י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נתניהו: "האירוע בכפר דומא - פיגוע טרור" • צפו

ראש הממשלה גינה בחריפות את פעולת 'תג מחיר' בכפר דומא, במסגרתה נהרג פעוט הלילה והוריו נפצעו קשה • וידאו

נתניהו: "האירוע בכפר דומא - פיגוע טרור" • צפו


גל גינויים בעקבות פעולת 'תג המחיר' שאירעה הלילה (ו') בכפר הפלסטיני דומא, כאשר פעוט כבן שנה נרצח כתוצאה מהצתת בתים, והוריו נפצעו באורח קשה.

מפקד מחוז ש"י ניצב שלומי מיכאל התייחס לאירוע בכפר דומא ואמר מזירת האירוע: "כל צמרת הפיקוד של המחוז נמצאת כאן בזירת האירוע מדובר באירוע חמור ביותר בו נרצח תינוק ומשפחתו נפצעה, משטרת מחוז ש"י תפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה ואת היחידות המיוחדות של המחוז. את החקירה תוביל היחידה לפשיעה לאומנית ביחידה המרכזית. אנחנו נעשה הכל בכדי לתפוס את אותם רוצחים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: 'אני מזועזע מהמעשה הנפשע והנורא הזה. מדובר בפיגוע טרור לכל דבר. מדינת ישראל נוקטת יד קשה נגד הטרור ולא משנה מי הם מבצעיו. הנחיתי את כוחות הביטחון לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו ללכוד את הרוצחים ולהביאם בהקדם לדין. ממשלת ישראל מאוחדת בהתנגדותה הנחרצת למעשים נוראיים ושפלים שכאלה. בשם אזרחי ישראל אני מבקש להשתתף בצער משפחתו של עלי דוואבשה ולאחל החלמה מהירה לבני משפחתו שנפגעו".

יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, אומר כי הוא "מגנה את המעשה הנפשע בכפר דומא וכי על כוחות הבטחון למצוא את האחראים לכך ולמצות עימם את הדין במהרה. מדובר גם בפגיעה חמורה ביסודות הדמוקרטיים של מדינת ישראל ובמפעל ההתיישבות".



תגובת סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן: "רצח חפים מפשע הוא מעשה נפשע, פעולה המנוגדת להלכה ולרוח התורה. כוחות הביטחון פועלים בשעה זו הן בשטח והן במישור המודיעיני במלוא הכוח והמשאבים בכדי לתפוס את הרוצחים, ובמקביל למנוע הסלמה בשטח.

"בשעה זו עלינו לאפשר לכוחות הביטחון לבצע את עבודתם ולפעול לרגיעה בשטח משני הצדדים. איום ההסלמה לגל טרור כלפי יהודים הוא אסור ומסוכן. לפני שעה קלה הסתיימה העברתם של בני משפחת דוואבשה למרכזים הרפואיים שיבא וסורוקה, שנעשתה בתיאום עם המנהל האזרחי. אני שולח איחולי רפואה שלמה לפצועים."

ממועצת יש"ע והמועצה האזורית מטה בנימין נמסר: "מועצת יש"ע ומועצה אזורית מטה בנימין מביעים זעזוע ושאט נפש מהרצח הנורא שהתרחש הלילה בכפר דומא. כראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון אנו מחזקים את ידי כוחות הביטחון במרדף אחר הפושעים ומקווים כי הם יתפסו במהרה ויבוא על עונשם עד תום. זו לא דרכם של תושבי יש"ע שביום יום מנסים להתמודד עם מציאות ביטחונית מורכבת תוך שמירה על מרקם חיים עם השכנים הפלסטינים, ובמקרים רבים אף מצילים חיים באמצעות צוותי הרפואה הישוביים בכל שעות היממה ללא שום הבדל בין יהודי לערבי".

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט קיים הערכת מצב מיוחדת יחד עם ראש השב"כ יורם כהן ובהשתתפות מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה וגורמים נוספים. הרמטכ"ל גינה את האירוע וציין כי מדובר באירוע חמור ביותר.

בנוסף הנחה על שורה של צעדי כוננות ביהודה ושומרון לבלימת הידרדרות אפשרית, על מנת למנוע חיכוך ולשמור על היציבות באזור.
דומא כפר תג מחיר תגובות הרוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד