י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרבנית נגררה במאה שערים: "החוקר אמר שצריך לשרוף את החרדים" • צפו

בשעת ליל מאוחרת הגיעו שוטרים לעצור את הרב עידן גרוסמן בחשד לקשר עם ישי שליסל, ומשלא היה בבית - עצרו באלימות את אשתו • בשיחה עם 'בחדרי חרדים' היא מאשימה: "מחפשים קרבן ציבור, וקרבן ממאה שערים זה הכי מתאים להם" • תיעוד מהמעצר

הרבנית נגררה במאה שערים: "החוקר אמר שצריך לשרוף את החרדים" • צפו
פלאש 90


הרבנית יוכבד גרוסמן, תושבת מאה שערים בת 52 עוכבה הלילה (ו) לחקירה, ותושאלה בקשר לישי שליסל, שדקר אתמול שישה אנשים, בהן צעירה שמצבה מוגדר אנוש.

כוחות משטרה המתינו הלילה ברחוב רצאבי בשכונת מאה שערים בירושלים. עם כניסתם של יוכבד ובנה לבית, שישה שוטרים התדפקו על דלת הבית, וביקשו ממנה להתלוות אליהם לתחנת המשטרה.

הרבנית גרוסמן סירבה וביקשה לראות צו מעצר, אך הוא לא הוצג בפניה לדבריה. מעדות תושבי השכונה, האישה נגררה מביתה ברחוב רצאבי ועד לרחוב מרדכי אדלמן מרחק של כ-50 מטרים.

מה סיבת המעצר? על פי מה שנמסר מהמשטרה, נבדק הקשר בין בני הזוג לישי שליסל. בסיום חקירתה במגרש הרוסים, שוחררה והיא התבקשה להגיע שוב ביום ראשון בשעה 10 בבוקר.



"השתתפנו בבר מצווה בביתר עילית, וחזרנו הביתה בסמוך לחצות הלילה. אני הלכתי להתפלל ערבית בשטיבלאך ובני משפחתי חזרו הביתה", מספר ר' עידן גרוסמן, בעלה של העצורה. "מחוץ לבניין המתינו להם בלשי משטרה, ועם כניסתם הביתה שאלו עלי, ומשהבינו שאני לא נמצא ביקשו לעצור את אשתי".

"הם החלו להשתמש באלימות נגדי", משחזרת הרבנית יוכבד ל'בחדרי חרדים', "הבן שלי חיימקה בן ה-16 התחיל לצלם את המעצר האלים, חנקו אותו כדי למנוע ממנו".

"הגיעו לעצור את בעלי, עדיין לא ברור לי למה. איך אני הפכתי לעצורה?" מדובר במחדל משטרתי, היא אומרת ומאשימה. "מחפשים קרבן ציבור, וקרבן ממאה שערים זה הכי מתאים להם".

בני הזוג מנהלים את 'מרכז מידע יהדות', מאגר בנושאי יהדות המקיף את כל הפעילויות התורניות, ארגונים ומוסדות דת ותשובה בארץ. מטבע הדברים, אנשים רבים פונים אליהם, ובהם אולי גם שליסל.

"הוא אף פעם לא היה אצלינו בבית", היא אומרת נחרצות, בניגוד לשמועות. בחקירה, היא העדיפה לשמור על זכות השתיקה. "הם היו צריכים להסביר לי למה נעצרתי, לא הקשבתי להם, רק חשבתי על הקדוש ברוך הוא".

"'סחבו אותך בצורה מזעזעת' אמרו לי היום השכנות שראו את המעצר אתמול. 'צריך לשרוף את כל החרדים', אמר לי אחד החוקרים", מספרת הרבנית, "אמרתי לו, הנה, תשרוף אותי. ראו את השנאה שלהם בעיניים".

מנחם, עד ראייה למקרה, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי הבחין בהתהקלות ברחוב ברחוב אידלמן בסמוך למאפיית אריאל, היו שם צעקות 'נאצים' כלפי השוטרים. "שישה שוטרים סחבו אישה מרחוב רצאבי עד לרחוב אידלמן בשכונת שומרי אמונים, שם הכניסו אותה לרכב משטרתי".

ממשטרת ירושלים נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "מטבע הדברים, לאחר הדקירה, תושאלו אנשים שמכירים את שליסל, והיא, אחת מהן - היא תושאלה ושוחררה לביתה".
יוכבד גרוסמן גרירה מעצר אלים התעללות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד