כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

'יש עתיד' מתנכלת ליעקב אשר: דורשת לא לכלול סגני שרים בחוק הנורבגי

ההתנכלות של 'יש עתיד' לחרדים נמשכת • חברי הסיעה בכנסת, הודיעו כי יתמכו בחוק הנורבגי, רק אם לא יכלול סגני שרים • המשמעות: פגיעה ישירה בחרדים ובסיכויי יעקב אשר להיכנס לכנסת

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90


הצביעות של לפיד: אם היה מי שסבר ש'יש עתיד' שינתה את דרכה, והיא חדלה להתנכל לחרדים, נכונה לו אכזבה.

בדיון שנערך ביום (ב'), אחר הצהריים בועדת החוקה של הכנסת אודות החוק הנורבגי, התנגדו חברי הכנסת של 'יש עתיד', לכלול בחוק את תפקיד סגני השר.

"אין ספק שהדבר נועד לפגוע בעיקר בחרדים", אומרים גורמים במפלגות החרדיות, "זה יפגע בעיקר בסיכוייו של יעקב אשר להיכנס לכנסת".





בדיון בועדה אמר ח"כ מאיר כהן מ'יש עתיד' כי "אני ממשיך וטוען כמו שאר חברי, שהחוק הוא איום ונורא. יוצרים משהו חדש בחוקה הישראלית .שסגן שר שחלים עליו כללים כאלה. שמעמדו לא ברור. אני מקווה שהחוק הזה לא יעבור.

"אנחנו צריכים להוציא את סגני השרים מחוץ לחוק הזה", הוסיף, "אם זה יצא מהחוק אני אשקול את תמיכתי".

במהלך הצגת ההסתיגויות של ח"כ יעל גרמן מ'יש עתיד' המשיכה גרמן והציגה את עמדת 'יש עתיד' ואמרה "ההסתיגיות שלנו הם על שלושה דברים, אבל הראשונה היא על סגני שרים. אנחנו חושבים שצריך להוציא את סגני השרים בכלל. אני חושבת שכל הנושא של סגני שרים צריך חשיבה מחדש. בכמעט כל ההסתייגיות נאמר למעט סגני שרים. אנחנו נחזור על זה שוב ושוב - בלי סגני שרים", אמרה גרמן.

מ'יש עתיד' נמסר בתגובה: "אין קשר לעמדתה של 'יש עתיד' בנוגע לחוק הנורווגי ל'יהדות התורה'. אין עדיין החלטת סיעה סופית בעניין".
לפיד אשר כנסת חוק נורבגי יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד