י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מוזר ומופנם, או איש עקרונות קנאי - מי אתה ישי שליסל?

מהילדות במושב ועד הגירושין בעקבות המאסר - בחדרי חרדים מתחקה אחר חייו של שליסל, מי שדקר היום את משתתפי מצעד התועבה בירושלים עשר שנים לאחר שעשה זאת בפעם הראשונה - ונכלא • חבר קרוב: "מעריך שעשה כך בידיעה ברורה"

ישי שליסל דקות לאחר שדקר. צילום: פלאש 90
ישי שליסל דקות לאחר שדקר. צילום: פלאש 90


"אדם רגיל ומודע למעשיו", כך מגדירים מכריו של ישי שליסל, מי שזוכה הערב לגינויים מקיר לקיר מצד הקהילה החרדית, עקב מעשהו השפל עם אירוע הדקירה הערב, המצטרף לדקירה אותה ביצע לפני כעשר שנים, בגינה אף ריצה עונש מאסר ממושך.

'בחדרי חרדים' התחקה אחר קורות חייו ושוחח עם חברו לספסל הלימודים שלמד עמו בישיבה, בניסיון לענות על השאלה - מי אתה ישי שליסל?!

שליסל בן ה-39, הוא אב לארבעה ילדים, יליד מושב 'יד בנימין' הדרומי. הוא בן להוריו אליעזר וחיה, מושבניקים ובנים לניצולי שואה, שביתם הרגוע מתנהל על מי מנוחות. מכרי משפחתו אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "בוודאי שם לא קיבל את מעשי המוזרות שבו".

בילדותו למד בתלמוד תורה 'יסודות' במושב הסמוך, שם היה לילד חכם ואפילו גאון, אך היה מופנם מאוד ובהפסקות מסתגר בכתה, כך אומר חברו שלמד עמו שמונה שנים לאתר "מאקו".

מאידך גיסא, חברו ש. א. שלמד עמו בשיעור בישיבה לצעירים 'רחובות' של הרב לבין, לפני למעלה מעשרים שנה, מספר כי "הוא היה בחור רגיל לכל דבר, אפילו הייתי גם מגדיר אותו כשטייגניסט (הגדרה לבחור הלומד במרץ רב מ.ו) רציני".

החבר מספר - "ישי היה בחור שמתפלל ברצינות ולמד בהתמדה, בחור אהוב שהיה פופולרי בחברה". כששואלים את החבר על המעשה החמור שאירע הוא אומר שהוא "מעריך שישי עשה את מה שעשה בידיעה גמורה ומתוך אידיאל גמור שהוא מרגיש כמו פנחס בן אלעזר, הוא לא מרגיש שהוא צריך לקבל אישור ממישהו לדברים שהוא עשה.‏ הוא הולך לכלא בראש מורם ללא שום פחד. כזה הוא".

הוא מוסיף ומספר שתמיד היה כזה. "גם ברחובות, שהיא עיר חילונית, אם היה שומע על קיוסק שפתוח בשבת היה נלחם ומוחה.‏ אני זוכר שפתחו את הקולנוע בקניון רחובות הוא יצא להפגנה, והוא היה בראש. אני זוכר את הצעקות 'שאבעס' ‏שלו שהדהדו, ראו עליו שזה באמת כואב לו".

שליסל סיים ישיבה קטנה ועלה לישיבה גדולה 'ברכת משה' בשכונת גבעת שאול בירושלים, חבריו לספסל הלימודים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' מגדירים אותו שוב בשני מילים "מופנמות ומוזרות" - מעשיו הקיצונים היו מוזרים ביותר, "שעד כדי כך כיום ולפני עשר שנים רואים ‏שאף קנאי בעולם לא חשב לעשות את המעשה הזה".

"רואים שהוא השתגע באמצע החיים" הם מוסיפים. חבר אחר מספר - "הוא נעשה אובססיבי לכל הנושא הזה של התועבה וחבורות על גבי חבורות הוא כתב על הנושא של הטומאה בארץ שזה מביא".

שליסל נישא ועבר להתגורר במודיעין עילית. כזכור, לפני עשר שנים ב-2005 ביצע את זממו לראשונה בעת שדקר במצעד התועבה שלושה אנשים ונשפט ‏מיידית, לאחר הגשת כתב אישום מזורז. לאחר מכן אף התגרש מרעייתו, הממשיכה לגדל את ארבעת ילדיו להם הוקמה אף קרן תמיכה בזמנו.

סביב אותה פרשייה התבטא שליסל בחריפות ואמר - "באתי לרצוח בשליחות השם, לא תיתכן כזאת תועבה בארץ".

לפני כמה שבועות הוא שוחרר ממאסר. מאז שוחרר, הוא שב להתגורר בבית הוריו ביד בנימין. הערב הוא הגיע לרחוב קרן היסוד בירושלים כשבאמתחתו סכין שחיטה, התנפל על הצועדים ופצע 6 אנשים, שחלקם פצועים קשה. שליסל נעצר במקום.

את המודעות המבשרות על מעשיו, בחר שליסל לפרסם בכל בתי הכנסת דווקא במודיעין עילית. במודעות כתב כי "חובה על כל יהודי למסור למסור את נפשו למכות ולמאסר ואפילו לסכנה" כך ציין בכתב ידו במכתב שנחשף לראשונה בפורום 'בחדרי חרדים'.

"הכתובת הייתה על הקיר", אומרים הערב כולם, "הוא הסתובב במקום כשידו תחובה בכיס מעילו, והוא חיכה לרגע הזה". השאלה היא מי נושא באחריות לחוסר הפיקוח הזה.

האזינו לישי שליסל מתראיין כמה ימים לאחר שחרורו:
שליסל רצח נוער ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד