י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לגיטימציה מעורערת: היועהמ"ש מגן על בג"ץ

בעקבות המתקפה החריפה של ח"כ מוטי יוגב נגד ממסד הבג"ץ, נחלץ יהודה וינשטיין להגנת בית המשפט העליון

וינשטיין. צילום: פלאש 90
וינשטיין. צילום: פלאש 90


היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, התייחס אחר הצהריים (ד) לפסק הדין של בג"צ הבוקר בנושא הריסת בתי דריינוף, ולביקורת שהוטחה בבית המשפט.

"משניתן פסק הדין, יש לעשות את המובן מאליו, ללא סייג וללא היסוס, ולציית לו", כותב היועמ"ש, "החובה לכבד את החוק ואת פסיקת בית המשפט מוטלת על כולם ללא יוצאי דופן. גם על נבחרי ציבור".

"אין לאיש – יהיו תפקידו ובכירותו אשר יהיו - שיקול דעת האם לפעול על פי פסק דין. זוהי חובה שאין עליה עוררין. שאחרת ייעשה הדין פלסתר, ייפגע אמון הציבור ותישחק ההרתעה מפני אפשרות הפרתו. וכבר אמרו חכמנו במסכת אבות (ג' ב') 'הוֵי מתפלל בשלומה של מלכות, שאלמלא מוראה איש את רעהו חיים בלעו'".

כזכור, ח"כ מוטי יוגב, מתח הבוקר ביקורת נוקבת על גישת בית המשפט העליון ואף קרא להרוס אותו. "על בג"ץ צריך להרים כף של טרקטור D-9. אנחנו כמערכת מחוקקת נדאג לרסן את השלטון המשפטי במדינה, את הזנב שמכשכש בכלב, ונדאג באופן ערכי וצודק שבישראל תשלוט הכנסת והממשלה, ושהרשות השופטת תדע את מקומה", אמר לערוץ 7.



ויינשטיין התייחס לדבריו ואמר כי "אין מקום לערער על עצם הלגיטימיות של בית המשפט ושופטיו. ביקורת - כן. חתירה כנגד עקרונות היסוד של חברה דמוקרטית – לא. לא טחו עינינו מראות את הסכנה שבמתקפה כנגד שופטים העושים את מלאכתם במקצועיות, ביושרה ובלא מורא. במתקפות שכאלה טמונה סכנה לעצמאות הרשות השופטת, עיקרון שבלעדיו אין תקומה לדמוקרטיה במדינת ישראל".

אתמול (ג') בבוקר, נשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס, מצא בלשכתו מכתב איום בו נכתב כי שופטים שיאשרו פינוי התנחלויות, ייפגעו. "לא ניתן לפנות מאחזים בארץ ישראל, נטמין פצצות ברכבים של השופטים", כך פורסם לראשונה בערוץ 10.

בעקבות כך, היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי יפעל בתקיפות כנגד כל איום או ניסיון לפגיעה בשופטים. בנוסף, שוחח היום בנושא עם ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, ויעקוב אחר הענין באופן אישי.

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה לדבריו של ח"כ מוטי יוגב נגד בג"ץ ואמרה: "אני כמובן מתנערת מהדברים האלה, בית המשפט העליון הוא מוסד ראוי וחשוב. לפעמים אני לא מסכימה עם הפסיקות שלו אבל כמובן שצריך לכבד אותן. "אני קוראת למי שנמצא בשטח לא להרים ידיים כי כולנו אחים. מחאה היא דבר לגיטימי אבל אלימות היא לא".
יוגב ביקורת וינשטיין בגץ החלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד