כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

השר לביטחון פנים: "נבדוק איך זה התאפשר"

השר ארדן נאם בעקבות אירוע הדקירה הערב והצהיר - "אני מודע היטב שהאירוע מעורר שאלות ותהיות"

גלעד ארדן הערב. צילום: פלאש 90
גלעד ארדן הערב. צילום: פלאש 90


בעקבות אירוע הדקירה החמור הערב (ה') במרכז ירושלים, מסר השר לביטחון פנים גלעד ארדן הודעה לתקשורת, וזאת עקב טענות שעלו בנוגע להתנהלותה של המשטרה. מוקדם יותר הערב שוחח ארדן עם נתניהו ועדכן אותו על פרטי המקרה.

השר ארדן: "המאורע שהתרחש הערב הוא אירוע חמור ביותר. מדובר בפשע שנאה מתועב שאין עליו סליחה וכפרה.

"אני קודם כל מקווה שהנפגעים יחלימו במהרה. ומשטרת ישראל תעשה הכל כדי להביא את הדוקר לדין ומקווה שהוא ישלם את המחיר החמור מכל. כשר לביטחון הפנים אני מודע היטב שהאירוע הערב מעורר שאלות לא פשוטות על הנסיבות טרום המקרה שהובילו לכך שהתאפשר לאותו האדם, אותו מפגע נפשע לבצע את זממו.

"ביקשתי ממלא מקום המפכ"ל לכנס דיון ברשותנו על מנת להתחיל את התחקיר המקיף של האירוע הזה שהובילו לכך שהוא התאפשר. במסגרת התחקור והבדיקה הכוללת נבדוק את עצמנו בהקשר של המודיעין המקדים ושל שיתוף הפעולה בגופים השונים, שב"ס ומשטרת ישראל, ואת הבדיקה הנסיבתית של אותו האדם ספציפית ואיך הוא פרץ את חגורת האבטחה הדי משמעותית שליוותה את המצעד הערב".

ארדן סיים את דבריו ואמר - "בשנים האחרונות התקדמנו רבות כחברה כדי להבין את השונה מאתנו כדי להכיל ולקדם סובלנות, אך עדיין לא עשינו מספיק. בערב הזה, מלבד הבדיקה המקיפה שמשטרת ישראל בראשות מ"מ המפכ"ל תבצע, אנחנו כחברה צריכים גם לשבת לעשות כל אחד עם עצמו חשבון נפש איך אנחנו מעודדים סובלנות, איך אנחנו מעודדים איפוק, ואיך אנחנו משתפרים בהמשך".
ארדן פיגוע ירושלים תועבה ישי שליסל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד