י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נערים אל מנהל אגף הרישוי: "שמור על חיי רוכבי האופנועים הצעירים"

קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" בפנייה בנושא אל מנהל אגף הרישוי. אור ירוק: "יש להעלות את גיל קבלת רישיון הנהיגה לאופנוע ולהאריך את תקופת הלימוד, כדי להעניק לבני הנוער נערים יותר ניסיון וידע"

נערים אל מנהל אגף הרישוי: "שמור על חיי רוכבי האופנועים הצעירים"


קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק הפזורות ברחבי ישראל, החליטו לפעול במטרה למנוע את רוכב האופנוע ההרוג הבא. בני הנוער שלחו מכתב למ"מ מנהל אגף הרישוי ציון מזרחי, בו הם מבקשים ממנו לסייע להם במטרה זו. "אנו פונים אלייך, מנהל אגף הרישוי, בבקשה לקדם הכשרה מקצועית לרוכבי הדו גלגלי, אשר תהיה מקיפה ונרחבת יותר ותקנה לרוכבים הצעירים כלים מקצועיים, שיסייעו להם לשמור על חייהם בכבישים", כתבו בני הנוער במכתבם.

בנוסף, ציינו קבוצות הנוער במכתבם את הנתונים העגומים של היפגעות רוכבי הדו גלגלי בישראל. על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ציינו, בשנת 2014 נהרגו 37 רוכבי אופנוע, מתוכם 13 רוכבי אופנוע צעירים (עד גיל 24), שמהווים כ- 35% מכלל רוכבי האופנוע ההרוגים בשנה זאת. הם הוסיפו, כי מספר זה גבוה פי ארבעה מחלקם היחסי של רוכבי האופנוע הצעירים מכלל הרוכבים בארץ.

בני הנוער הוסיפו גם מהי הסיבה למספר הנפגעים הצעירים הגבוה: "נתון זה מצביע על כך שקיימת בעיה חמורה בקרב רוכבי האופנוע הצעירים ואנו סבורים כי אחד הגורמים המרכזיים לכך הוא חוסר הניסיון של רוכבים אלו".

בסיום המכתב ביקשו חברי הקבוצה לדעת מה דעתו של מנהל אגף הרישוי בענין זה והאם האגף נוקט בצעדים להתמודדות עם נושא זה.

עמותת אור ירוק: "קבלת רישיון לכלי רכב דו גלגלי בישראל הוא הליך מהיר ופשוט כך שכל צעיר שרוצה לרכב על קטנוע יכול לעשות זאת בקלות רבה מדי וללא ניסיון מספיק. כאשר נער צעיר עולה על כלי רכב זה, הוא חשוף לסכנות רבות שהוא כלל לא מודע להן ולא יודע כיצד להתמודד איתן. לכן, יש להעלות את גיל קבלת רישיון הנהיגה לאופנוע, ולהאריך את תקופת הלימוד וההדרכה, כדי שאותם נערים יקבלו יותר ניסיון בכביש ויותר ידע, אודות הסכנות הכרוכות ברכיבה על כלי רכב דו גלגלי".
קבוצת נוער עמותת אור ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד