ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

תועבה, תועבה, תועבה - כי לא תשתיקו אותנו!

אין טעם לגנות מעשי משוגע. יש טעם לקוות שלאחר שישתחרר מאברבנאל - יישמר שליסל על ידי המשטרה בפחות רשלנות

איור: מוטי הלר
איור: מוטי הלר


תועבה, תועבה, תועבה. אהה, וגם שקץ, שרץ, גועל, בושה וחרפה. זהו, הוצאתי את זה. לא סתמו לי את הפה - עדיין.

בהיסטוריה של מדינת ישראל כולה, היה רק אדם אחד שביצע תקיפה אלימה במצעדי תועבה. אדם אחד שכבר הוכיח שהוא מסוגל להתנהגות רצחנית. מאות שוטרים הוצבו אתמול לאבטח את הפרובוקציה בלב ירושלים, ולפחות לפי הידוע למשטרה, היה רק אדם אחד ממנו יש להיזהר. כולנו יודעים איך זה נגמר.

אבל מצעד התועבה היה רק קדימון לקראת מצעד ההסתה. התקשורת הכללית שכחה את חופש הדיבור [שבשמו היא דורסת על בסיס קבוע את המגזר החרדי] ופתאום החרדים 'מסיתים', כי הם מעזים רחמנא ליצלן לכנות את המצעד המדובר 'תועבה'.

איש לא יכול לחייב אותנו במדינה דמוקרטית לקרוא לדבר המקומם שהיה בלב ירושלים 'גאווה', זכותנו הדמוקרטית לקרוא לזה תועבה, בושה או פרובוקציה. ואתם תכבדו את הזכות הזו, כי אם לא - אין לכם זכות קיום ככלי תקשורת.

התקשורת החרדית בחרה במשך השנים להשתמש בסגנון מעודן כדרכה, ומצאה את המילה המתאימה בספר הספרים של העם היהודי. או שמא גם הוא חוטא בהסתה...

ממתי מגנים מעשיו של משוגע?
לגופו של עניין, אני קצת תמה על גל הגינויים של אתמול, כעת אין שום ספק שמדובר באדם מעורער בנפשו. האם כל משוגע שהתפרע יזכה לגל גינויים שמגיע עד לראש הממשלה עצמו? מדוע כאשר חרדים נמצאים בצד המותקף ומבוצעים נגדם פשעי שנאה - אין איש פוצה פה ומצפצף?

האם כשפורעים ניסו לשרוף בית כנסת לפני כשבועיים בירושלים שמענו גינוי נרחב מקיר לקיר? ראינו זעזוע וכותרות אדומות? האירוע פתח את מהדורות החדשות?

האם כאשר רוססו צלבי קרס בבית כנסת ברעננה וקלפי המזוזות הוטבלו בדם נחלצו שרי הממשלה להתייצב בשורה מול כל מיקרופון ולגנות את המעשה?

יכלתי למנות כאן שורה ארוכה של פשעים חמורים, שנעשו על ידי אנשים שפויים לחלוטין, משנאה מובהקת כלפי המגזר החרדי, ולא זכו אפילו לקמצוץ מהגינויים וה'כאב' המדומה של היממה האחרונה. תפסיקו עם זה, אתם פשוט צבועים.

אני לא מגנה, אין טעם לגנות מעשיו של משוגע. יש טעם להפיק לקחים ולקוות שבשנת 2025 או לאחר שישתחרר מאברבנאל - יישמר ישי שליסל על ידי המשטרה בפחות רשלנות.

שליסל בבית המשפט הבוקר. צילום: שלמה מור
תועבה מצעד ירושלים משוגע טור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד