י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חלם: השב"ס 'שכח' את חשודי הצתת הכנסייה בכלא

חשודים בהצתת כנסיית הלחם והדגים לפני כחודש, היו אמורים להישפט הבוקר, הם נשכחו בכלא והדיון נדחה במספר שעות

הנאשמים. צילום: באזל עווידאת, פלאש 90
הנאשמים. צילום: באזל עווידאת, פלאש 90 צילום: באזל עווידאת, פלאש 90


בבית משפט המחוזי בנצרת אמורים היו להגיש הבוקר (ד') כתב אישום נגד שני חשודים בהצתת הכנסיה הלחם והדגים לפני כחודש. אלא, שהשניים 'נשכחו' בבית המעצר והדיון נדחה במספר שעות.

אמש מסרה הפרקליטות לעורכי הדין והעיתונאים שכתב אישום יוגש בתיק בשעה שמונה וחצי. הפרקליטות, סירבה לבקשתו של עורך הדין איתמר בן גביר שמייצג את אחד הנאשמים להזיז בחצי שעה את שעת הדיון לאור העובדה שהוא מגיע מחברון. אלא שעם התייצבות עורכי הדין בבית המשפט בשעה היעודה הודיעו בפרקליטות כי "נפלה תקלה טכנית אצל השבס ושכחו להביא העצורים".

"מדובר בחלמאות" אומר בתגובה עורך הדין בן גביר "אם בפרוטוקול הקודם לא היה נקבע שלמדינה יש זמן להגיש את כתב האישום עד אחת הייתי מבקש לשחרר את מרשי לאלתר. לא יכול להיות שיד ימין של המדינה לא יודעת מה יד שמאל עושה. קשה להבין אך בעידן המחשב שוכחים להביא עצורים".

בסופו של דבר הוגש נגד השניים כתב אישום. מדובר בכתב אישום נגד ינון ראובני בן 20 ויהודה אסרף בן 19. כתב האישום מייחס לראובני עבירות של הצתה בנסיבות מחמירות, השחתת פני מקרקעין ממניע של עוינות כלפי הציבור, קשירת קשר לביצוע פשע, קשירת קשר למעשים אחרים והסתייעות ברכב לביצוע פשע ונגד אסרף עבירה של מתן אמצעים לביצוע פשע וקשירת קשר למעשים אחרים.

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד עמוס דניאלי ועו"ד אבי פסטרנק, עולה כי ביום 17.06.15 קשר ראובני קשר עם אחרים שזהותם אינה ידועה למאשימה להצית את הכנסייה ולפגוע בקודשי הדת הנוצרית, וזאת על רקע של עוינות כלפי הדת הנוצרית. בנוסף, קשרו שני הנאשמים ביניהם קשר לפיו אסרף ימסור את רכבו מסוג סובארו אשר נרכש על יד אסרף כשבועיים קודם לכן לראובני וזאת ביודעו כי הרכב ישמש לביצוע עבירה ממניע של גזענות או עוינות כלפי דת.

בהתאם לתכנון, סמוך לשעה 22:00 יצא ראובני בנסיעה ברכב הסובארו ממקום החנייה סמוך לשער האחורי של היישוב יד בנימין, ואסף בהמשך את האחרים.

סמוך לשעה 22:40 ולצורך ביצוע ההצתה, מילא הנאשם בקבוקים בבנזין בתחנת הדלק בלטרון. בנוסף לבקבוקים האמורים, הצטיידו המציתים לצורך ביצוע ההצתה בכפפות, גפרורים ומצית.

בהמשך הלילה סמוך לשעה 03:00 הגיעו המציתים ברכב הסובארו לדרך עפר מול הכניסה לכנסייה, שם החנו את הסובארו, חצו את הכביש בריצה לכיוון מטע מנגו הסמוך לכנסייה, והחלו להתקדם לכיוון הכניסה הדרום מערבית של הכנסייה.

סמוך לשעה 03:15 נכנסו המציתים למתחם הכנסייה. המציתים נכנסו לחדר המשמש כחדר ישיבות במנזר, שפכו בנזין על דלתות וקירות המבנה והדליקו אותו. כתוצאה מכך, התלקח החדר כולו. גג החדר, אשר היה עשוי עץ, קרס, והאש התפשטה אל שני חדרים סמוכים.

בנוסף, שפכו המציתים בנזין על דלת מבנה המגורים של המנזר, סימנו שובל של בנזין מהדלת לחצר סמוכה, שם הדליקו את הבנזין באמצעות גפרור. שובל האש הגיע עד לדלת והצית אותה ולהבות האש חדרו מתחת לדלת לעבר מבנה המגורים. וגרם לה נזק. באותה עת שהו במבנה המגורים שני כמרים.

בנוסף, ריססו הנאשמים על קיר סמוך לדלת שהוצתה את הכתובת "והאלילים כרות יכרתון", שהיא משפט הלקוח מתפילת "עלינו לשבח", המתייחס לביעור עבודה זרה.

לאחר מכן, נמלטו הנאשמים מהמקום באופן רגלי עד הגעתם לסובארו. באמצעות הסובארו עשו המציתים את דרכם בחזרה למקום עבודתו של ראובני ביהוד. המשיך לעבודתו, והאחרים נהגו בסובארו בחזרה ליישוב.

ארדן: "משבח את המעצרים"
השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן שיבח היום מעל במת הכנסת את משטרת ישראל על הגשת כתבי האישום כנגד החשודים בהצתת כנסיית ״הלחם והדגים״.

השר ציין כי לפני כחודש, התחייב שיעשה הכל בכדי להעמיד לדין את מי שביצעו את המעשה הפחדני והנפשע של הצתת הכנסייה, והנחה את המשטרה לתת עדיפות עליונה לחקירת המקרה.

השר ארדן: "לא ניתן לאיש לערער את הדו קיום בין הדתות במדינת ישראל ונפעל באפס סובלנות כלפי מי שפוגע ביסודותיה הדמוקרטים של מדינת ישראל ובחופש הדת".
כנסייה הצתה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד