סירבה לעשות זאת וטענה שזכותה לומר את אשר על ליבה בחקירתה.

בתוך כך פנה הבוקר (ב) עו"ד איתמר בן גביר, פרקליטה של מוריס, למפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב משה אדרי בדרישה לטפל בעשרות איומי רצח שמקבלת מוריס מאז המקרה.

עו"ד בן גביר כתב כי: "ידוע כי בסרטונים המתעדים את האירוע נראות קבוצה של פורעות חוק, מקיפות את מרשתי וקוראות לעברה קריאות ומפרות את הסדר הציבורי ללא כל תגובה מצד המשטרה, מרשתי הגיבה, ולאחר תגובה זאת אחת מפורעות החוק ניגשה לשוטרים ואמרה להם שהיא תרצח את מרשתי. מיד לאחר אירוע זה שתועד במצלמות פורעות החוק, הן הפיצו את התמונות ומרשתי קיבלה ועדיין מקבלת עשרות איומים על חיה - איומים בסגנון בו השתמשו כלפי יהודה גליק בטרם ניסיון הרצח".

ההתפרעות בהר הבית, אתמול


עו"ד בן גביר הוסיף: "מכובדי, עד לשעה זו לא שמענו אפילו לא על מעצר אחד של פורעי החוק, קל וחומר של אותם מאיימות ומפרות הסדר הציבורי. שלטון החוק, אינו רק מושג מהמילון אלא ערכים שצריך ואפשר להגשים: משטרת ישראל חייבת להבטיח את שלומה של מרשתי והאחריות לכל פגיעה בה על כתפיכם. עוד יותר מכך, האחריות שחבורת בריונים מסתובבת בהר הבית חופשי באין מפריע, מסיתה, ופוגעת בכל יהודי/ה שפוקדים את המקום, מחייבים את אדוני להתחיל לפעול בצורה אופרטיבית נגד אותם מסיתים/ות".

עו"ד בן גביר חתם את מכתבו בדרישה "לעצור באופן מידי את כל הנשים שנראו בסרטון מפרות סדר וקוראות קריאות לעברה של מרשתי, לעצור את האישה הנראית בסרטון מודיעה כי תרצח את מרשתי - ולהגיש כתב אישום נגדה תוך תקופת מעצרה וכן לעצור את כל המאיימים בפייסבוק".
אביה מוריס סרטון מוחמד פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד