כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פרויקט עם נשמה: דוגמנית ליום אחד

הן מגיעות לעתים במצבים סופניים, אך זוכות להגשים חלום • פרויקט הפקות אופנה ייחודי לדוגמניות חולות סרטן • מחר תתקיים הפקה מרגשת בכיכובה של חני וינרוט

פרויקט עם נשמה: דוגמנית ליום אחד
יהודית ויסברג


הפקת אופנה מיוחדת ומרגשת תתקיים מחר (ד') בעיר חיפה, במסלול המראת מטוסים. מדובר בהפקת אופנה נוספת במסגרת פרויקט ”דוגמנית ליום אחד” של עו"ד רבקה שוורץ – המחזיקה בכובע נוסף, עוד מימיה הטרום משפטיים, כאושיית אופנה ולייף סטייל.

הפרויקט שיזמה בשנת 2011, מגשים חלום של נשים רבות ובו היא הופכת אשה/נערה חולת סרטן ל'דוגמנית ליום אחד'.

את הרעיון יזמה עו"ד שוורץ לאחר טרגדיות שהתרחשו במשפחתה, כאשר שני אחייניה נפטרו כתוצאה ממחלת הסרטן. לפני 4 שנים, היא החליטה לקום ולתרום מתחום עיסוקה אז- אופנה- ולנסות לשמח, להגשים חלום, להיות שם ולו ליום אחד עבור החולות, ומאז יזמה עשרות הפקות אופנה בהן היא מנסה להחזיר לחולות, לפחות ליום אחד את המראה הנשי הזוהר, שהמחלה מנסה לקחת מהן. ליום אחד הן דוגמניות בהפקות אופנה שלא יביישו הפקות של גדולי בתי האופנה, כשצוות מקצועי הכולל צילום, מאפרות, מסרקות, סטייליסטית ועוד, מקיף את החולה והופך אותה לדוגמנית זוהרת.
הפרויקט המשיך לרוץ על המסלול גם לאחר ששוורץ הוסמכה כעו”ד, תוך שהיא מקדישה אותו לעילוי נשמת אחייניה.

אל ההפקות הגיעו נשים בדרגות שונות של מחלה, חלקן היו ל”ע במצב סופני, ולצערינו אינן בין החיים עוד, חלקן נראו טוב ביחס למצבן החמור וחלקן בהליך החלמה. היתה גם אחת שצולמה כשהיתה חולה וצולמה שוב כשהחלימה.

המשותף לכולן, שהן הפכו לדוגמניות באופן רשמי ליום אחד, כל אחת במקום בו חלמה. על יאכטה במרינה, על רקע צי מכוניות אספנות יוקרתי בקיסריה, בחוות סוסים ועוד.

כאשר מסתכלים על התמונות קשה להאמין שהדוגמניות הזוהרות הן בעצם חולות שחלקן מתקשות אפילו ללכת, שהגיעו בקושי ליום הצילומים, כשהן כבויות וכואבות וסיימו את היום הזה בחיוך ענק ותחושה של ”יש למה לחיות”.
שורץ מאמינה שחיוך אמיתי ולב של חולה ששמח אפילו לכמה שעות, משפיעים לטובה על בריאות גופה.
והחיוך הזה הוא המטרה שלה.

כאמור, ההפקה הבאה שמתקיימת השבוע, על מסלול המראת מטוסים, בה תשמש כדוגמנית חני וינרוט – אישה נדירה וחזקה שחלתה במחלה ומאז אינה מפסיקה "לחיות את החיים" עם עצמה ועם בני משפחתה, ואף כתבה ספר בעריכת חיים ולדר ”בארץ החיים, לחשב מסלול מחדש”.

הדוגמנית תלבש בגדים מתוך קולקציה חדשה שתיחשף לראשונה בהפקה, בעיצובה של רבקה שורץ לבוטיק אליה. גולת הכותרת היא שיר שאת מילותיו כתבה שורץ, והולחן ע”י הזמר ישי לפידות, שמצטרף אף הוא לפרויקט המיוחד וישיר על סט הצילומים.

מחר, עם ההפקה, נוכל גם לדעת את ההקשר בין השיר לבין הלוקיישן שנבחר עבור חני.

דוגמנית ליום אחד: דוגמאות מהפקות קודמות (מתוך פייסבוק)



הלוחשת לסוסים. צילום: יהודית ויסברג



וינטג' סטייל. צילום: שולמית וינפלד-הרשלר לפאות BK



בין גלים ועוגן. צילום: חני ברגר



רבקה בפעולה בשוק מחנה יהודה. צילום: הדס עזריאל





דניאלה ז"ל בחיוך מאושר שנשאר למזכרת. בתמונה העליונה, דניאלה בהפקה עם פאה. צילום: שולמית וינפלד-הרשלר
אופנה הפקת אופנה מחלת הסרטן דוגמניות מחלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד