כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עימותים בבית אל: כוחות יס"מ פינו הלילה את "בתי דריינוף"

הכוחות הגיעו למקום בסמוך לשעה 5 לפנות בוקר, ופינו את הבתים • מאות צעירים עדיין מתגודדים סביב למבנה; 30 עצורים במקום • סערה פוליטית: בנט פנה לנתניהו ודרש הבהרה; סלומיאנסקי מכנס דיון והשר אלקין מגנה בתוקף

עימותים בבית אל: כוחות יס"מ פינו הלילה את "בתי דריינוף"
תצפית


סמוך לשעה 5 לפנות בוקר (ג') החל פינוי בתי דריינוף בבית אל. נעצרים שהתבצרו פונו באמצעים לפיזור הפגנות.

עד כה ידוע על לפחות 30 עצורים, מאות צעירים עדיין מתגודדים בשעה זו מחוץ למתחם המפונה, בעוד הבניינים כבר בשליטת כוחות הביטחון.

מדובר צה"ל נמסר כי "בהתאם לפסיקת בג"צ ובמטרה להיערך לפינוי והריסת שלדי מבני "דריינהוף" ביישוב בית אל, הוחלט הלילה למקם כוח משמר הגבול במתחם המבנים.

"על מנת למנוע התבצרות במתחם המבנים, להקטין את החיכוך והאלימות באזור וכדי לאפשר את השלמתו של המהלך המתוכנן, הוצב כוח משמר הגבול במתחם שלדי מבני "דריינהוף"".

השר נפתלי בנט שוחח לפנות בוקר עם ראש הממשלה ודרש הבהרה כי אין כוונה להרוס את הבתים.

השר בנט אמר כי "עשר שנים להתנתקות, מישהו שכח שהפעם יש למחנה הלאומי כוח ציבורי ופוליטי. שר הביטחון נגרר למחוזות קיצוניים ומתסיסים, במקום להרגיע את השטח.
הגיע הזמן שממשלה לאומית תוביל את האידאולוגיה שלשמה היא נבחרה, ולא את דרך השמאל".



שר הקליטה וירושלים זאב אלקין אמר בתגובה לפינוי בבית אל: ״אני מגנה את הפינוי הלילי של המתיישבים בבית אל, וקורא לשר הביטחון להשקיע מאמצים לא בפינוי מתיישבים אלא בהשלמת תהליך האישורים לבנייני דרייאנוף וקידום שכונת מגורים חדשה בהתאם להסכם האולפנה.

"אין אבסורד יותר גדול מאשר להרוס בניינים שדקה אחרי זה יהיה אפשר לבנותם מחדש. בימים שאנחנו מציינים בכאב רב את אסון הגירוש מגוש קטיף וצפון שומרון הגיעה עת לבנות ולא עת להרוס!״

ח״כ ניסן סלומינסקי יו"ר ועדת החוקה (הבית היהודי) אמר כי יכנס "דיון מיוחד בועדה בראשותי כדי לדון בלהיטות כוחות הבטחון לפנות את בתי דריינוף בבית אל. עיתוי הפינוי נראה לי תמוה לאור העובדה כי יש מגעים להסדרת מעמד המבנים.

"להיטות היתר לפנות בימים אילו שאנו מציינים עשור לגירוש מגוש קטיף אינה ברורה לי אני מציע למשטרת ישראל לפעול באותה יעילות כנגד הפולשים בנגב בגליל ובמשולש".

ח״כ סמוטריץ׳: "הערב נחצו קווים אדומים. בימים האחרונים התנהלו דיונים בדרגים הכי גבוהים של הקואליציה בנוגע לבתי דריינוף ולמתווה הטוב ביותר להסדרתם ולמניעת הריסתם. הלילה בוגי החליט באופן חד צדדי ובניגוד לסיכומים ולהתחייבויות לשבור את הכלים ולפנות את התושבים מהמבנה. מבחינתי, אפשר לסגור היום את המושב הנוכחי של הכנסת. אני מתקשה לראות איך חבריי ואני נגיע להצבעות מחר.

"רוה״מ צריך להחליט, עובדים ביחד או בכוחנות שפוגעת בכולם. כל עוד ננקטים צעדים חד צדדיים גם לנו מותר לנקוט בצעדים חד צדדיים".

שרת המשפטים איילת שקד: "ביום העשור לגירוש יהודים מגוש קטיף החליט שר הבטחון לשלוח את כוחות הבטחון, בחשיכת הליל, לבית אל. כל זאת, על אף מה שהובטח לי, ואשר אמרתי בשמו לתושבי המקום.

"חד צדדיות, הטעייה והפרת סיכומים יענו באותו מטבע. תשובת המדינה לבגץ תהא נחרצת ואחת: למנוע את ההרס."

שר התיירות יריב לוין: ״ההשתלטות הלילה על המבנים בבית אל היא מהלך שערורייתי של אכיפה סלקטיבית, אשר מתעלם ממציאות בלתי נסבלת של עיכוב תוכניות בניה היוצר טבעת חנק סביב בית אל וההתיישבות כולה.

"ממשלת ישראל עומדת על פרשת דרכים וחייבת לבחור בחיזוק ההתיישבות והליכה בדרך הלאומית בשמה נבחרנו. התקפלות בפני המערכה המשפטית שמנהלים ארגוני השמאל בשיתוף עם בג״ץ עלולה להביא באופן מידי לסיום דרכה של הממשלה.

"אני קורא לשר הביטחון להוציא לאלתר את שוטרי היס״מ מבית אל ולהימנע מכל צעד של פינוי. אגיע היום לבית אל כדי להביע גם בשטח את דרישתי זו".

ראש מועצת בית אל ויו"ר מועצת ישע אומרים: ״מקומם ומצער שראש הממשלה ושר הבטחון אדריכלי חנק ההתיישבות לא אפשרו להתיישבות למצות את ההליכים המשפטיים והפכו לקבלני הביצוע של מדיניות השמאל.

"אנו קוראים לראש הממשלה להפעיל את כל כובד משקלו לתגובת המדינה לבגץ. למנוע את הריסת הבתים שנכון להיום הם חוקיים לפי כל דין״.

צילום: סוכנות "תצפית"






דריינוף פינוי בית אל גינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד