א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

המנהל הורס את בתי דריינוף; נתניהו אישר בניית 300 יח"ד בבית אל

החלטת בג"צ הבוקר לאשר את הריסת "בתי דריינוף" בבית אל זוכה לתגובה מיידית מלשכת ראש הממשלה • נתניהו נועד עם שרי הליכוד והודיע - אאשר 300 יחידות דיור בבית אל, ועוד מאות בי-ם • בבית היהודי מברכים

המנהל הורס את בתי דריינוף; נתניהו אישר בניית 300 יח"ד בבית אל
אריה מינקוב


(עדכון 14:53) הרס בתי דריינוף בבית אל, נמשך בשעה זו. העימותים מסביב למתחם נרגעו בשעה האחרונה, ולמקום הגיעו חסידי חב"ד המנצלים את השקט המתוח להנחת תפילין בקרב השוטרים במקום.

‏בעקבות החלטת בית המשפט העליון הבוקר (ד') על הריסת בתי דריינוף בבית אל, הוחלט בתום ישיבה שקיים ראש בממשלה בנימין נתניהו עם שרי הליכוד, לאשר בניית 300 יח״ד בבית אל, ותכנון של מאות יח״ד נוספות בירושלים.

בתוך כך החלה בשעה זו הריסת "בתי דריינוף" בבית אל על ידי המנהל האזרחי. כוחות יס"מ מאבטחים ומכתרים את האזור. מדיווחים מהשטח עולה כי במקום ישנם עימותים קשים, ומספר פצועים נפגעו מאלימות שוטרים. צוותי מד"א במקום מעניקים להם טיפול רפואי.

מארגון חוננו נמסר כי עד כה דווח למוקד המשפטי של ארגון חוננו על לפחות 3 עצורים מהעימותים במקום. כמו כן, דיווח ארגון חננו כי המכת"זית המשטרתית גרמה נזקים למספר מבנים סמוכים.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נכתב: "בהתייעצות שהתקיימה בלשכת ראש הממשלה אושרה בנייתן המיידית של 300 יחידות הדיור בבית-אל, שבנייתן הובטחה לפני כשלוש שנים על ידי ממשלת ישראל בעקבות העתקת המבנים מגבעת האולפנה".

"בנוסף אושר לקדם בנייה ותכנון בירושלים: שיווק 91 יחידות דיור בפסגת זאב, ותכנון 24 יחידות דיור בפסגת זאב, 300 יחידות דיור ברמות, 70 יחידות דיור בגילה, ו-19 יחידות דיור בהר-חומה".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן הגיב על ההחלטה לאשר בניית יח"ד: " הבית היהודי לחץ והיח"ד אושרו. אני מברך את רוה"מ שנענה לדרישות של הבית היהודי ואישר בניית מאות יחידות דיור בבית-אל ובירושלים. זו התשובה הניצחת להרס. מכאן ולהבא הכיוון משתנה: בנייה ולא הרס."

שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב: "אני מברכת ומחזקת את רוה"מ בנימין נתניהו, על החלטתו הנכונה לבנות 300 יחידות דיור ב- 50 מבנים חדשים ביישוב בת-אל. בנייה, זאת התשובה הציונית להתיישבות בכל מדינת ישראל".

מוקדם יותר היום, הודיע שר החקלאות יו"ר תקומה ‏אורי אריאל מטעם 'הבית היהודי' לראש הממשלה נתניהו כי הוא מצפה לתשובה בתוך שעה על הדרישה לאשר בניית 300 יחידות בבית אל, ההודעה הוצבה כאולטימטום לראש הממשלה.

הרס בתי דריינוף כעת:

הרס בתי דריינוף בבית אל:




ההרס, תמונות מלמעלה. צילום: סוכנות "תצפית"






צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית






צילום: אריה מינקוב






בית אל דריינוף נתניהו בניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד