י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לאחר ברכה מהגר"ח: הנער יקבל טיפול

לאחר שיחה קשה בין המקובל הגר"ד קוק לגרי"ד גרוסמן וברכה מהגר"ח קנייבסקי, השתכנעו ההורים והנער מטבריה יקבל טיפול

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


הנער שסירב לטיפול הכימותרפי, הסכים בסופו של דבר לקבל את הטיפול בתיווכו של יהודה משי זהב שעירב בעניין את הגר"ד גרוסמן.

הבוקר, הגיעו לבית החולים הרב יצחק דוד גרוסמן רב מגדל העמק, יהודה משי זהב יו"ר זק"א, ישראל ירט ומשה חרש מביה"ח רמב"ם. הם נפגשו עם סמנכ"ל בית החולים רמב"ם ד"ר מיכה הלברטל, ומנהלת מחלקת אונקולגיה ילדים, קיבלו סקירה מלאה ומפורטת על מצבו ודרכי הטיפול, זאת במטרה לסייע לנער בכל צורה.

בהמשך, הרב גרוסמן נכנס יחד עם האחרים לחדרו של הנער, חיזק ועודד אותו. "עשה לך רב וקנה לך חבר, מהיום אני הרב שלך וגם החבר שלך" אמר הרב גוסמן לנער.

הרב גרוסמן, יצא משם לבית הורי הנער, שם שהה במשך כ-4 שעות ושוחח איתם ביחידות, במטרה להגיע להסדר.

לאחר שהבין שהיחיד שיכול להשפיע על דעתם הוא הרב דב קוק, נסע אליו. הרב קוק, גם לא השתכנע מיידית, אך בסופו של דבר לאחר שיחה קשה וטעונה, הפקיד בידו של הרב מכתב הממליץ לבני המשפחה לנהוג לפי הוראות הרב גרוסמן - בתנאי שהגר"ח קנייבסקי יסכים לכך.

הרב, לא היסס, יצא מיד לבני ברק ועלה לבית הגר"ח, שם קיבל את האישור המיוחל.

כזכור, נער בן 16 מטבריה, שחלה בסרטן, נמלט ביום רביעי האחרון מבית החולים רמב"ם, והתנגד לקבל טיפולים כימותרפיים וטיפולי קרינה. למחרת בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא צו הבאה נגד הנער, ובעקבות כך הגיע כוח משטרה לבית כנסת בטבריה שם למד - ועצר אותו, ומשם הובל לבית החולים.

אתמול פנה הנער לציבור וביקש להשתתף במחאה נגד כפיית הטיפולים: "גם אם אני צריך למות", אמר, "תנו לי למות בכבוד - זו כל הבקשה שלי".

יהודה משי זהב שמע על המקרה בקבוצת הווצאפ 'הקואליציה', והחליט להתערב. "יש כאן הרבה אי הבנה", הוא אומר ל'בחדרי חרדים', "היה גם חוסר תמיכה. שוחחתי עם הנער, הוא חזק מאוד באמונה, יש לו כוחות מיוחדים. אבל נוצר כאן רצף של טיפול לא נכון,כי אף אחד לא באמת הסביר לבני משפחה מה כולל הטיפול, למה בנם חייב את זה. לא קיבלו תמיכה וייעוץ, וזו התוצאה". לדבריו, "בית החולים נהג בצורה ישרה ומתבקשת בכך שלא כפו עליו שום טיפול, אך רשויות החוק, המשטרה ומשרד הרווחה, אשר רואים תמונה כוללנית, הוציאו צווי מעצר וביקשו פיקוח 24 שעות בבית החולים".

"לפני כ-6 שנים הוא עבר טיפולים, והוא יצא מזה. לפני כחצי שנה, גילו אצלו שוב את המחלה בשני מקומות בגוף. היות והטיפולים קשים ומתישים, בני המשפחה והנער התנגדו. אבל היה מישהו שניסה לשבת עם הנער או עם הוריו ולהסביר להם את משמעות הטיפול? את נחיצותו? מישהו בא לתת לו תמיכה נפשית?". נכנסתי לעומק העניין, וברוך השם שהעניין הוסדר".

הרב גרוסן עם הנער, עם הגר"ח ועם מנהל בית החולים










נער רמבם טיפול סרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד