י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרשת המחשב הגנוב: טכנאי 'קול ברמה' במעקב

רפי אוחנה, איש 'קול ברמה', עקב באמצעות תוכנה אחרי מחשב נייד שנגנב ממנו, והוביל את המשטרה ללכידת הגנבים

צילום ארכיון: :pixabay
צילום ארכיון: :pixabay


שבועיים וחצי לאחר שנגנב, הושב מחשבו של המנהל הטכני ברדיו 'קול ברמה'. נגד הגנב הוגש כתב אישום.

ביום שני לפני שלוש שבועות, רפי אוחנה, המשמש כמנהל הטכני ברדיו קול ברמה, חנה את רכבו סמוך למשרדי הרדיו ב'מכון מור' בבני ברק. בזמן שהותו בתחנה, אלמונים פרצו לרכבו, וגנבו משם שני תיקים.

"תפילין, מסמכים רבים וחשובים, פלאפון, מחשב נייד וכספים היו בשני התיקים, זאת בשווי של כ-17 אלף ש"ח", מספר היום (ב') אוחנה ל'בחדרי חרדים'.

אוחנה ניגש לתחנת משטרת מרחב גן והגיש תלונה על הפריצה והגניבה. אולם, כאיש טכני, הייתה לו שליטה על המחשב מרחוק באמצעות Team Viewer, ובנוסף הוא התקין במחשב תוכנת ריגול. "התוכנה דיווחה לי על מיקום המחשב, בכל 5 דקות קיבלתי תמונה של מי שנמצא מול המחשב ונתונים נוספים". במשך כשבועיים, עקב אוחנה אחר המחשב ומיקומו.


אוחנה עוקב אחר הפעולות במחשב הגנוב

במשטרת מרחב דן נרתמו לעניין, וביום חמישי האחרון, הגיעו יחדיו לרחוב גרונר, מרחק כמה רחובות מהרדיו, כאשר על פי נתוני תוכנת הריגול המחשב היה בדירה באותו הרחוב.

"עליו לבניין בו היה המחשב, אך התלבטנו אם מדובר בדירה בצד ימין או שמאל", מספר אוחנה. "על פי נתוני תוכנת הריגול, במחשב ראו באותה העת סרט, ושמענו מאחת הדירות קולות רקע של סרט. כוח המשטרה ממרחב דן פרץ לדירה, ועצרו את שני השוהים בה, בחשד שהם אלה שגנבו את שני התיקים".

השניים, בשנות ה-30 לחייהם, תיירים מקולומביה, עוכבו ונלקחו לחקירה. אחד מהם שוחרר לאחר שהתברר שככל הנראה אינו קשור. השני, הודה בפריצה ובגניבה, וסיפר כי את התפילין, כרטיסי האשראי ושאר הדברים זרק לפח, והותיר ברשותו את המחשב והמזומנים. מאז, הוגש נגדו כתב אישום על ידי תביעות משטרה.

ממשטרת מרחב דן אישרו ל'בחדרי חרדים' את הפרטים, והוסיפו כי הם יפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת להעניק לאזרח תחושת ביטחון אמיתית. בנוסף הדגישו, "אנו ממליצים לכל אחד לבוא ולהתנדב במשטרה, כי המתנדבים מכפילים כוח אמיתי בעבודת המשטרה, לטובת תושבי העיר".









משטרה אוחנה קול ברמה מעקב ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד