י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לוין ליעלון: "הימנע מפינוי מתיישבי שאנור"

למרות תום האולטימטום למתיישבי שאנור, הם זוכים לתמיכה: ״מחזק את ידי המבקשים לחדש את היישוב היהודי בשא-נור"

צילום: תומר נויברג, פלאש 90
צילום: תומר נויברג, פלאש 90


חיזוק לתושבי שאנור: שר התיירות יריב לוין קורא לשר הביטחון להימנע מפינוי המתיישבים ששבו הלילה לישוב. ראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיע גם הוא לבקר במקום. "קורא לראש הממשלה להקים את הישובים מחדש"

מועד האולטימטום שהציב צה"ל לפינוי תושבי שאנור נגמר, אך התמיכה הציבורית במהלך רק גוברת, ושר נוסף מצטרף לתמיכה במתיישבים.

שר התיירות יריב לוין פנה בשעות הצהריים (ג') לשר הביטחון יעלון וביקש כי ימנע מפינוי המשפחות ששבו הלילה לשאנור.

״אני מחזק את ידי המבקשים לחדש את היישוב היהודי בשא-נור", אמר השר. "במלאת עשור להתנתקות הגיע הזמן להתחיל בהליך של שיבה למקומות אשר הוחרבו בהתנתקות. אני קורא לשר הביטחון להימנע מכל צעד של פינוי״.

במקביל הגיע לשאנור בשעות הצהריים יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון לביקור חיזוק בשאנור. דגן אשר בעצמו גורש לפני כעשור מהיישוב שא-נור הגיע למקום וחיזק את המשפחות ואת מאות השוהים במקום.

"אני עומד על כביש, לידי מדרכה ופרחים ועצים, ואנחנו שואלים שאלה פשוטה, למה? לא היה שום הגיון במעשה הזה", אמר דגן. "האזור נשאר בשליטה מלאה של מדינת ישראל, צה"ל פה רוב הזמן, הכל נשאר חוץ מהבתים. אני כראש מועצה מצפה מראש הממשלה ושר הביטחון שבמקום לשלוח לכאן שוטרים וחיילים עם אותה משימה של לפני עשר שנים ולגרש שוב את אותן משפחות, אני מצפה מהם להגיע לכאן ולשבת עם המשפחות, עם הנשים והגברים, הילדים והילדות, ולהסתכל להם בעיניים ולהסביר להם למה היה כאן גירוש ומדוע עקרו את הישוב. אך מכיוון שאני בטוח שאין להם שום תשובה, אני מציע להיפגש עם ראש הממשלה ושר הביטחון ולדון כיצד להקים את הישובים מחדש. אין שום סיבה לא לתקן את העוול".

ובתוך כך, מטה חומש תחילה פרסם קריאה ובה בקשה מהציבור להגיע בשעה 17:00 לצומת שבי שומרון ומשם לצאת לשיירות לשאנור בכדי לחזק את המתיישבים במקום.
שא נור מתיישבים חיזוק לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד