י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

זעם בימין על הכרעת הבג"צ: "זו חרפה למערכת המשפט"

זעם בימין בשל החלטת הבג"ץ הבוקר להרוס את מיתחם בתי דריינוף • השר בנט: "פסיקה מצערת של בג"ץ אשר החליט להתעלם מעמדת המדינה" • התחדשו העימותים במתחם בין המפגינים לשוטרים

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


תגובת זעם במפלגות הימין, בשל החלטת הבג"ץ הבוקר (ד'), להרוס את מתחם המריבה בבית אל. בצקום התחדשו העימותים בין מפגינים לכוחות הבטחון.

השר נפתלי בנט הגיב "אני קורא לראש הממשלה להודיע כעת על קיום הבטחתו לבניית 300 יחידות דיור ביהודה ושומרון כפי שהתחייב. זוהי פסיקה מצערת של בג"ץ אשר החליט להתעלם מעמדת המדינה כפי שהוגשה אתמול על פי דרישת הבית היהודי. פסיקת בג"צ תביא בעקבותיה לתנופת בניה בכל רחבי ההתיישבות, מטרתם לא תושג; ההיפך. מרגע שהתקבלה ההחלטה אני אומר באופן ברור: מחאה כן- אלימות לעולם לא".

שר החקלאות אורי אריאל הגיב: ״אני דורש מראש הממשלה לאשר עוד היום את בניית 300 יחידות הדיור שהבטיח עוד לאחר פינוי בתי האולפנא ולאפשר את בניית בתי דריינוף באופן מיידי לאחר ביצוע פסיקת בג״ץ. המציאות שבה הורסים בתי יהודים בארץ ישראל ועוד בתקופת כהונתה של ממשלה לאומית שנבחרה ברוב גדול היא מציאות שלא נוכל לאפשר את קיומה. יש להפסיק את ההקפאה מיידית״

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה: "אנו חיים תחת שלטון חוק ועלינו לקבל פסק הדין ועמו את רוע הגזרה. הבתים בבית אל יהרסו וייבנו מיד לאחר מכן. זוהי הדרך היהודית - לא מאבדים תקווה וממשיכים לבנות, לבנות ולבנות. ועדת ההסדרה, שקמה בימים האחרונים, נועדה בדיוק לשם כך ועל מנת למנוע את החורבן הבא. נדאג שעם ישראל יבנה בארץ ישראל וירגיש בטוח במכורתו.

"אני קוראת לשר הבטחון ולראש הממשלה לקיים את הבטחותיהם לבוחרים ולמען המתקת הגלולה להתחיל ולבנות כבר היום, בלי תירוצים".

שר התיירות, יריב לוין הגיב: "פסיקת בג״ץ להורות על הרס הבתים בבית אל היא חרפה וכתם מוסרי נוסף על מערכת המשפט. שוב הוכח ששופטי בג״ץ פוסקים מתוך אג׳נדה פוליטית ומתוך שנאה למפעל ההתיישבות. אין ספק שלו היה מדובר בבניה ערבית במזרח ירושלים או בבניה בדואית בנגב לא היו שופטי בג״ץ פוסקים כפי שפסקו. אני קורא לממשלה להורות לאלתר על ביצוע כל צווי ההריסה הקיימים במדינה טרם ביצוע הצו בבית אל, ובמקביל עלינו לפעול לשינוי שיטת בחירת השופטים על מנת להבטיח כי הרכבו של בג״ץ יהיה מאוזן ופלורליסטי״.


סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי הגיבה: "מצער מאוד שמאמצי הממשלה להסדרת הבתים בבית אל לא קיבלו גיבוי משפטי. ממשלת ישראל תמשיך לבנות את ההתיישבות בבית אל כי זאת חובתה. המאבק על ההתיישבות מחייב שלא לנהוג באלימות ולכבד את פסיקת בג"ץ ויחד עם זאת להמשיך לבנות ולפתח את יישובינו ביהודה ושומרון".

וגם באופוזיציה: יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, אומר כי ״החלטת בג״צ על הריסת הבתים בבית-אל שמה חותמת סופית על ההתנהלות הכושלת של רה״מ ושר הבטחון, שאו שעסקו ב״הטעייה ובהפרת סיכומים״, כפי שהאשימה שרת המשפטים איילת שקד את השר יעלון, או שהם פשוט שלומיאלים שאינם יודעים לשלוט ולנהל כראוי. בכל מקרה, נתניהו ויעלון אינם ראויים להנהיג את המדינה״.
בתי דריינוף בגץ ישראל כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד