כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בן דהן למען החרד"קים: "אירוע חמור של התרת דם"

סגן שר הביטחון נשא נאום במליאה בנושא המתקפות על החיילים החרדים, וגינה את החוברת שחשפה את פרטיהם

בן דהן. צילום: פלאש 90
בן דהן. צילום: פלאש 90


סגן שר הביטחון אלי בן דהן נשא נאום היום (ד) במליאת הכנסת, והתייחס בהרחבה לתופעת החרד"קים - המתקפות הקיצוניות והאלימות על חיילים חרדים בצה"ל.

"פרסום חוברת עם פרטיהם האישיים של אלו המגייסים חיילים משורות החברה החרדית לצה"ל הוא אירוע חמור שיש בו מעין התרת דמם של אלו העוסקים בגיוס חרדים לצבא, ואל לנו להפקיר את אלו הרואים בשירות בצה"ל ערך ומסייעים לכל מי שרוצה להתגייס, לעשות כן. מיד עם פרסום החומרים שוחחתי עם הגורמים הרלוונטיים במערכת הביטחון ובטחון הפנים והובטח לי שהעניין יטופל כנדרש לאור חשיבותו וחומרתו", אמר בן דהן.

"אבל לא הסתפקתי בכך. בשבוע שעבר נפגשתי עם חיילים שפרטיהם האישיים ותמונותיהם הופצו בחוברת הזו ועם נשות חיילים ומגייסים שהופיעו שם. מהם שמעתי שאני נציג הממשלה הראשון שמגיע לשוחח איתם, שמעתי את התיאורים המזעזעים של ההטרדות וההשפלות שהם עוברים בבתי הכנסת, ברחוב ובמוסדות החינוך. את התיאורים על שיחות הטלפון המטרידות שבהן מקללים אותם וטורחים להתקשר דווקא לטלפון הביתי וגם אם הילד עונה- מקללים את אביו. התיאור הכואב ביותר אולי היה דווקא קשור המערכת החינוך, תיאורים של תחרויות ציורים בגני ילדים כנגד מה שהגננות קוראות בבוז "החרד"קים", במרכאות כפולות.

"בפגישתי איתם וגם כאן, במליאת הכנסת, אני אומר לכם בצורה מפורשת: צה"ל רואה בחומרה רבה את הפצתם של פרסומים פוגעניים ומסיתים נגד קצינים וחיילים, ואף כנגד אזרחים הפועלים מתוקף תפקידם לטובת גיוס בני החברה החרדית לשירות בצה"ל. בעקבות פרסומים חמורים אלה, פנה הפרקליט הצבאי הראשי לפרקליט המדינה בנושא, וציין בפנייתו כי הפצת הפרסומים עלולה להגיע לכדי עבירה פלילית. ולפיכך מבקש לפתוח בחקירה של משטרת ישראל לבירור נסיבות העניין.

"סלחנות כלפי מקרים מסוג זה, כפי שעולה ממכתבו של הפרקליט הצבאי בעניין המנשרים שהופצו במאי 2013 ולא טופלו כראוי, מובילה להסלמה. תרגום פעילות ההסתה למעשי אלימות, כפי שראינו כאשר הותקף רס"ן חרדי בבית שמש בחודש מאי האחרון כשהגיע לניחום אבלים וכפי שהותקף קצין גבעתי, שביקר את חייליו בשכונת "מאה שערים" בירושלים.

"אני קורא מכאן למשטרת ישראל ולפרקליט המדינה שי ניצן למנוע את התקיפה הבאה של חיילים חרדים! רק נקיטת יד קשה ומיצוי הדין עם מפרסמי החוברת, יעביר את המסר שאנו לא נתפשר ולא נסלח. יש לטפל גם במוסדות החינוך שממומנים מכספי המדינה ומרשים לעצמם להסית את הילדים כלפי חיילים חרדים, לא ייתכן שהם ימשיכו להיות מתוקצבים."
תקציב מוסדות בן דהן הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד