כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מחריף: הסערה במועצה הדתית בי-ם הגיעה לכנסת

ח"כ לביא וח"כ עזריה זימנו דיון מהיר בעקבות הטענות של רבה של ירושלים על שחיתות במועצה הדתית בעיר

הסערה הגיעה לכנסת. צילום: נתי שוחט, פלאש90
הסערה הגיעה לכנסת. צילום: נתי שוחט, פלאש90


בעקבות החשד לשחיתות במועצה הדתית בירושלים, כונס היום (ד) דיון מהיר בכנסת ביוזמת ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) וח"כ רחל עזריה (כולנו).

ח"כ עליזה לביא: "לא ייתכן כי לא נקבל תשובות. באנו לפה משום שיש אנשים שחוששים למסור מידע, הם חוששים לדבר, והם חוששים למקור פרנסתם. תפקידנו להגן אל חושפי השחיתויות."

כזכור, לפני כשבועיים הועלה החשד כי ישנן בעיות שחיתות חמורות במועצה הדתית בירושלים. אי-סדרים וההתנהלות הלקויה נחשפו על ידי מקורבים לרב הראשי בירושלים, הרב שטרן.

בשבוע האחרון נמנעו פיטוריו אבינועם קוטשר, מקורבו של הרב שטרן ומי שעמד במרכז המאבק נגד השחיתות, על ידי צו הגנה שהוענק לו מטעם מבקר המדינה.

ח"כ עליזה לביא אמרה בתגובה לחשדות שהועלו: "החשדות הקשים מחייבים בדיקה מעמיקה והסדרה גם ברמה הארגונית וגם ברמת הכשרות. המציאות בירושלים מלמדת על כשל ארגוני בין הרב הראשי למועצה הדתית. אסור שחושפי השחיתויות יפגעו ואני כאן כדי להוביל תהליך תיקון גם בירושלים וגם במועצות דתיות נוספות".

ח"כ עזריה: "אנו מדברים על כמה תופעות בעייתיות, למי שהמועצה הדתית חשובה מבין את חשיבות קיום הדיונים הללו. אנו יודעים שמתקיים כאן מערך לא תקין, ובמקום להגן עליו חייבים לחשוף אותו ולתקן".
כנסת ירושלים לביא קוטשר שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד