כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

צה"ל יתרגל לקחים מ'צוק איתן'

תרגיל פתע מטכ"לי בצה"ל, בו יתאמנו מפקדי המילואים מכלל הזרועות. ליישום לקחי מערכת "צוק איתן"

צילום: דו"צ
צילום: דו"צ


הבוקר (שני) החל תרגיל פתע מטכ"לי בצה"ל, בו יתאמנו מפקדי המילואים מכלל הזרועות. מטרת התרגיל המרכזית היא וידוא מוכנות המערך בכלל הגזרות ויישום לקחי מערכת "צוק איתן".

במסגרת התרגיל, קיבלו אלפי חיילי מילואים הודעות חייגן אוטומטי המורות להם להתייצב ביחידותיהם.

הרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט, ביקר בתרגיל בפיקוד העורף ואמר לחיילי הפיקוד: "החלטנו לתרגל את הצבא כולו. לתרגול יש חשיבות עצומה לאופן שבו אנחנו כצה"ל מסוגלים לממש את הפוטנציאל שלנו כצבא המגן על אזרחי מדינת ישראל, נגד כל האיומים הקיימים וגם לנצח. תרגיל כזה הוא תרגיל מלמד - גם אתכם כחיילים וגם את המטה הכללי".


התרגיל, יימשך עד יום רביעי, ובמהלכו תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון ברחבי הארץ. במסגרת התרגיל, יתקיימו מספר תרגילים של פיקוד העורף במרחב האזרחי. תרגילי שטח יתקיימו באתר ההרס בבית המטבחיים בחולון ובאתר ההרס בנעורים.

תנועה ערה של כוחות פיקוד העורף תורגש במקומות הבאים: בית ספר 'בגין' בבית שמש, בית ספר 'אבן העזר' בנוחם, בית ספר 'יהודה הלוי' בירושלים, קניון 'שבעת הכוכבים' בהרצליה, תחנה מרכזית החדשה בתל-אביב, רחבת עיריית תל-אביב וברחוב חנה רובינא בתל-אביב.

דובר צה"ל מדגיש כי "התרגיל תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2015 וכי מטרת התרגיל הינה שיפור מוכנות צה"ל לחירום ושמירה על כשירות וכוננות הכוחות".







תרגיל מצודות צהל צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד