כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

צפו: צעק 'מוחמד חזיר' - והורחק מהעיר העתיקה

צעיר יהודי שקרא בתשעה באב קריאות 'מוחמד חזיר', הורחק על ידי בית המשפט ל-45 יום מהעיר העתיקה

צפו: צעק 'מוחמד חזיר' - והורחק מהעיר העתיקה


הבוקר (ב) נעצר צעיר שקרא קריאות 'מוחמד חזיר' אתמול (תשעה באב) בעיר העתיקה, בתום חקירתו היום במרחב דוד הוא הובא בפני בית משפט השלום בירושלים לקביעת תנאי שחרורו.

השופטת פורר קבעה בהחלטתה כי "האמירה גם אם נאמרה לאחר התלהמות של הצד האחר, הינה פגיעה ברגשי דת והינה התנהגות שעלולה להפר את שלום הציבור. מדובר באמירה חמורה במיוחד".

השופטת הרחיקה את החשוד מאזור העיר העתיקה ל-45 יום.

"לא ברור האם משטרת ירושלים אינה מבינה או לא רוצה להבין את החלטות בית המשפט", אמר הבוקר פרקליטו עו"ד איתמר בן גביר. "במקום לעצור את המתפרעים הערבים שעושים פרובוקציות וקוראים קריאות הסתה נגד יהודים בהר הבית כל העת היא בוחרת לעצור דווקא את צד המותקף".



המעצר בא, לאחר שהסרטון הופץ אמש בכלי התקשורת ואף הגיע למשטרה, בו נראה צעיר יהודי קורא קריאות 'מוחמד חזיר' בעיר העתיקה. הבוקר, עם הגעתו לתפילה בכותל המערבי, נעצר על ידי שוטרי מרחב דוד.

בתנועת "חוזרים להר" הגיבו הבוקר למעצר אחד מפעיליה בכניסה להר הבית ואמרו: "אנו נדהמים פעם אחר פעם מהיעילות של משטרת ישראל כאשר מדובר ביהודים. מצפים ממנה לפעול באותה יעילות ולעצור באופן מידי את הפורעות הערביות שמקללות ומטרידות את העולים היהודים להר מדי יום וגם בדקות אלו ממש".

בשבוע שעבר, אביה מוריס (20) התעמתה עם נשים ערביות בסמוך להר הבית, ותועדה צועקת לעברם "מוחמד חזיר". בעקבות כך, פרצו בתשעה באב מהומות במסגד אל-אקצא, ערבים התבצרו בהר הבית ויידו לעבר כוחות המשטרה בקבוקי תבערה, זיקוקים ואבנים. כוח משטרה פרץ אל הר הבית ועצרו שלושה מתפרעים וארבעה שוטרים נפצעו. בהמשך, היא נעצרה ואף הורחקה.

"אי אפשר לשתוק יותר להשפלות של היהודים בהר הבית, אלו הסתות לרצח. כשאנחנו משפילים את הראש המשטרה לא מתייחסת. רק כשאנחנו מתחילים להגיב בחזרה המשטרה יודעת להשתיק אותם", אמרה בראיון לחדשות 2 Online.

לדבריה, הסרטון הוביל לאיומים רבים על חייה: "קיבלתי מאות מסרים ואיומים בכל מיני רשתות, בפייסבוק איימו עליי ברצח, ולא ראיתי שהמשטרה התייחסה". למרות האיומים היא אינה מוכנה לשנות את התנהגותה - ותחזור לעיר העתיקה ברגע שיתאפשר לה: "אני אמשיך להגיע לעיר העתיקה ולהר הבית, אני לא מתכוונת לתת להם את מה שהם רוצים".
הר הבית מוחמד חזיר צעקות הרחקה עיר עתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד