כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שריפת ענק: פינוי באבן ספיר, 3 כבאים נפגעו

צפו: דליקת ענק פרצה באזור אבן ספיר ולמקום הוזנקו 40 צוותי כיבוי • היישוב פונה וצירים רבים נחסמו

שריפה. צילום: כבאות והצלה ירושלים
שריפה. צילום: כבאות והצלה ירושלים


שריפה חורש וצמחייה פרצה באזור אבן ספיר/עין כרם. למקום הוזנקו צוותי כיבוי ורכבי אספקת מים.

כ-50 צוותי כיבוי פועלים בשריפת חורש טבעי יער וצמחייה סמוך לישוב אבן ספיר. שמונה מטוסי כיבוי עם חומר מעכב בעירה הוזנקו לסייע לכוחות הקרקע ומטוסים נוספים הוכנסו לכוננות מיידית.

כרגע אין שליטה בשריפה ולוחמי האש ממשיכים להאבק בלהבות ולנסות למנוע מהאש להתפשט לישובים ומתקנים סמוכים. בשריפה באבן ספיר נשרפו מספר בתים מחסנים ולולים שבחלקם קיימת מעורבות של אסבסט.

שלושה כבאים נפגעו משאיפת עשן כתוצאה מהשריפה. אחד מהם פונה לבית החולים הדסה עין כרם שבסמוך. בנוסף, נותרו עוד אזרחים ביישוב שטרם פונו, המנסים לכבות את האש בכוחות עצמם. המשטרה מתקשה לפנותם. האש פגעה בשלושה בתים במושב ובמספר מחסנים. בשלב זה לא נשקפת סכנה לבית החולים הדסה עין כרם.



כרגע האש מאיימת על חלק מבתי היישוב ולוחמי האש החלו לפנות את הבתים ואת האזרחים. כמו כן אג"מ כב"ה ירושלים הפעיל פקודת גיוס חירום ללוחמי האש.

בסיום הערכת מצב שהתקיימה בראשות מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, עם כלל הגופים הרלוונטים עלה כי בשריפה בבית מאיר הושגה שליטה ע״י כב״ה. באבן ספיר - כלל בתי הישוב פונו מדיירים. כוחות כיבוי ממשיכים לפעול לכיבוי השריפה. בשלב זה אין סכנה לבית החולים הדסה עין כרם והישובים אורה ועמינדב.

צירי התנועה הבאים עדיין סגורים לתנועת כלי רכב:

ציר 386 בין צומת עין כרם לבר גיורא סגור לתנועת כלי רכב בשני הכיוונים.

ציר 395 בין צומת עין כרם לסטף סגור בשני הכיוונים.

ציר התנועה מכיכר כרם סגור לכיוון בית חולים הדסה עין כרם.

המשטרה מבקשת שלא להגיע למקום השריפה, להאזין להנחיות ולהישמע להוראות השוטרים בשטח.

מדוברות איחוד הצלה נמסר: מתנדבי 'מחוז ירושלים' של איחוד הצלה מהסניפים: בית שמש, ירושלים, מבשרת ציון, טלז סטון והסביבה מאבטחים בשעות האחרונות את פעילות צוותי הכיבוי ומשטרת ישראל שפועלים בשריפת ענק שפרצה בחלקו הצפוני של היישוב אבן ספיר, בשלב זה פונו מספר בתים עקב חשש לחיי התושבים. המתנדבים ערוכים לתת מענה רפואי ראשוני מהיר ומקצועי במידה ויידרשו. וכמו כן: מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה ערוכים להגיע לסייע באבטחה במידת הצורך.

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90












































שריפה אבן ספיר וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד