י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הוא רק בן 16, וכבר הספיק 'לעקוץ' בסכומי עתק

כתב אישום הוגש נגד צעיר חרדי בן 16, שעקץ כרטיסי אשראי, חשבונות בנק, זייף צ'קים וסחט באיומים • מעשי העוקץ בסכום כולל של מאות אלפי שקלים ובמגוון שיטות ודרכים

הוא רק בן 16, וכבר הספיק 'לעקוץ' בסכומי עתק


כתב אישום חמור במיוחד, הוגש נגד קטין חרדי בן 16, בשורה של מעשי הונאה ומרמה, זיוף מסמכים, סחיטה באיומים, התפרצויות לדירות, הונאה בכרטיסי אשראי ועוד.

כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בירושלים על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, כולל שישה עשר אישומים שונים, במקרים רבים מאז 2014, הקטין בתחכום ובשיטתיות נקט בשורה ארוכה של מעשי זיוף, מרמה, הונאות בכרטיסי אשראי, שימוש בצ'קים גנובים, התחזות למספר רב של אזרחים - חלקם בני משפחתו, את חלקם הכיר ועם חלקם לא היה לו קשר קודם, קבלת הלוואות בשמם של אותם אזרחים והשגת פרטים אודותיהם באמצעות חדירה לחשבונות הבנק והטלפון הסלולרי שלהם. לפעמים, תוך שהוא מנצל את הקרבה והגישה הייחודית שהייתה לו להשגת פרטי מי מהקרבנות שלו. באמצעות מגוון העבירות שביצע, קיבל הנאשם לידיו סכומי כסף ומוצרים שונים בשווי כולל של מאות אלפי שקלים.

על פי כתב האישום, באפריל 2015 נטל הקטין את תעודת הזהות של אחיו, פתח שמונה חשבונות בנק שונים על שמו בלא ידיעתו, והזמין כרטיסי אשראי ופנקסי צ'קים על שמו. בסך הכול, קיבל לידיו באמצעות חשבונות הבנק, ההלוואות, צ'קים וכרטיסי האשראי בסך כולל של עשרות אלפי שקלים.

עוד עולה מכתב האישום כי ביוני 2015, לאחר שהשיג את פרטי חשבון הבנק, ופרטיה המזהים של אישה שאינו מכיר, הוא התקשר למוקד "לאומי-קול", הזדהה בשמה ובפרטיה, וביקש להעביר סכום של 16,500 ש"ח לחשבון שפתח על שמו של אחיו. הסכום הועבר והנאשם משך אותו ועשה בו שימוש לצרכיו. לאחר מכן, ביולי 2015, הוא פעל באופן דומה, הזדהה בשם אדם אחר שגם אותו לא הכיר, ומשך מחשבונו 19,000 ש"ח.

על פי אישום נוסף, בדצמבר 2014 הוא רכש 26 פלאפונים באמצעות כרטיסי אשראי שונים שאינם שייכים לו. חלק מהמכשירים נרשמו על שמם של קרובי משפחתו, חלקם על שמם של לקוחות אחרים, עם חלקם יש לו היכרות קודמת, ואת חלקם אינו מכיר. לצורך רכישת המכשירים הסלולריים, הוא השתמש בפרטיהם של 9 כרטיסי אשראי שונים אשר אינם שייכים לו, ולא ניתנה לו רשות להשתמש בהם. לאחר שרכש את המכשירים, מכר אותם תמורת עשרות אלפי שקלים.

באחד המקרים, במהלך אוגוסט 2014, נגנבו ממשרדי עמותה פנקסי צ'קים. זמן מה לאחר מכן, הגיעו לידי הנאשם עשרות המחאות מאותם הפנקסים והוא החזיק אותם כשהוא יודע שהושגו בגניבה. במספר הזדמנויות שונות, מילא הקטין וזייף את ההמחאות הגנובות ומסר אותם לאחרים, בכוונה לקבל תמורתן דבר, בסך כולל של עשרות אלפי שקלים, ולפחות בסכום של 111,283 ש"ח.

במקרה נוסף בנובמבר 2014, פרסם אדם מודעה באתר "יד 2" למכירת קטנוע בסכום של 12,000 ש"ח. הנאשם יצר איתו קשר וניהל משא ומתן לרכישה. השניים קבעו להיפגש למחרת ולבצע את העסקה ב-11,000 ש"ח, תוך שהקטין מציין כי הוא בן 23. אכן למחרת הגיע המוכר ונפגש עם הקטין, שם מסר הנאשם למוכר המחאה גנובה בסך 11,000 שקלים וקיבל בתמורה את האופנוע. כמו כן, לבקשת הקטין בוצעה העברת בעלות על שם חברו של הנאשם. כפי שניתן ללמוד ממעשיו הקודמים, הצ'ק הופקד אך ההמחאה לא כובדה.

מהנהלת סניף 'אופני הבירה' ברחוב בר אילן בירושלים, נמסר ל'בחדרי חרדים' כי לפני כחודש הבחור הגיע לחנות, רכש אופניים בשווי 4,500 ש"ח, באמצעות צ'ק. "הוא הציג תעודה מזהה עם תמונתו, כאשר הצ'ק הוא על אותו שם. כשהופקדה ההמחאה נמסר לנו שהוא בוטל". לדבריהם, חברה פנתה למספר הטלפון שהופיע על הצ'יק, שם אמרו לו שזה הבן שלהם, ושגנבו לו את תעודת הזהות והצ'קים.

"כולנו תקווה שבית המשפט ימצה איתו את הדין על מנת שהצעיר יבין את הטעות החמורה שעשה", אומרים בהנהלת הסניף בעקבות הגשת כתב האישום. "מדובר בנער צעיר, שהחיים עדיין לפניו. הוא צריך לשלם את חובו, ואנו מקווים שילמד מהטעות שעשה, ואחרים שחושבים שאין דין ואין דיין, ילמדו מהעונש שיושת עליו".

בנוסף, הקטין מואשם גם בעבירת סחיטה באיומים, על עבירות חמורות שביצע במאי 2015. הוא הכיר צעירה במשך תקופה, ואז איים שיהרוס את חייה. בהמשך הוא השתלט על קו הטלפון שלה, והתקשר מקו זה לקו הטלפון הנוסף שהיה ברשותה, וזאת על מנת להפחידה. כמו כן, הוא השתמש בפרטי הזיהוי שלה, השיג גישה מקוונת לחשבון הבנק שלה, ופירט בפניה את המידע אשר נחשף בפניו, וזאת על מנת להביאה לשלם לו כספים שלטענתו הייתה חייבת לו.

הפרקליטות הגישה בקשה לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
צעיר נוכל חרדי עוקץ אשראי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד