י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ללא ח"כים חרדים: דיון באלימות נגד חרד"קים

"בשנים האחרונות מקיים קומץ חרדי קיצוני מסע הסתה נגד חיילי צה"ל החרדים, קמפיין אלים ומכוער שהולך ומחמיר"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


תקיפת החיילים החרדים מגיעה לכנסת: הבוקר (ה) נערך דיון מיוחד בועדת משנה של ועדת חוץ וביטחון בנושא תקיפת החיילים החרדים ובני המיעוטים.

במהלך הדיון אמר ח"כ יואב קיש: "אני רואה בדאגה את עליית המדרגה שיש באלימות כלפי החיילים בני המיעוטים והחרדים. אני חושש שנגיע למציאות בה לא נוכל לעמוד בפרץ זה. על צה"ל לגלות רגישות רבה סביב הנושא ולאפשר לחיילי צה"ל מכלל המגזרים להרגיש בטוחים בכל מקום בו הם נמצאים". ח"כ קיש הדגיש בסוף הדיון: "הוועדה בראשותי דורשת למנות מיידית גורם ממונה הן בצה"ל והן במשטרה שירכז את הטיפול בנושא תקיפות החיילים וייפעל להגשת כתבי אישום במידת הצורך."

יעקב וידר, יו"ר המטה החרדי וחבר נשיאות הליכוד, ומיוזמי הדיון אמר: "בשנים האחרונות מקיים קומץ חרדי קיצוני מסע הסתה נגד חיילי צה"ל החרדים, קמפיין אלים ומכוער שהולך ומחמיר. למרות זאת, המשטרה והפרקליטות שנכנסות מיד לפעולה בכל פעם שנשמעת חצי מילת גנאי בהר הבית - לא נוקפות אצבע כבר שנתיים. אני באמת לא יודע להסביר את זה, ואני מבקש מכם, חברי הכנסת, לדרוש מנציגי רשויות החוק שיושבים כאן להפסיק היום את המדיניות הבלתי נסבלת של ההכלה וההשתקה ולהפעיל את כל המשאבים הרלוונטיים עד למיגור המוחלט של התופעה הזו".

במהלך הדיון אמר אלוף משנה במיל' יונתן ברנסקי, לשעבר מפקד גדוד הנח"ל החרדי וכיום מנהל עמותת הנח"ל החרדי. כי "הדיון הזה מתמקד בעיקר בטיפול הפלילי במסיתים ובסגירת המעגלים בין החייל המותקף לבין המשטרה והפרקליטות. זה חשוב אבל אסור שנסתפק בזה. הנושא האמיתי הוא ערכים, חינוך וחברה ולא רק חוק, משטרה ופרקליטות. לכן נדרשת פעולה מתואמת של כלל הגורמים. נדרש לתכנן ולהוציא אל הפועל תהליך - להעלות את הנושא על סדר היום הציבורי, ליצור שיח עם הנהגה פוליטית, תורנית וחינוכית. יש להבחין בין המשמעות המעשית של ההסתה ולטיפול, החיוני והמרתיע, במסיתים, לבין המסר והמשמעות החברתית שאותם חייבים לתקן באופן עמוק".

יצויין כי נציגי המפלגות החרדיות לא נכחו בדיון.


הפגנה נגד חיילים חרדים. צילום: שאול קרויזר
חרדקים כנסת חרדים דיון נציגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד