כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מאות עלו לשאנור במבצע לילי: "חוזרים הביתה"

מאות בני אדם ובהם עשרות ממשפחות המגורשים ואישי ציבור חזרו הלילה במבצע לילי לישוב שאנור - "חזרנו הביתה בכדי להישאר"

מאות עלו לשאנור במבצע לילי: "חוזרים הביתה"
חומש תחילה


כ-250 אנשים נשים וטף עלו הלילה (ג') לחורבות הישוב שאנור בצפון השומרון. בין חברי הקבוצה: ח"כ לשעבר פרופסור אריה אלדד, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הרב אלישמע כהן ראש ישיבת חומש, הרב גדי בן זמרה ראש אולפנת מעלה לבונה, הרב מאיר גולדמינץ וכן כ-20 משפחות מגורשים משאנור וחומש אשר אליהן הצטרפו קבוצות בני נוער ומבוגרים מכל רחבי הארץ.

הקבוצה יצאה משטח כינוס באחד מיישובי השומרון והגיעה במהלך הלילה לשאנור, והתמקמו במבנה המצודה המפורסם שנותר עומד על תילו. המשפחות החלו להתמקם בחדרי המצודה מתוך כוונה להישאר במקום לאורך זמן.

לאחר כשעתיים הגיע לשטח כח צבאי ולחיילים ההמומים הוסבר כי לאחר עשור חוזרות משפחות המגורשים הביתה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "עשר שנים אחרי הגירוש הגיע הזמן לתקן, ותחילת התיקון הוא כאן בצפון השומרון. אני חושב שהיום ברור לכל ילד במדינת ישראל שההתנתקות היתה עיוולת, וחוץ מטרור ומדינת חמאס זה לא הביא לשום דבר. צה"ל שולט בשטח, חמאס לא כאן, נשארנו בשטחי C ואין שום סיבה שלא נחזור ונקים את כל הישובים הללו מחדש. מראש הגירוש של ארבעת הישובים הללו היה חסר תוחלת לחלוטין גם לשיטת מי שחשב שיש איזו תוחלת בעקירת גוש קטיף.

"המשפחות רואות בזה שליחות גדולה, הילדים מקבלים חינוך טוב של אהבת הארץ וההיאחזות בארץ ישראל, ואני מקווה שהעוצמה הזאת תדביק אחריה גם את ראש הממשלה והמערכת הפוליטית כולה, את הצבא ואלוף הפיקוד. קשה לי לראות איך אותם אנשים פועלים כנגד המסירות הגדולה הזאת".

מועצת ישע ותנועת אמנה מברכות: "עשר שנים אחר הטעות הנוראה והפשע של הגירוש, ואל מול ההקפאה של ממשלת נתניהו מועצת ישע קוראת לממשלה לאפשר את חידוש הישוב היהודי בשאנור ובצפון השומרון.

"הימים האלה הם שעת מבחן לממשלת ישראל על התוקף המוסרי שלה למימוש מדיניות לאומית של בניה והתפתחות, ולהצבת דגל ההתיישבות כמשימה חשובה לדור הצעיר".

צילום: מטה חומש תחילה


























שאנור לילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד