כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

באשמת שליסל והקנאביס: מהדורת מוצ"ש בלייבל'ה

השבוע של גפני, החגיגה של ישי ותעשיית המוזיקה חוזרת לשגרה • וגם: מי אחראי על הקשר בין צאנז לבעלזא?

באשמת שליסל והקנאביס: מהדורת מוצ"ש בלייבל'ה


בשעות הקטנות של ליל שישי, לאחר שהצטלם מכל כיוון עם אבריימל'ה פריד, נזכר לייבל'ה הנרגש להטעין את הסמראטפון שברשותו, רק כדי לגלות מאות הודעות נזעמות מהמעריצים. "הרסת לי את הצ'ולנט", זעם פלמוני שציפה למצוא את תמונתו בבר מצוה לבן יקיר של אלי ישי, "אתה עושה מאיתנו צחוק", האשים מעריץ אחר, שכרכר כל השבוע בסביבתו של הרבי מזלאטשוב כדי לזכות ולהצטלם בפוזה מנצחת.

אבל לייבל'ה לא אשם, כמו משטרת ישראל, גם הוא לא הצליח לנחש את מעשיו של ישי שליסל מראש, וכך הלך והתבזבז לו יום חמישי מבלי שהספיק להכין את המדור. בניגוד למשטרת ישראל, לייבל'ה לא מרים ידיים, שהרי איך אפשר לוותר על מדור בשבוע שנפתח ב'אלי ציון ועריה', עובר בלילות דרמטיים בכנסת עם ארגז קנאביס באישור ליצמן ומסתיים בהופעת ענק בבריכת הסולטן?

כבר במהלך תשעה באב, כשהוא תשוש לחלוטין מהצום והחום הכבד ושקוע באבל על החורבן, הגיע לייבל'ה להשתתף במסע הלווית הרה"ח רבי חיים משה קנופף ז"ל, הבעלים והעורך של 'המודיע', שם פגש גם את סגן השר ליצמן יחד עם איש היח"צ ש. רפפורט.





בהמשך השבוע לא פסח לייבל'ה גם על מצוות ניחום אבלים, וביום רביעי הגיע במקביל ליו"ר ש"ס, שר הכלכלה ואיש המע"מ אפס, ויחד עם יו"ר ועדת הכספים שהגיע עם הצמוד שלו לאחרונה איש 'יתד נאמן' זעליג אורלנסקי. בני החבורה ניחמו את לוזר היקר על פטירת האב הישיש והעלו זכרונות משנותיו הקדומות של היומון החסידי הותיק.



פינת הכנסת
לאחר הניחום, נערך לייבל'ה ללילה לבן בכנסת, שבסיומו התפלל שחרית עם גפני דלעיל, האחרון היה מעדיף ללא ספק לישון רגוע בבית ברחוב יצחק ניסים, אך מה לעשות והמזכ"ל התנועתי רבץ על כתפיו.

ובעקבות ההוראות החדשות של מנכ"ל הכנסת בדבר הכניסה למזנון הח"כים במשכן, עבר השיעור השבועי של פרשן ישראל היום מתי טוכפלד לספריית הכנסת, שם טוכפלד ממשיך להרביץ את משנתו החב"דית לכל בר בי רב.





ואפרופו מזנון: לייבל'ה פגש השבוע בשני עמיתים לשעבר, גואל וקנין מקול חי ורונן כץ מקול ברמה. לייבל'ה ניסה לגשש אם גואל הציע לרונן שטעלע בדוברות ש"ס, או שהשניים ניסו לסגור על דיל אחר, עד כה ללא תוצאות של ממש.





ומהמזנון לתמונות: טעות משעשעת גילה לייבל'ה באחד מחדרי הועדות, שם מופיעה תמונתם של גפני ופרוש, כשהכיתוב למטה מציין כי מדובר בח"כ מנחם אליעזר מוזס...





בעוד חלק מחברי הכנסת הצטיידו בכרית שינה משובחת לליל השימורים שעבר עליהם, ח"כ יואב בן צור הוכיח שהוא לא מפונק ובחר לסחוב עמו כרית רק כשהגיע בליל תשעה באב לשריד בית מקדשנו כדי לקונן על חורבן הבית.





ומכיוון שהשבוע היה בסימן ההפסד הצורה שנחל גפני בסכסוך הפנימי ביהדות התורה, ומאחר ולייבל'ה כידוע משתדל לעשות טוב למוישהל'ה, קבלו גפני שלישי להיום: היו"ר והכספים הגיע במסגרת ההכנות לשבת כדרכו למאפיית ויז'ניץ, התארגן על ארגז חלות ושילם בצ'ק, אותו כתב על קרטון מאולתר - כמו נציג אמיתי של השכבות החלשות. אממה, בזמן שסבא גפני עסוק במחיר החלות, הנכד השובב פצח בשיעורי נהיגה סמוך למאפיה.








לאחר שגפני סיים את חלקו בענייני החוק הנורבגי, מגיע השלב הבא במסלול הייסורים של יעקב אשר בדרכו לכנסת, ובו יחליט סגן שר החינוך האם לפרוש ומתי. פרוש כבר החל בהתייעצות עם חברי מועצת גדולי התורה, והשמועות אומרות שלא לחינם נמצא האדמו"ר מצאנז בראש רשימת הנשאלים. אלא שלייבל'ה שניסה לדון בעניין עם חסידי צאנז השבוע, גילה שמה שבאמת העסיק אותם היה הרב דוד רובינשטיין, האיש החזק בחסידות, שהתפלל בשבת שעברה בבית המדרש הגדול בקרית בעלזא בירושלים - שם אף קיבל עלייה מכובדת. האם מדובר בתיאום עמדות בין שתיים מהחסידויות הגדולות בסביבה? ימים יגידו.

עוד בצאנז: דובר החסידות והמושך בחוטים המסור יוסף יצחק יעקובוביץ, עבר לדירתו החדשה ברחוב אבטליון בבני ברק, לאחר שנטש את הדירה המיתולוגית ברחוב בעל שם טוב. לייבל'ה תמיד אומר שטוב לגור ליד בית המדרש של החסידות מאשר לטפס עלייה.

בדירה חדשה מתפנק בימים אלה גם העיתונאי המוכשר יקי אדמקר מחדשות וואלה! שנפרד ממשכנו בהר שמואל. אם יקי לא עונה לכם לטלפון בימים אלה, או שראיתם אותו שותה יותר מידי קפה לנדוור, נא לא להיפגע, ככל הנראה תפסתם את יקי באמצע אריזת מטלטליו בדרך להשתקע בנתניה. לייבל'ה מאחל ברכת יישוב טוב וא-סאך הצלחה, ומחכה למעמד האדיר של חנוכת הבית.

הפינה המוניציפאלית
אם אתם תושבי בני ברק המחכים להקצאה, מאזיני שישינייעס או שקוראים לכם איתי גדסי, סביר להניח שהמידע הבא שימושי עבורכם: ברחובות העיר נצפו שני היריבים המרים בסוגיית ההקצאות – הצמוד היעיל של מנחם שפירא, אלי ארנד, ומלווה הטיולים של חנוך זייברט משוחחים באישון ליל. לייבל'ה ניסה להטות אוזן ולפי מה ששמע, נדמה לו שמסתמנות הסכמות בסוגיה הרגישה.





ומכיוון שלייבל'ה לא יכול לעבור שבוע בלי לתעד את זייברט מנשנש משהו, קבלו תיעוד בלעדי לשבוע זה. ככה זה כשהעוזר האישי ישראל דרנגר יצא לשבוע חופש.





ובזמן שמ"מ ראש העיר האהוב יוסי דייטש אסף את בכירי חברי המועצה החרדים יחד עם ראש העיר הירושלמי ניר ברקת לסיור בישיבת 'פתחי עולם', בה עלתה הפרוכת באש, התיישבו להם החברותא הקבועה, ישראל קלרמן ושלמה רוזנשטיין, לשטייגען היומי בהיכל המקומי. לייבל'ה מחכה לקבל את תמלול הסוגיה הנלמדת ממוטי רובינשטיין.





ואותו דייטש, המריא במהלך השבוע - לאחר שאיחל מזל טוב ליו"ר יחד – לניו יורק, שם תועד על ידי שליחי לייבל'ה שקוע בתפילה. אבל לשלוחי דרבנן אין רגע מנוחה, וכבר בחמישי בערב נאלץ ר' יוסף להתראיין מהקצה השני של הגלובוס ולהגן בחירוף נפש על המגזר החרדי שאינו קשור בשום דרך למעשי התמהוני שליסל.





ואם בניו יורק עסקינן, לייבל'ה שולח טנא מלא ברכות לנגיד המקומי ארי נאה, שחגג השבוע את שמחת האירוסין לבתו – אליה הגיעו כל המי ומי, וגם חמיו ה'יארמער רב' יענקל מילר.





סגן ראש עיריית בית שמש שמוליק גרינברג נצפה במסגרת פעילויות הקיץ שהוא מארגן בעיר מגוריו, מתמודד עם השרב הכבד וקונה פחית לבתו הצמאה. שיהיה לרוויה.





ובאלעד, יו"ר דגל התורה בעיר אבי שטרן, נצפה לצד עמירם בן לולו בבית הכנסת 'בית ישראל' נוסח ירושלמי, בתפילת מנחה של צום תשעה באב. כזו אחדות לייבל'ה אוהב.



פינת התקשורת:
הצלם המוכשר אלי סגל נצפה מסתובב לפנות בוקר בעיירת מעז'יבוז, מצויד היטב בקטנוע ובמצלמות. לייבל'ה כבר סקרן לצפות בתיעוד.





ואילו הצלם משה ביטון, הגיע להילולת האר"י הקדוש, ולא פספס אף תמונה עם הזמרים מנדי ג'רופי ולייבל'ה ליפסקר, שניצלו את ימי הפגרה כדי להעתיר בתפילה.





תזוזות במגזיני התמונות ופינות החי של האדמו"רים והרבנים: המגזין המצולם 'בחצרות הקודש' שגרם לסגירתו של מגזין 'כל העולם כולו' לפני שנה - סגר גם הוא השבוע את שעריו והפסיק להופיע למגינת לב החסידים. מי שממשיך להוביל ולשמור על יוקרה בשוק הוא מגזין 'העולם החרדי' המצורף לבקהילה, בחבילה המלאה מלאה של השבועון.

ואפרופו מגזיני תמונות: מנכ"ל מגזין 'הציבור החרדי' איש החסד הגדול חונה דייטש, נצפה בשבוע האחרון בלובי של מלון רמדה בירושלים כשהוא נפגש עם הבוס לשעבר שלו - היועץ האסטרטגי יענקי ביכלר ושותפו-אחיו יום טוב ביכלר. לייבל'ה, שחשף בראשית המדור את היחסים שהתערערו בין השניים, שמח תמיד לבשר לקוראים כי היחסים שבו למסלולם הקודם והאמת והשלום אהבו.

האחים התאומים, העיתונאים מנדי ושלומי ריזל מקול ברמה וקול חי, שיגרו הודעה לעיתונות שהכילה הזמנה ליום הולדתם, אותו חגגו במסיבה שנערכה בליל שישי בבניין 770 בכפר חב"ד. בתוכנית: התוועדות עם דובר חב״ד הרב מנחם ברוד, טשולנט מהודר, בירות וכמובן הרבה "משקה".

פינת המזל טובים.
ברכת מזל טוב לחנניה צ'ולק, יו"ר 'עזר מציון', שזכה לרגע של נחת השבוע עם נישואי בנו ביום שלישי באולמי 'ארמונות פרידמן' בב"ב.

ברכת מזל טוב לשייקה קרליץ, נאמן ביתו של הגר"נ קרליץ ומזכיר וועדת הרבנים של ארגון 'איחוד הצלה', לרגל שמחת נישואי בנו אמש בשעה טובה בהשתתפות רבנים ואישי ציבור וגם זייברט.





ברכת מזל טוב למ"מ ראש עיריית אלעד צוריאל קריספל לרגל הולדת הנכדה - בת לבתו שמחה, בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה מקווה שצורי יתחיל להתארגן על סמינר לנכדה כבר מעכשיו, כי באלעד מדובר בסיפור לא פשוט, כידוע.

ברכת מזל טוב לח"כ מנחם לייזר מוזס, לרגל נישואי נכדתו - בת לבנו הנגיד יחיאל מיכל מוזס מבית שמש. האירוע החגיגי התקיים בשני בערב באולמי 'נאות ירושלים' בב"ב, וכמובן שהילד שקורא למוזס טאטע טאטע הגיע להשתתף.





ובאותו ערב התקיים האירוע המרכזי של שמחת הבר מצווה לבנו של יו"ר סיעת יחד, אלי ישי, אליה זרמו אורחים רבים שסיפקו מפגן כוח מרהיב. למרות שכמה מבכירי העיתונאים החרדים בחרו להיעדר, חלקם אף לא הוזמנו ויש שגם הוזהרו לבל יתקרבו לאולם, הרבי מזלאטשוב הטריח את עצמו בכל זאת, הגיע ונשא דברים. רגע מכונן נרשם כאשר הרבי שוחח ב-4 עיניים עם שר הביטחון בוגי יעלון. לייבל'ה צפה במקום גם בשר הפנים לשעבר גדעון סער שלא זנח ידיד ותיק, ברב הראשי הגר"ד לאו שנשא נאום חוצב להבות אש, ובסגן שר החינוך מאיר פרוש שלא שכח חסד נעורים לישי.





ברכת מזל טוב לאשר מדינה, מזכיר סיעת ש"ס בכנסת, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו שלומי שתיערך ביום חמישי כ"ח אב באולמי סיטי טאואר, ולרגל הנחת התפילין בשבוע שעבר. לכבוד השמחה עלה מדינה עם יורש העצר כדי לקבל את ברכתם של גדולי ישראל, בהמשך השבוע הצטלם מדינה בכנסת עם נער הפלא מוטי שטיינמץ, שאוטוטו – מיד אחרי סוכות - יחגוג את שמחת חתונתו הגדולה בעיר שבין ראשון לציון לרחובות. לייבל'ה ימשיך לעקוב ולדווח.








ברכת מזל טוב לכתב עיתון המודיע ועורך ירחון קול ברמה משה מיכאל צורן, לרגל שמחת נישואי בתו ביום רביעי האחרון באולמי 'היכלי מלכות' בבני ברק

שמחת בית בוטושאן: ברכת מזל טוב לאיש יחסי הציבור הפרסומאי הוותיק אריה פרנקל לרגל שמחת החתונה לבנו שנערכה ברביעי בערב בגן האירועים במושב צרעה, בהשתתפות צמרת משרדי הפרסום ואישי ציבור.

לקוראי האנגלית שבינינו: כך ציין החזן המפורסם יעקב למר את הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת.





עוד במוזיקה: ברכת מזל טוב לבעל מנגן פנחס ביכלר, איש מקהלת 'מלכות', לרגל שמחת הולדת בנו. הברית נערכה ביום שישי בבוקר באולמי 'עטרת זוועהיל' בשמואל הנביא בירושלים.

ואחרון במוזיקה: מזל טוב למשרד האמרגנות 'ישמח ישראל', לרגל השקת קונספט חדש ומבטיח של להקה המורכבת משלושה אחים בסגנון קרליבכי וצפונה. לייבל'ה, שליווה את שלבי היסוד של ההקמה, מצפה לסינגל הראשון לכל המאוחר עד החגים.
לייבלה רכילות ליצמן גפני זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד