י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נפטרה הצעירה שנדקרה במצעד: "רשעות ורשלנות"

שירה בנקי, בת ה-17 שנדקרה על ידי ישי שליסל במצעד בירושלים ביום חמישי - מתה מפצעיה ואבריה נתרמו

שליסל בדרך למעצר. צילום: פלאש 90
שליסל בדרך למעצר. צילום: פלאש 90


שירה בנקי (17), שנפצעה ביום חמישי באורח קשה מאד כתוצאה ממסע הדקירות של ישי שליסל - מתה מפצעיה בבית החולים הדסה.

כזכור ביום חמישי, במהלך המצעד בירושלים, החל החשוד ישי שליסל לדקור את הצועדים. כתוצאה מהדקירות נפצעו ששה צועדים, שניים מהם במצב קשה. כאמור, כעת נפטרה אחת מהפצועות באירוע.

מהמשפחה נמסר: "שירה שלנו המקסימה נרצחה רק בשל העובדה שהייתה נערה בת 16 שמחה, מלאת חיים ואהבה שבאה לתמוך בזכותם של חבריה וכל אדם לחיות לפי דרכם. ללא כל תכלית ובשל רשעות, טפשות ורשלנות קופד פתיל חייה של הפרח המקסים שלנו. דברים רעים קורים לאנשים טובים ודבר רע מאד קרה לילדה נפלאה ומדהימה. המשפחה מייחלת לקצת פחות שנאה והרבה יותר סובלנות".

מבית החולים נמסר כי "המרכז הרפואי הדסה מודיע על מותה של שירה בנקי, אשר נפצעה בפיגוע הדקירה במצעד באורח אנוש, למרות מאמצי הצוות הרפואי. משפחתה הסכימה לתרום את איבריה. אנו משתתפים בצער המשפחה. המשפחה מבקשת לשמור על פרטיותה ולא להגיע לבית ולסביבתו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח את תנחומיו וציין: "שירה נרצחה מכיוון שהיא תמכה באומץ בעיקרון לפיו כל אחד ואחת זכאים לחיות את חייהם בכבוד ובביטחון. לא נאפשר לרוצח הנתעב לערער על הערכים היסודיים שעליהם מושתתת החברה הישראלית. אנו מוקיעים בשאט נפש את הניסיון להשליט שנאה ואלימות בקרבנו, ונפעל על מנת למצות את הדין עם הרוצח".

שר החינוך, נפתלי בנט: ״זהו יום שחור למדינת ישראל, יום שבו דמותנו הפכה חושך לגויים במקום להיות אור לגויים, יום שבו נרצחה תלמידת תיכון רק בשל דעותיה ועמדותיה בזמן שצעדה במצעד הזדהות. אין שום ערך בעולם ששווה מוות של ילדה בגללו, ואין שום ערך בעולם שמותר להסית נגד האחר בעבורו. משרד החינוך נערך למתן סיוע ייעוצי - פסיכולוגי מיידי לתלמידי ומורי בית הספר. אני שולח תנחומים עמוקים לבני משפחתה של שירה״.

"הסכין שרצח את שירה בנקי ז״ל חותך ודוקר את החברה הישראלית כולה, והפצע יתקשה להגליד. לצערי הפכנו לחברה שאוהבת לשנוא ומתקשה לאהוב. השבת קראנו את "לא תרצח", אבל מי שמדמה לחשוב שהאל מדבר מגרונו ועושה מעשה נבלה כביכול בשמו- מסוכן מכל. המעשה השפל מזעזע כל לב ונפש ומהווה כתם על החברה שלנו, על היהדות ועל הישראליות. אנו נקראים למלחמת חרמה בכל תופעה של קיצוניות ובריונות. בשעות קשות אלו אני מבקש לשלוח תנחומיי הכנים למשפחת בנקי ולכל חבריה ומכריה. יהי זכרה ברוך".
שירה בנקי שליסל הרוגה מצעד התועבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 101 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד