י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תג מחיר בכפר דומא בגדה; תינוק נשרף למוות

שני בתים הובערו, הוריו ובני משפחתו של התינוק נפצעו קשה; שר הביטחון יעלון: "פיגוע קשה ביותר"

תג מחיר, צילום ארכיון
תג מחיר, צילום ארכיון


פעוט כבן שנה נרצח הלילה (ו') כתוצאה מהצתת בתים בכפר הפלסטיני דומא הסמוך לעיר שכם. ההצתה היתה פעולת "תג מחיר" ככל הנראה. המשטרה פועלת לאיתור המפגעים.

שני הוריו ואחיו בן ה-4 נפצעו. נציגי המנהל האזרחי הגיעו לבית שנשרף והעבירו את ההורים ובני המשפחה שנפגעו לטיפול בבית החולים בישראל.

האם, סובלת מ 90% כוויות דרגה 3, מורדמת ומונשמת. הועברה לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי שיבא, הילד סובל מ 60% כוויות דרגה 2 עמוקה. מורדם ומונשם. קיימת סכנה לחייהם.

המפגעים שהבעירו את שני הבתים, הותירו רישומי תג מחיר על קירות הבית - "יחי המלך המשיח" ו"נקמה", על יד הכתובות אף רוסס בגדול סמל מגן דוד. המשטרה שהגיעה למקום החלה באיסוף פרטים מזהים בכדי להתחקות אחריהם. לטענת השוטרים, השריפה פרצה עקב בקבוקי תבערה שהושלכו על ידם במקום.

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, סיפר כי שני רעולי פנים הגיעו לתחילה לבית השני, שברו את אחד החלונות והשליכו לעברו בקבוקי תבערה. "אחד מהם היה ריק ובגלל זה אין נפגעים", הוא הסביר. תא"ל אלמוז גינה בחריפות את האירוע.


יעלון על ההצתה: "פיגוע קשה שאיננו יכולים לסבול". צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון

"אני לא זוכר אירוע חמור בשנים האחרונות בסדר גודל כזה", אמר תא"ל אלמוז. "לא במקרה קראנו לו טרור. הוא פעולת טרור לכל דבר ועניין". הוא סיפר כי בצה"ל רואים את האירוע בחומרה, ועל כך הוקפצו ארבעה גדודים לשטח ושתי חטיבות הוכנסו למצב כוננות. "זה אירוע חמור מאוד וקשה מאוד. אנחנו בתיאום עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים להרגיע את השטח", הוסיף.

שר הביטחון משה יעלון גינה את ההצתה. לדבריו, מדובר ב"פיגוע טרור קשה ביותר שאיננו יכולים לסבול". הוא ציין כי כוחות הביטחון עושים מאמץ עילאי כדי ללכוד את הרוצחים. "לא נאפשר למחבלים יהודים לפגוע בחייהם של פלסטינים ברחבי יהודה ושומרון. נילחם נגדם בחומרה ובכל הדרכים והכלים העומדים לרשותנו, ונפעל ביד קשה גם נגד שולחיהם וכלפי מי שמזין אותם".

מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי שני רעולי פנים הגיעו בסביבות ארבע לפנות בוקר לכפר, הציתו בתים של שתי משפחות פלסטיניות וריססו כתובות בעברית. אחד הבתים היה ריק, ואילו בבית השני שכנה משפחה. אוועד אוובשה, תינוק בן שנה וחצי, נהרג; שני ההורים נפצעו קשה, וילד נוסף וקרובת משפחה נפצעו. כל הנפגעים פונו לבית חולים.

ככל הנראה, רעולי הפנים שברו את חלונות הבתים וזרקו לתוכם בקבוקי תבערה. "מדובר באירוע חמור מאוד, בפשע. לא במקרה קראנו לו טרור - אלו פעולות טרור לכל דבר ועניין", הדגיש דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז. "היקף הכוחות שהוקפצו לשטח מעיד על החומרה בה אנו רואים את האירוע".

כוחות צה"ל סורקים כעת במרחב אחר המפגעים ועושים כל שביכולתם על מנת להביאם לדין במהירות האפשרית. "אנו פועלים לאיתור מבצעי הפיגוע", חידד מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי. "גורמי המתפ"ש והמנהל האזרחי עומדים בקשר למול מקביליהם הפלסטינים".

במקום נמצאים מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, וראש המנהל האזרחי, תא"ל דוד מנחם, והם נפגשו עם ראש מועצת הכפר ודודו של ההרוג. ראש המנהל הסביר לראש המועצה כי מדובר באירוע חמור וקשה שראוי לכל גינוי. בנוסף, הוא הדגיש כי כוחות הביטחון פועלים במלוא המרץ על מנת לתפוס את האחראים לביצוע המעשה.

בנוסף, ארבעה גדודים הוקפצו לגזרה, ושתי חטיבות חי"ר שהיו באימון חוזרות בדקות אלה לבסיסן כדי להיות בכוננות הקפצה. "הכוחות הוקפצו על מנת לייצב את המציאות הבטחונית באזור ולמנוע הסלמה והפרות סדר", אמר תא"ל אלמוז. "הם נערכים לאפשרויות של אירועים מקומיים, ונמצאים בתיאום עם כוחות הביטחון הפלסטינים כדי להרגיע את השטח ולשמור על החוק והסדר".
תג מחיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד