י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מי אמר שאסור לתקוע בשופר בהר הבית?

בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להרחיק צעיר יהודי שניסה לתקוע בשופר בשערי הר הבית: "אפלייה מקוממת"

בהר הבית. צילום: אלישמע סנדמן
בהר הבית. צילום: אלישמע סנדמן


עוד כישלון למשטרה המנסה להרחיק יהודים מהר הבית?

שופטת בית משפט השלום בירושלים מירית פורר דחתה את בקשת המשטרה להרחיק מאזור הר הבית לשישים יום שני צעירים יהודים, תוך שהיא מקבלת את טענותיו של עו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו ומותחת ביקורת על המשטרה.

אחד הצעירים נעצר ביום שישי בצהריים בסמוך לאחר משערי הר הבית בטענה שניסה לתקוע בשופר ותקף שוטר. הוא שוחרר סמוך לכניסת השבת וזומן לדיון שנערך ביום שני בו ביקשה המשטרה להרחיקו מהר הבית.

אולם בדיון התברר כי השוטר שנטען כי הותקף לא העיד על כך, ואילו שוטרת נוספת שהיתה במקום העידה כי לא אירעה תקיפה מצדו של הצעיר. בנוסף, לשאלתו של עו"ד חג'בי הודה נציג המשטרה כי לא קיים נוהל כתוב האוסר על תקיעה בשופר או החזקתו באזור הר הבית. השופטת קבעה בהחלטה כי לא מצאה חשד סביר לביצוע עבירה וסירבה להרחיק את הצעיר מהר הבית. "לא הונחה תשתית לכך שקיים איסור לתקוע בשופר או להחזיק שופר באזור הר הבית ומשכך מצאתי לדחות את הבקשה", כתבה השופטת.

הצעיר השני נחשד כי ניסה לעלות בתשעה באב להר הבית כשהוא מעוטר בתפילין. גם במקרה זה הודה נציג המשטרה כי לא קיים נוהל כתוב האוסר על יהודי לעלות להר הבית עם תפילין. בנוסף המשטרה טענה כי הוא נשך שוטר במהלך מעצרו, אולם סרטון שהוצג לבית המשפט הראה כי הצעיר לא ביצע כל עבירה בטרם החלו השוטרים להכות בו.

"הוצג בפני סרטון... ממנו עולה שהמשיב לא עשה דר בטרם פנו אליו כוחות הביטחון, ויש לציין בצורה אגרסיבית", כתבה השופטת וקבעה כי על אף שלאחר מכן ככל הנראה נשך הצעיר את אחד השוטרים שאחזו בו אין מקום להרחיקו מהר הבית והוא שוחרר ללא תנאי.

עו"ד אביחי חג'בי שייצג את השניים מסר בתגובה: "בית המשפט קבע באופן חד משמעי כי דין תפילין על הראש ושופר ביד, כדין חג'אב ודרבוקה. האפליה המקוממת שעושה המשטרה בין יהודים לערבים באשר להר הבית צריכה להיפסק ויפה שעה אחת קודם".

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "הרדיפה שמנהלת המשטרה כנגד היהודים המבקשים לעלות להר הבית הינה מקוממת וחמורה, ואנו נשקול לתבוע את המשטרה בגין מעצר שווא בשני המקרים. אנו תמהים מדוע המשטרה משקיעה מאמצים במעצר יהודים שכל "חטאם" בתקיעה בשופר או לבישת תפילין, במקום במיגור הטרור הערבי וההסתה המשתוללים בהר הבית".
תשעה באב שופר הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד