י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרבנים הראשיים מגנים: "דין הדוקר כדין רוצח"

יו"ר ש"ס דרעי גינה את הדקירה בחומרה; גופשטיין: "קורא למשטרה שלא לאפשר להם לצעוד בירושלים"

הרבנים הראשיים. צילום: פלאש 90
הרבנים הראשיים. צילום: פלאש 90


ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וקיבל עדכון על מעצר הדוקר שפצע צועדים במצעד התועבה בירושלים.

ראש הממשלה נתניהו: "מדובר באירוע חמור ביותר. נמצה את הדין עם האחראים למעשה. במדינת ישראל חופש הבחירה של הפרט הוא אחד הערכים הבסיסיים של מדינת ישראל. עלינו להבטיח שבישראל כל איש ואישה יחיו בביטחון בכל דרך בה בחרו. כך פעלנו וכך נמשיך לפעול. אני מבקש לאחל החלמה מהירה לפצועים".

בנצי גופשטיין ארגון להב"ה בתגובה על אירוע הדקירה: "אנחנו מתנגדים לדקירת יהודים. הגענו להפגין מול מצעד התועבה משום שאנחנו חושבים שאין מקום למצעדים כאלה בירושלים. ומדובר בפרובקציה שרק מתסיסה את הרוחות. וקוראים למשטרת ישראל לא לאשר את המצעד שוב בירושלים".

שר הכלכלה ויו"ר ש"ס אריה דרעי, מגנה בתוקף את ארוע הדקירה היום בירושלים. השר דרעי אמר: "יש לגנות ולהוקיע כל גילוי של אלימות וצריך לנהל מלחמת חורמה כנגד כל מי שנוהג באלימות נגד כל אדם באשר הוא אדם".

רבה של ירושלים הרב אריה שטרן אמר בעקבות אירוע הדקירה כי ״פגיעה בחיי אדם אסורה על פי דין תורה. המעשה שבוצע אחר הצהריים מחדד שוב את הסכנה שיש בהקצנה של גורמי שוליים ומלמד אותנו שצריך להמשיך לפעול על מנת לעקור עשבים שוטים. החברה הדתית מוקיעה אנשים בעלי תפיסות כאלה וסולדת ממעשיהם. אני מתפלל על הפצועים למען החלמתם המהירה".

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו מגנה באופן חריף: "תורת ישראל אוסרת כל מעשה של אלימות ופגיעה באדם, ועל אחת כמה וכמה אדם שפוגע בזולתו ומנסה להרגו".

הרב לאו אמר עוד כי על רשויות החוק לטפל במעשה האלימות בכל חומר הדין, "מדובר במעשה חמור מאד, וברור לכל שזו אינה דרכה של תורה ויהדות".

הראש״ל והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף: "דינו של הדוקר ברחובות ירושלים היום הוא כדין כל רוצח ואף חמור מכך, לא יתכן שיקום אדם וכביכול בשם הדת ירים ידו על נפש מישראל.

"אני מתפלל מעומק ליבי להחלמתם של הפצועים, ואל מול גילויי שנאה מהסוג הזה אני קורא לעם ישראל להשיב באחדות בנועם ובסובלנות".

יו"ר ועדת חינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי מגנה כל גילוי אלימות ופגיעה בבני אדם באשר הוא אדם" "הגיע הזמן שמערכת החינוך תקדיש שעות לימוד לסובלנות וכבוד הדדי לזולת".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הגיב: "המעשה הנפשע הערב בירושלים הוא ניסיון לפגוע במרקם החיים בעיר ולמנוע את הזכות הבסיסית לחופש ביטוי. לא נשלים עם אף תירוץ לאלימות מכל סוג.

"בירושלים יש מקום לכולם ואנחנו נמשיך להילחם יחד עם משטרת ישראל בכל מי שמנסה באלימות לפגוע באחר. נמשיך לתמוך בכל הקבוצות והקהילות בירושלים ולא נירתע מאלו המנסים בדרכים נלוזות למנוע זאת".

יו"ר האופוזיציה ח"כ הרצוג בעמוד הפייסבוק שלו כי הדקירות "הן פשע שנאה מתועב. צריך להקיא, להוקיע ולהעניש בכל החומרה והכח את מי שביצע אותן. אני קורא למשטרה לאפשר את המשך האירועים ולא להיכנע לאויבים של כל מה שטוב ויפה בישראל. זה מאבק עקרוני וחשוב על דמותה של המדינה. אני מחזק את הצועדים ומתפלל להחלמה מהירה של הפצועים".

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין:: ״זהו מעשה מביש שיש להוקיע ללא כחל וסרק. השסעים בחברה שלנו הולכים ומתרחבים, ומעשים כאלו מביאים אותנו כחברה לסף תהום. חובתנו להעניק לכל מגזר את חופש הביטוי אך לעולם לא לנקוט באלימות! אני קורא לרשויות החוק למצות את הדין עם המפגע עד תום!"

שר החינוך נפתלי בנט מגיב לאירוע הדקירה ואמר כי האירוע הוא "פשע מוסרי ללא סליחה. מי שעשה זאת פגע בערכים יהודיים ומוסריים וצריך לבוא על עונשו בחומרה המרבית. כשהאירועים יתבררו החברה הישראלית לעשות חשבון נפש כיצד הגענו לכך".

שר התיירות יריב לוין אמר כי הדקירה "היא פשע שנאה מזעזע ואירוע חמור ובלתי נסבל אשר לנו כחברה מוסרית אסור להשלים עימו.

"אלימות מבישה ונתעבת שכזו במרכזה של ירושלים אינה מייצגת את פניה היפות של ישראל, פוגעת פגיעה קשה בתדמיתה של המדינה בעולם ועלולה לגרום נזק חמור לפוטנציאל התיירות הנכנסת. על רשויות החוק למצות עם הדוקר את הדין ולהענישו בחומרה".
תגובות מעצד כאוודה דקירה שליסל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד