י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כוחה של תפילה והכספומט של הקב"ה

515 תפילות התפלל משה רבינו להיכנס לארץ ישראל, ואז עצר - ולימד אותנו לקח חשוב על כוחה של תפילה

כוחה של תפילה והכספומט של הקב"ה


ואתחנן אל ה' בעת ההיא לאמר: ידוע שמשה רבינו עליו השלום התפלל אל ה' 515 תפלות כמניין ואתחנן (וכמניין תפלה), שהקב"ה יבטל לו את הגזירה ויכניסו לארץ ישראל, והקב"ה ביקש ממנו 'אל תוסף דבר אלי עוד בדבר הזה' ופירשו רבותינו ז"ל שאם היה מוסיף ומבקש עוד תפילה אחת, הקב"ה היה נענה לתפילתו ומכניסו לארץ ישראל.

נשאלת השאלה וכי איך ייתכן שאם משה רבינו היה מתעקש ומתפלל עוד תפילה אחת היה יכול ליכנס לארץ ישראל? הרי כבר נגזרה הגזירה, והיא כתובה בפירוש בתורתינו הקדושה, 'ויאמר ה' אל משה ואל אהרן יען לא האמנתם בי להקדישני לעיני בני ישראל לכן לא תביאו את הקהל הזה אל הארץ אשר נתתי להם'? אלא מכאן אנו רואים 'כוחה של תפלה', שאף שכבר נגזרה עליו הגזירה לבל יכנס לארץ, אבל אם עוד תפילה אחת היה יכול לבטל את הגזירה, ולכן ביקש ממנו לבל יוסיף להתפלל על הדבר הזה.

וצריכים אנו לקחת לעצמנו מזה מוסר השכל, ולהעריך את המתנה הגדולה שיש בידינו - 'התפילה' שיש לנו את הזכות להתפלל לפניו יתברך שלשה פעמים ביום, ולא רק שלשה פעמים ביום אלא בכל עת וזמן כשאדם נמצא בצרה ובמצוקה יכול הוא להתפלל לאבינו הגדול שבשמיים, וגם אם ח"ו כבר נגזרה עליו גזירה, גדול הוא כח התפלה לבטל את הגזירה רעה. ולהושיע אותו מכל צרה.

ואף פעם אין ביכולתינו לדעת בדיוק איזו תפילה תפתח ותבקע את השער, ואל לאדם להתייאש, כי אולי התפלה הבאה היא זאת שתשפיע ותביא לו את הישועה, רק צריך להתפלל, ולהמשיך להתפלל, לבקש ולהתחנן לפני בורא העולמים, שהוא הכל יכול, ואין עוד מלבדו, ובוודאי יושיע אותו מצרתו.

ועניין התפילה כבר מוצאים אנו אצל אדם הראשון, שכתוב בפרשת בראשית 'וכול שיח השדה טרם יהיה בארץ וכל עשב השדה טרם יצמח, כי לא המטיר יהוה אלוהים, על הארץ, ואדם אין לעבוד את האדמה'. ומובא במדרש מה הכוונה ואדם אין לעבוד את האדמה? שלא היה מי שיתפלל על הגשם, דהקב"ה מתאווה לתפלתן של צדיקים, וכתוב בספרי המוסר שלפעמים מביא הקב"ה על אדם איזו מצוקה בשביל שרוצה לשמוע את קולו בתפילה...

שאל אותי פעם יהודי מה הקב"ה הוא כספומט? מבקשים והוא נותן? והתשובה היתה: אכן כן הקב"ה הוא כספומט והוא הבנק הכי טוב והכי אמין, תמיד יש לו מזומנים, והוא הכל יכול, בכל עת, ובכל זמן, ובכל עניין, רק צריך להעביר כרטיס להתפלל לפניו שחרית מנחה וערבית וכמובן להתנהג בדרך התורה והמצוות.. כי גם אם תלך לבנק פלוני עם כרטיס של בנק אלמוני זה לא יוציא לך כסף, גם כך אצל הקב"ה תשתדל לכל הפחות לקיים אורח חיים יהודי, ותעביר את הכרטיס בתפילות בכוונה, וודאי שהקב"ה ישמע לתפלתינו, ונתברך בטוב הנראה והנגלה.

חג ט"ו באב שמח
כספומט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד