כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הוצגה 'תוכנית חומש' לפיתוח 'מעיני הישועה'

נגיד ביה"ח פרופ' מרדכי שני הציג את ההתפתחות שעבר בית החולים ויעדי 'תכנית החומש' בהיקף השקעות עתק • חברי ועד הנאמנים זכו למזכרת הוקרה - מכתב ממוסגר מהגר"ח קנייבסקי

הוצגה 'תוכנית חומש' לפיתוח 'מעיני הישועה'


במעמד חברי אגודת הידידים של המרכז הרפואי 'מעיני הישועה' בלונדון שהוקמה בשנה האחרונה, הוצגה 'תוכנית החומש' לפיתוח והרחבת שירותי הבריאות במרכז הרפואי בחמש השנים הבאות. את התוכנית הציג מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' מרדכי שני, המכהן כנגיד בית החולים, שעמל על התכנית במשך למעלה משנה.

התוכנית כוללת הרחבת ופיתוח עשרות שירותי בריאות הנצרכים בקהילה, שירותי בריאות אשר ניתן לפתח במסגרת בית חולים קהילתי, כדי לייתר את הצורך בהמתנה ממושכת וחסרת תוחלת בבתי חולים אחרים.

התורמים חברי אגודת הידידים מלונדון התכנסו במיוחד לרגל הצגת 'תוכנית החומש', ערכו סיור מקיף בבית החולים והתפעמו מהאימפריה הרפואית שהוקמה במעיני הישועה אשר הפך ל'קמפוס' רפואי של ממש, הכולל את 'הבנין המרכזי' הקיים, בנין 'מרכז בריאות הנפש' ובנין 'מרכז היידן לקרדיולוגיה' שיכלול את כל מערך הלב החדש.

האורחים הנכבדים התכנסו לסימפוזיון עם מנהלי המחלקות ובכירי הרופאים במעיני הישועה, בהנחייתו של פרופ' גבריאל גורמן, מנהל מחלקת הרדמה במעיני הישועה. הרופאים הציגו את ההתפתחות המרשימה כל אחד בתחומו ובמחלקתו. הם סיפרו על הרקע המקצועי הקודם שלהם, אופי העבודה המיוחד של מעיני הישועה והשיבו לשאלות מעמיקות של האורחים.

לאחר מכן התקיים מעמד קבלת הפנים והשקת תוכנית החומש סביב שולחנות ערוכים. "אין ספק כי 'מעיני הישועה' נמצא בתהליך צמיחה מתקדם בקצב מהיר ביותר", אמר פרופ' שני שכאמור הציג את התוכנית. הוא ציין כי "מלבד המחלקות החדשות שנפתחו וייפתחו בקרוב, בית החולים בראשות המנכ"ל החדש הרב שלמה רוטשילד, שם לו מטרה להרחיב את הצוות הרפואי המקצועי, תוך בחירת רופאים מומחים בעלי ניסיון רב ורקורד עשיר. הוא אינו חוסך ברכישת ציוד רפואי המתקדם בעולם, על-מנת לשדרג את יכולות הצוותים הרפואיים לרווחת ולרפואת המטופלים".

נשיא המרכז הרפואי ד"ר משה רוטשילד ציין כי בקרוב צפויה להסתיים בניית בנין בית החולים הפסיכיאטרי (חיבה) במטרה לאפשר גם לציבור הדתי והחרדי לקבל את הטיפול הרפואי בתנאים נאותים מבחינה רוחנית וגשמית.

במעמד הוצגו נתוני היקף ההשקעה לפיתוח ותפעול בית החולים הכולל מאות מיליוני שקלים. על כך ציין מנכ"ל המרכז הרפואי כי "לאור מאמצים כבירים אלו, לא פלא שמעיני הישועה זכה בשנה האחרונה בציון הגבוה ביותר מכל בתי החולים בישראל, במדדי שביעות רצון הציבור מהשירות הרפואי, בסקר שביצע משרד הבריאות.

"ייחודיותו של בית החולים, מתבטאת בשילוב נדיר שבין הקפדה על דרישות ההלכה היהודית ובין בחירה במצוינות, מקצועיות וקידמה טכנולוגית", אמר מנכ"ל מעיני הישועה הרב רוטשילד.
דברי ברכה וחזון בפני התורמים הרב גרשון לידר, יו"ר ועד הנאמנים הבינלאומי של מעיני הישועה, אשר אירח את חברי אגודת הידידים מאנגליה. כאות הוקרה והערכה בפני האורחים הדגולים, נמסרה לידם מזכרת מרשימה ומהודרת במסגרת אומנותית הכוללת מכתב קודש של הגר"ח קנייבסקי, חבר ועד ההלכה של המרכז הרפואי.

דברים נרגשים מאוד נשאה חברת הבורד בלונדון ד"ר רוזלינד לנדאו, אשר תיארה את ההתפעמות של כל החברים מהמפגש עם בית החולים ומהאנשים אשר פועלים בו במקצועיות עם נשמה. במיוחד סיפרה על המפגש המרתק עם רב בית החולים הרה"ג יוסף ברוך הופנר שליט"א, אשר תיאר בפניהם את העבודה המורכבת השוטפת להכרעת שאלות בנושאי רפואה והלכה, המובאים בפניו ואל חברי ועד ההלכה של בית הרפואה.

את האירוע הנעימה בשירי רגש מקהלת 'ירננה' בניצוחו של הר"ר משה כהן, יחד עם ילד הפלא ארי רייך. באירוע השתתפו עוד יו"ר דירקטוריון המרכז הרפואי רו"ח משה ליאון, המנהל הרפואי פרופ' מוטי רביד, חברי הנהלת המרכז הרפואי, מנהלי המחלקות והצוות הניהולי הבכיר.
תורמים תוכנית חומש בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד