י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מהומות בבית ישראל: הרבנית גרוסמן עוכבה בשנית ונפצעה

48 שעות לאחר מעצרה הראשון, הגיעו שוב כוחות משטרה לשכונת בית ישראל, ועיכבו את הרבנית יוכבד גרוסמן • היא נפצעה ופונתה לבית החולים בליווי משטרתי • המשטרה: "מעצר מנע" • פרקליט הרבנית: "זו הטפלות"

מהומות בבית ישראל: הרבנית גרוסמן עוכבה בשנית ונפצעה


48 שעות לאחר מעצרה הראשון, הגיעו שוב כוחות משטרה לשכונת בית ישראל, ועצרו את הרבנית גרוסמן. היא הובלה לבית החולים ושוחררה לאחר חקירה.

כוחות משטרה גדולים הגיעו הערב (מוצ"ש) לרחוב רצאבי בשכונת בית ישראל בירושלים, שם ניסו לעצור בשנית את הרבנית יוכבד גרוסמן, לדבריהם כמעצר מנע.

אולם, ככל הנראה במהלך הנסיון, היא נפגעה ופונתה באמבולנס מד"א לבית החולים - בליווי משטרתי. לאחר שנחקרה, שוחררה לביתה.



עו"ד איתמד בן גביר, המייצג את הרבנית אמר הערב ל'בחדרי חרדים': "לא ברור למה היא נעצרה מלכתחילה ולמה נעצרה הערב שוב. בעלה לפני כמה שנים היה פעיל נגד המצעד. במטרה לכסות על המחדל וההתנהלות של משטרת ירושלים, עוצרים אנשים שאינם קשורים.

"להתאכזר לאישה שכל חטאה, שבעלה הפגין בעבר נגד המעד הגאווה? משהו לא נורמלי. "כעת היא עם אזיקים בבית החולים, אנו פונים למשטרת ירושלים בדרישה לשחררה מיידית".

כזכור, בליל שישי האחרון, הגיעו כוחות משטרה לבית משפחת גרוסמן וחיפשו את האב. משלא נכח, ביקשו השוטרים מאשתו להתלוות אליהם לחקירה. הרבנית (52) התנגדה, והיא נגררה כ-50 מטרים לניידת המשטרה.

"הוא אף פעם לא היה אצלינו בבית", היא אומרה נחרצות ל'בחדרי חרדים' ביום שישי, בניגוד לשמועות על הקשר שלהם לישי שליסל.

בחקירה, היא העדיפה לשמור על זכות השתיקה. "הם היו צריכים להסביר לי למה נעצרתי, לא הקשבתי להם, רק חשבתי על הקדוש ברוך הוא".

לאחר זמן מה היא שוחררה והתבקשה להתייצב שוב לחקירה מחר (א'). כאמור, הלילה היא נעצרה שוב.

בעקבות מעצרה, נערכת כעת הפגנה ספונטנית ברחוב שבטי ישראל פינת מאה שערים.

ממשטרת ירושלים נמסר כי היא עוכבה לחקירה, אף סירבו להתייחס לסיבת מעצרה השני. לדברי המשטרה האשה עוכבה לחקירה והתלוננה שאינה חשבה בטוב ולפיכך עוכבה לחקירה. היא תזומן לחקירה במועד נוסף.

"הודענו למשטרה כי אם תרצה הרב יתייצב לחקירה כבר מחר בבוקר אך כרגע המשטרה כלל לא מבקשת זאת" אומר עו"ד איתמר בן גביר. "מדובר במקרה חמור ביותר שבו המשטרה ניצלה סמכויות שלא כחוק. לא הייתה שום סיבה לעצור את הרבנית ודאי לא בברוטליות. המשטרה מנסה לחפות על מחדל שליסל. מעצר של אנשים רק בשל העובדה כי הם מתנגדים למצעד הוא יום שחור לדמוקרטיה".







יוכבד גרוסמן ישי שליסל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד