א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

יש נורבגי: מי יצטרף לכנסת?

זה נגמר: החוק הנורבגי אושר בקריאה שניה ושלישית • ומי המרוויחים הגדולים מהחוק?

צילומים: פלאש 90
צילומים: פלאש 90


בתום דיון ארוך שנמשך על פני שעות רבות הערב (ד), ולאחר שחברי הכנסת מהאופוזיציה השתמשו בכלי הפרלמנטרי המוכר אך גם חסר תועלת של פיליבסטר, אישרה מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית את "החוק הנורבגי".

על פי ההצעה, שר או סגן שר אחד מכל סיעה יוכל להתפטר מהכנסת, ובמקומו יכנס לכנסת הבא בתור מסיעתו. עוד מוצע בחוק, כי שר או סגן שר, יוכלו להתחלף עם חבריהם לסיעה במשך תקופת ההתפטרות מהכנסת. בתקופת החילופין, חבר הכנסת הבא בתור ימשיך לכהן כחבר כנסת.

החוק כולל את ההסתייגות שהתקבלה, אשר הוגשה על ידי ח"כ אורי מקלב. על פי הצעתו, שר וסגן שר שיתפטרו כתוצאה מחוק זה, ייהנו ממחצית תקציב קשר עם הבוחר, בדומה לחוק הנוהג היום על שרים.



ומי במשמרת היוצאת והמשמרת הנכנסת? לפחות על פי ההערכות.

ש"ס:

מי שצפוי לפרוש מהכנסת מטעם מפלגת ש"ס הוא יו"ר המפלגה השר אריה דרעי, אשר את דבר התפטרותו חשף לראשונה בראיון לבחדרי חרדים לפני כחודשיים. דרעי פורש בעקבות עומס העבודה בשני המשרדים שהופקד עליהם. מי שייכנס במקומו של דרעי הוא מספר 8 ברשימת ש"ס לכנסת ח"כ לשעבר אברהם מיכאלי.

יהדות התורה:

מי שצפוי להתפטר מהכנסת הוא סגן השר מאיר פרוש. עם זאת, הליך ההתפטרות לא צפוי לקרות בימים הקרובים, זאת בעקבות היציאה לפגרת הכנסת וכפי שהדברים מתנהלים במפלגה "אין צורך למהר להתפטר". פרוש עורך בימים אלו סבב בבתי האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה ומתייעץ עמהם בנושא. מי שאמור להיכנס לכנסת במקומו של פרוש הוא ח"כ לשעבר יעקב אשר מדגל התורה מספר 7 ברשימה המאוחדת של יהדות התורה.

הבית היהודי:

טרם הוחלט מי יתפטר מהכנסת לטובת הבאה בתור ברשימה - ח"כ לשעבר שולי מועלם, מספר 9 במפלגה. הבית היהודי תיזכר גם כהמפלגה שקידמה את החוק בכל המרץ, כאשר עיקר הקרדיט מגיע לשרת המשפטים איילת שקד.

כולנו:

לפי ההערכות, מי שצפוי לפרוש מהכנסת הוא יו"ר המפלגה השר משה כחלון, שעקב העומס הרב בעבודה במשרד האוצר - יפרוש לטובת מספר 11 ברשימת כולנו, אכרם חסון. יצויין כי כולנו התנגדה בתחילת קידום החוק לכך שיכלול גם סגני שרים, אך לאחר הידברות עם יהדות התורה - הדבר הוסכם.

הליכוד:

טרם ברור מי הולך לפרוש מהכנסת לטובת שרן מרים השכל, מועמדת מספר 31 ברשימת הליכוד. כזכור מספר ח"כים בליכוד ניסו בימים האחרונים ליזום הצעה כי בעקבות גודלה של מפלגות הליכוד יוכלו שלושה שרים לפרוש לטובת שלושה מועמדים ברשימת הליכוד. אך מי שסיכל את המהלך הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר העביר מסר לועדת החוקה כי הוא תומך בכך שרק שר אחד יוכל להתפטר מהליכוד - כמו בשאר המפלגות.
ליכוד יהדות התורה שס הבית היהודי כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד