י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יריית פתיחה: "נמליץ לפרוש מהקואליציה"

חילול שבת המוני בירושלים: מתחם 'יס פלנט' יפתח בשבת • רבני הוועד למען השבת: "ברקת מחלן את ירושלים"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


מלחמת השבת מתחדשת בירושלים: חבר וועדת הרבנים למען השבת הגאון רבי אמיר קריספל אומר ל'בחדרי חרדים' בעקבות ההכרזה על פתיחתו הצפויה של קולנוע שרובר בעוד כשבוע וחצי, במתחם שיפעל גם בשבתות רח"ל: "חברי הועדה ימליצו לגדולי ישראל להורות לנציגים החרדים לפרוש מהקואליציה העירונית".

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', רשת בתי הקולנוע 'יס פלנט' מתכננת להפעיל החל מאמצע השבוע הבא רשת בתי קולנוע של 16 אולמות, שיהווה חלק מ'מרכז התרבות שרובר' שיוקם ליד דרך חברון, סמוך למתחם הבילויים של התחנה החדשה.

חבר הוועדה הגר"א קריספל גם מציין בכאב ל'בחדרי חרדים', בהתייחסו לנציגות החרדית בעיריית ירושלים: "הגענו למצב שגם בהצבעות לגבי יידישקייט כל אחד עושה בשביל תקציבים שמקבל פה ושם מה שהוא רוצה. בא יום אחד חבר מועצה וסיפר לנו שהבטיחו לו כסף. הבעיה היא אינה רק ברקת אלא בכך שיש אנשים מתוכנו, מהמחנה החרדי שנותנים יד ביודעין לכל החילולי שבת הללו ולחילון ירושלים".

חבר הועדה נוסף, הגאון רבי הלל וינברג, אומר ל'בחדרי חרדים': "אני לא מתמצא באופן ישיר על המרכז הזה, רק זוכר שהיה נידון כשתכננו את זה שחששנו כבר אז שיפתחו בשבת והעירייה הבטיחה שלא, אבל הבטחות של העירייה לא שוות את הנייר שהן כתובות עליו. נקיים התייעצות עם גדולי ישראל ואז נחליט באלו צעדים לנקוט".

לדבריו, "זה מהלך עקבי רחמנא ליצלן של ראש העיר לחלן את ירושלים, ברקת עושה כל שביכולתו בכל אופן וסיטואציה שיכול להכניס עוד חילוניות, והוא חושב שתפארת ירושלים שתהיה כפריז וקורא לתושבים שאין יותר צורך לנסוע לתל אביב. ראש העיר עושה הכל בתככים ומתנהג באופן שכאילו הוא לא מבין מה רוצים ממנו והוא רק רוצה לעזור לכולם, אבל בעצם הורס את קדושת ירושלים. המצב חמור מאוד. כך גם היה בספורטק והפרסומות על מופעים שונים. אחת הסיבות לדעתי שהוא יודע שאין לו רוב בירושלים, ורוצה להבטיח רוב בלי להסתמך על קבוצות שונות של חרדים, בנוסף, הוא גם חושב שיגדיל את שמו כך וירוץ לראשות הממשלה".

הגאון רבי צבי אודסר, אף הוא חבר הוועדה, מציין בזעזוע ל'בחדרי חרדים': "חילול שבת בהיקף כזה עוד לא היה בירושלים". לדבריו, "נשב ונחליט, דבר ראשון נשב ונדבר, ואז נפנה לגדולי ישראל כדי להחליט על הצעדים שצריך לנקוט".

כזכור, מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לפרסום הראשוני ב'בחדרי חרדים': "ע״פ חוק העזר העירוני המבוסס על הסטטוס קוו עליו חתומים כל נציגי העיריה מכל הסיעות לאורך כל השנים, פועלים מקומות בילוי בסופ״ש. מתחם יס פלנט, לעומת מתחם הסינמה סיטי, הוא מקום פרטי ואין כל דרך חוקית לעיריה למנוע זאת".
שבת ברקת מועצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד