י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פרויקט מיוחד: מפת הקעמפים של הישיבות

פרויקט הקעמפים הגדול - בישיבות הליטאיות, החסידיות והספרדיות • מ'יצחק אלחנן שמאלה' ועד הקעמפ שמעמיד מקווה

פרויקט מיוחד: מפת הקעמפים של הישיבות
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט פלאש 90


בין הזמנים נפתח הבוקר (ב) רשמית, ורבבות בחורי ישיבות יצאו לחופשת 'בין הזמנים' שתימשך עד ליום ראשון א' אלול, אז יחזרו לחבוש שוב את ספסל הלימודים.

בשונה מימי 'בין הזמנים' של סוכות ופסח, ב'בין הזמנים' הנקרא בפי כל 'החופש הגדול' של חודש אב, נערכים קעמפים וטיולים מאורגנים במרבית הישיבות.

בהרבה ישיבות חדלו בשנים האחרונות מלקיים קעמפים כבימים עברו. חלקן בשל המצב הכלכלי וחלקן מסיבות כאלו ואחרות. בפרט בשנה שעברה בעקבות מלחמת 'צוק איתן' בוטלו רבים מהקעמפים, אך השנה - עם תום ימי הרעב של הממשלה הקודמת - חזרו הקעמפים ובגדול.

בישיבות החסידיות לעומת זאת התמעטו הקעמפים. יותר ויותר ישיבות מעדיפות לערוך שבתות גיבוש והתאחדות במירון ובמושבים ברחבי הארץ.

אתר 'בחדרי חרדים' בפרויקט מיוחד: אלו ישיבות מפעילות קעמפים? היכן ישהו הבחורים? ובאילו תאריכים?


הקעמפ המפורסם ביותר בעולם הישיבות הוא 'מחנה בני תורה' שבנשיאות הגרב"מ אזרחי ראש ישיבת 'עטרת ישראל' וחבר מועצת גדולי התורה. הקעמפ יחל מחר (ג') בקיבוץ שעלבים ויחגוג יובל שנים להיווסדו. במהלך המחנה נערכים רבי שיח בהשתתפות מאות בחורים מכלל עולם הישיבות. באחד הימים בשבוע הבא יתקיים מעמד ציון היובל בצפון הארץ, בראשות ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי. גולת הכותרת של המחנה היא כמובן השיחה המפורסמת שנמשכת מסעודה שלישית בו מספר הגרב"מ את הסיפור הנודע על רבי יצחק אלחנן ספקטור עם השאגה המפורסמת "יצחק אלחנן שמאלה".

בישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים יקיימו שלשה קעמפים: הראשון של הבחורים האמריקאים שישהו בחרב לאת, השני של הבחורים החסידיים שישהו בקרית טבעון, והשלישי הקעמפ של הבחורים הישראלים שישהו במוסדות מגדל אור במגדל העמק. הקעמפים במיר ברמה גבוהה מאוד, כאשר הישראלים יוצאים ביום שני בשבוע הבא עד יום חמישי במחיר של 380 שקל לבחור. הקעמפים של הבחורים האמריקאים והחסידים נערכים במשך שבוע שלם, מיום ראשון הבא עד ראשון שאחריו - כולל שבת. המשגיח הגר"א חדש שוהה בקעמפ של האמריקאים וראש הישיבה הגרא"י פינקל שוהה עם החסידים. המחירים בהתאם והעלות לבחור 400 דולר. התוכניות הן בעיקר בתוככי הקעמפ, וביום הראשון יוצאים תחילה לכנרת למסע אבובים ובננות. כמו כן, השנה ייהנו הבחורים מקוסם בעל שם עולמי.

הקעמפ של ישיבת מיר ברכפלד: יציאה ביום שני בשבוע הבא עד יום חמישי. ארבעה ימים בכפר הרוא"ה. שלושה לילות לינה. הקעמפ נקרא "מחנה הפרד"ס" מכיוון שאופי התוכניות ילווה ברמזים וסודיות עד לרגע האחרון. מכיוון שכך לא נוכל להאריך יתר על המידה, רק נציין שהקעמפ יכלול כל מה שקעמפ איכותי יכול להכיל. אטרקציות ברמה גבוהה במיוחד, פארק מים, סימפוזיון עם ח"כ מיהדות התורה, תחרויות שונות וכמובן שוב, המון חידונים ופרסים. במודעה המזמינה את הבחורים לקעמפ נכתב "בהוראת הרופאים אין להשתתף למי שסובל מבעיות לחץ דם, חרדת גבהים ורגישות למתוק", זאת בגלל שימת הלב והדגש המיוחד על ידי המארגנים לארוחות ולכיבוד במשך כל ימי הקעמפ. בנוסף, מארגני הקעמפ פתחו קו נייעס מיוחד ובו עידכונים שוטפים על התוכניות הבאות ועל הנעשה ונשמע בין כותלי המחנה. השם שניתן לקו זה הוא "הפרד-נייעס".

קומזיץ בקעמפ של מיר ברכפלד בשנה שעברה


בישיבת 'ארחות תורה' בבני ברק יקיימו נופש שישי בשבת הקרובה - אך ורק לבני שיעור א' בישיבת הסניף - ישיבת 'רנה של תורה' בכרמיאל, בהשתתפות ראשי ורבני הישיבה. כך גם שיעור א' של ישיבת 'תורה בתפארתה' באלעד ישהו בכרמיאל בשבת הבאה, ובני ישיבת 'רנה של תורה' ישהו בישיבה במושב עוצם בשבוע הבא, כשבמרכז הקעמפ שבע ברכות לבת ראש הישיבה הגאון רבי אברהם סטוארט.

בישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק בתחילה חשבו לבטל את הקעמפ עקב סיבות כלכליות, אך לבסוף ייערך הקעמפ רק לבני שיעור ג', ועד רביעי וועד חמישי. זאת בעזרת בחורים שהשיגו תרומות ומימון. והבחורים משלמים יותר כסף משנים עברו והישיבה מצידה מביאה את האוכל. הקעמפ יתקיים בשבוע השלישי של בין הזמנים מיום שני עד חמישי בהר כנען בצפת. מארגני הקעמפ מבטיחים כי באם ישיגו עוד תרומות אז יוזמנו גם בחורים יותר צעירים.

הקעמפ לישיבה הגדולה רמות בראשות הגר"מ שטרנבוך יתקיים השבוע מיום חמישי ליל ט"ו באב עד שבוע הבא ביום שני י"ח באב בימות החול - בצימרים מפוארים בהר כנען בצפת, ובשבת הקרובה יגיע במיוחד לשבות ביחד עם בחורי הישיבה במושב עלמה ראש הישיבה הגאון רבי משה שטרנבוך, כשבמוצאי השבת יעלה ראש הישיבה ביחד עם בני הישיבה לתפילה בציון הרשב"י שבמירון. 

בישיבת סלבודקה בבני ברק יוצאים בדרך כלל לקעמפ במוצאי שבת. אך השנה הגרש"ש זקס מראשי הישיבה יחתן את בנו ביום ראשון בשבוע הבא, לכן נדחתה היציאה ליום שני לפנות בוקר. הקעמפ נפתח בטיול לצפון, קיאקים ועוד, כשבימים שלישי ורביעי האטרקציות יהיו במתחם הקעמפ בישוב צפריה שליד לוד. בתוכניות - הרצאות, מפגש מרתק ומסורתי עם אחד מראשי הישיבה באווירת בין הזמנים, זיצים אל תוך הלילה, תוכניות נושאות פרסים ועוד. ביום חמישי שוב ייצאו הבחורים לטיול שמסתיים לפנות בוקר של יום שישי כשלאחר מכן שבים הבחורים לבתיהם לקראת שבת.


בני ישיבת 'קול תורה' בשכונת בית וגן בירושלים ישהו ממחר יום שלישי עד יום חמישי בכפר הרוא"ה, לאחר שבשנים האחרונות חילקו את הקעמפ לפי קיבוץ ושיעורים, השנה כולם ישהו ביחד. במרכז הקעמפ הופעה של הזמר שולי רנד.

בני ישיבת 'תורת זאב' בשכונת רמת שלמה בירושלים ייצאו לקעמפ ביום שני כ"ה אב ועד ליום חמישי כ"ח אב, לכפר הנופש מנוף בעכו. ביום הראשון והאחרון ייהנו הבחורים מטיול בחוץ ובשאר הימים ישהו בקמפוס ויהנו ממגוון פעילויות.

בישיבת 'שערי שמועות' בבית חלקיה יקיימו את הקעמפ בשבוע האחרון של בין הזמנים בקרית טבעון כמו בשנה שעברה, מיום שני כ"ה אב, עד יום חמישי כ"ח אב. בחורי הישיבה מקיימים סדר לימוד מיוחד בסדר א' כמו סדר רגיל בשאר השנה.

בישיבת 'כנסת הגדולה' במודיעין עילית יקיימו את הקעמפ בשבוע השלישי מראשון ועד חמישי בכפר הרוא"ה, כשהעלות מסובסדת על ידי הישיבה ל-500 ₪ לבחור, בהשתתפות כל צוות הישיבה ואברכי הקהילה. במקום יהיו תוכניות נפרדות למשפחות, ולבחורים יש סדרי לימוד מיוחדים שנלמדים רק בימי הקעמפ וכן תוכניות פנים ישיבתיות, וביום אחד יקיימו טיול.

בישיבת 'מאור יצחק' במושב חמד ייצאו ביום ראשון הקרוב לקעמפ עד יום חמישי בישיבת 'בני עקיבא' בבאר שבע.

בישיבת 'בית מאיר' יקיימו את הקעמפ ביום ראשון בשבוע האמצעי של בין הזמנים עד יום רביעי, בערד.

בישיבת באר יעקב יקיימו את הקעמפ בשדמות מחולה בבית שאן בשבוע השלישי מיום ראשון כ"ד אב עד יום חמישי. בחורי הישיבה ייהנו מבריכה צמודה. מארגני הקעמפ מבטיחים תוכניות מרתקות לבחורים, כשבלילה האחרון הבחורים ילונו בלינת שטח עם רכיבה על סוסים ולקינוח יעשו מנגל עם בשרים.

בישיבת 'נתיבות החכמה' (וולפסון) בשכונת בית וגן בירושלים ייצאו בשבוע הבא למדרשה בירוחם מיום שני עד שישי, הישיבה אינה מתקצבת את הקעמפ ובחורים בישיבה תפסו יוזמה אספו תרומות והמארגנים מבטיחים תוכניות מיוחדות שטרם נעשו בעולם הישיבות.

בישיבה הגדולה הגר"ח מן ההר בביתר עילית שוהים החל מהיום עד יום רביעי במושב יד בנימין. מארגני הקעמפ מבטיחים סימפוזיון פוליטי ייחודי.

בישיבת 'קהילות יעקב' במודיעין עילית יקיימו את הקעמפ בשבוע השלישי של בין הזמנים בימים ראשון, שני ושלישי, כשמתוכם בשתי לילות יעשו לינה בחצור.

בישיבת 'דברי אמת' במודיעין עילית ישהו בתאריכים כ"ה-כ"ו באב ללינת שטח במושב אשבל. בתוכניה אופניים, קיאקים ועוד פעילויות.

בישיבת רבינו חיים עוזר בבני ברק יערכו קעמפ בבין הזמנים לאחר סוכות - עקב עודף חתונות של בני הישיבה בבין הזמנים הקרוב.


בני הישיבה הגדולה ראשון לציון שבראשות הגרי"מ דרוק והגר"י ישראלי, ישהו השנה במשך חמישה ימים, מיום ראשון עד חמישי בשבוע הבא, יחד עם רבני הישיבה במלון אשקלון. העלות לכל בחור - 500 שקל.

בני ישיבת 'יסודות התורה' שבראשות הגרב"צ לב יוצאים הערב לקמפוס ישיבת 'עטרת יצחק' בטבריה, שם ישהו עד יום שישי. במסגרת הקעמפ ייערכו סימפוזיונים עם פוליטיקאים.

בישיבת 'משכן ידידיה' במושב יסודות יקיימו את הקעמפ החל מהערב בעכו ועד ליום שישי הקרוב. במסגרת הקעמפ פעילויות במתחם ומחוצה לו.

בישיבת 'משכנות התורה' בבני ברק יקיימו את הקעמפ ממוצאי שבת הקרוב עד יום רביעי בשבוע הבא במושב 'אור הגנוז' הסמוך למירון.

בישיבת 'אש התלמוד' בירושלים ייצאו מהערב לקרית טבעון בצפון שם ישהו עד סוף השבוע.

בישיבת 'ברית יעקב' בשכונת בית וגן בירושלים יקיימו את הקעמפ ממוצאי שבת הקרוב עד יום שלישי בקמפוס של ישיבת 'עטרת יצחק' בטבריה.

בישיבת 'ברכת אפרים' בבני ברק יקיימו את הקעמפ מיום ראשון בשבוע הבא עד יום רביעי ברכסים במתחם 'אור חדש'.

קעמפ מיוחד נערך לכלל מסיימי כיתות ח' של החינוך העצמאי ברחבי הארץ הנקרא 'אחי ורעי' במטרה להמשיך את המסורת של שליחת הבחורים לישיבות, הקעמפ ייערך מיום רביעי הקרוב עד יום שני בשבוע הבא בהנהלת הרב מרדכי בלוי והרב שרגא אלפר בזכרון יעקב במוסדותיו של הרב יונגרמן.


הישיבות החסידיות:
בחורי חסידות בעלזא: הקעמפים מתחלקים בישיבות גדולות והישיבות הקטנות. הבחורים נשארים בישיבות בשבוע הבא ומקיימים מסגרות של קעמפים במסגרת הישיבה, ולאחר כ"א אב ביום חמישי בשבוע הבא יוצאים לבין הזמנים לבתיהם. הישיבות הגדולות החלו מהיום לקיים קעמפים ובשבוע הבא יוצאת כל ישיבה למקום אחר מיום ראשון ועד יום רביעי. כך לדוגמא ישיבת בעלזא בחיפה נוסעת ליסודות. ובחורי הישיבה בבני ברק נוסעים לדלתון. ביום רביעי חוזרים לירושלים ליארצייט של האדמו"ר המהר"א מבעלזא זיע"א. ביום ראשון כ"ד אב יתחילו את הזמן.

בישיבת 'ברכת אהרן' של החסידות יוצאים לישיבת חב"ד בהר כנען לשלושה ימים. בחורי הישיבה ייהנו מקומזיץ עם המנצח מונה רוזנבלום ובניו.

בחורי חסידות ויז'ניץ: תלמידי ישיבת 'ישועות משה' בברכפלד ייצאו השבוע למירון בימים רביעי חמישי ושישי וכן ל'שבת התאחדות', במסגרת הקעמפ בעקבות הוראת האדמו"ר שלא מראים שום מצגות ושום וידאו, ייהנו ממרצים חינוכיים ומסלולי הליכה. בחורי ישיבות בית ישראל ודמשק אליעזר בבני ברק ייצאו לטיול של יום שלם ביום חמישי הקרוב - מסלול הליכה באזור מירון.

בישיבה הגדולה של חסידי צאנז נתניה יקיימו קעמפ מיום שלישי י"ב אב עד יום שני י"ח אב ביבנה בראשות ראש הישיבה הרה"צ רבי יוסף משה דב הלברשטאם.

בחורי חסידות באיאן מישיבת 'תפארת ישראל' יוצאים בשבוע הבא מיום חמישי פרשת ראה עד יום ראשון פרשת עקב במוסדות מגדל אור במגדל העמק, שם הם שוהים יחד עם צוות הישיבה גדולה.

‏בישיבת 'מאמר מרדכי' נדבורנה יתקיים קעמפ משבת פרשת ראה עד יום רביעי בלילה, בקמפוס בעיר טבריה.

בחצר חסידות סאדיגורה יקיימו ישיבת בין הזמנים לבחורי החסידות החל מהיום ועד לסוף בין הזמנים בהיכל בית המדרש הגדול בבני ברק, וכן בכל ריכוזי החסידות ברחבי הארץ כהוראת האדמו"ר השוהה בימים אלו למנוחה בשוויץ, "שכל אחד יראה לקבוע שיעור בבין הזמנים בלימוד הלכות ראש השנה וחודש אלול בשולחן ערוך הרב ובמשנה ברורה ובמטה אפרים".

בישיבת סלונים לצעירים‏ יקיימו קעמפ מכ"ו באב עד כ"ט באב במושב מירון.

בחסידות מודז'יץ יחלו את הקעמפ לכלל בחורי החבורות החל ממחר יום שלישי בקמפוס של ישיבת 'תורת מאיר' בטבריה עד יום ראשון בשבוע הבא, האדמו"ר ישבות בקעמפ יחד עם הבחורים.
בקעמפ תתקיים תוכנית מיוחדת על ניגוני בית מודז'יץ וכן סימפוזיון מיוחד עם מנהלי הישיבה.

בחצר חסידות אלכסנדר יקיימו את הקעמפ בישיבת 'תורת מאיר' בטבריה מיום חמישי בשבוע הבא עד יום שני בשבוע השלישי יחד עם ראשי החבורות ובני האדמו"ר.

בחורי חסידות זוועהיל ישהו מכ"ב באב עד כ"ו אב בישיבת 'ארחות חיים' במושב תפרח לקעמפ הנקרא 'התקבצו', כשבשבת פרשת עקב ישבות במחיצת הבחורים האדמו"ר מזוועהיל, המחיר אם שאלתם הוא 330 שקל כולל מקווה.

בישיבת 'חזון נחום' בבני ברק יתקיים קעמפ ‏בימים שני עד חמישי פרשת עקב בישוב מגדל העמק.

בישיבה הכלל חסידית 'אורייתא' יתקיים קעמפ מיום ראשון פרשת עקב עד יום חמישי במושב פקיעין, בכל יום יהיו 7 משימות וטיולים.

בישיבת 'חכמי לובלין' בבני ברק בראשות הגרח"מ וואזנר ייצאו מיום חמישי פרשת ראה עד יום ראשון פרשת עקב לקמפוס בישוב 'שדמות מחולה'.

בישיבה גדולה טשכנוב מירושלים שוהים מהיום י"א אב עד יום שלישי י"ב אב, בהשתתפות מנהל הישיבה הרב יוסף בקרמן, משגיחי הישיבה הרב דוד אייזנשטיין והרב יחזקאל טויסיג והר"מים בישיבה הרה"ג פנחס וייס והרה"ג יוסף שרשרבסקי. הלינה בשדה יעקב, ותפילת שחרית במירון.

בישיבה הגדולה מכנובקא בבני ברק ישהו מיום שלישי י"ב אב עד יום שלישי י"ט אב ב'כפר זיתים'. בהשתתפות הרה"ג רבי מרדכי אהרן פרידמן והרה"ג רבי אליעזר הירש מגיד שיעור בישיבה. ביום שני יתקיים ערב שירה ופאנל בהשתתפות הבעל מנגן ר' פינחס ביכלר.

בכולל לבחורים ישיבת 'עמלים בתורה' מירושלים בהנהלת הרב משה בוקשפן ישהו מיום חמישי י"ד אב עד מוצש"ק ואתחנן ב'כפר זיתים' בראשות ראש הכולל הרה"ג רבי טוביה בוקשפן, הרב משה בוקשפן ורבני הכולל.

בני ישיבת 'תורה לשמה' הכלל חסידית בבני ברק שנפתחה באחרונה ועומדת בראשות הגאון רבי אלעזר דוד שפירא ישהו במושב טפחות. מיום שלישי י"ב אב עד מוצש"ק ואתחנן, בהשתתפות הרה"ג יוחנן גומבו וראשי ורבני הישיבה.

בחורי החבורות של חסידי ביאלא מרמת אהרן ישהו מיום ראשון הבא ועד יום רביעי בצפת.

בחורי ישיבה גדולה קרלין סטולין (כללי) מתאספים מיום שלישי י"ב אב עד יום שני י"ח אב בישיבת עטרת שלמה במודיעין עילית משם יצאו למסלול ואח"כ יגיעו לעיר ירוחם, בהשתתפות משגיחי הישיבות. בכל ימי הקעמפ ירצו מיטב המרצים בפני הבחורים.

כל בחורי ישיבה קטנה קרלין סטולין ישהו ביום שלישי י"ב אב עד יום שני י"ח במתנס אוהלי יוסף בירושלים משם ימשיכו למסלול ואחריו למחנה הקיץ ב'ירוחם', בהשתתפות רבני ומג"ש הישיבות.

בחורי חסידות חוג חתם סופר מבני ברק ישהו מיום ראשון י"ז אב עד יום חמישי כ"א אב בישוב רכסים, בראשות הרה"ג רבי שמואל אריה רוזנבוים ראש החבורות 'חוג חסם סופר' ובהשתתפות רבני החסידות.
קעמפים ישיבות מחנה נופש בחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד