י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מחבר מדריך 'תג מחיר' שוחרר למעצר בית

משה אורבך, בן 24 מבני ברק, שחיבר חוברת הדרכה לביצוע אירועי 'תג מחיר' - שוחרר למעצר בית עד תום ההליכים

כנסיית הלחם והדגים. צילום: משה שי
כנסיית הלחם והדגים. צילום: משה שי


פרקליטות מחוז צפון הגישה ביום חמישי האחרון לביהמ"ש השלום בנצרת כתב אישום נגד משה אורבך, בן 24 מבני ברק, אשר נעצר במסגרת חקירת אירוע הצתת כנסיית "הלחם והדגים". כתב האישום, שהגשתו אושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מייחס לאורבך עבירת החזקת פרסום המסית לאלימות או טרור.

בדיון בבקשה למעצר עד תום ההליכים שנערך בבית משפט השלום בנצרת, ביקשו הצדדים להורות להעברת הדיון בתיק העיקרי לבית משפט במחוז המרכז. כמו כן הוצגו הסכמות הצדדים לשחרורו של הנאשם למעצר בית מלא. היום (א) התקיים דיון נוסף, בפני כבוד השופטת אפרת פינק בבית המשפט בראשון לציון, בסופו שונו תנאי שחרורו של הנאשם, ונקבע דיון נוסף ל-9 באוגוסט בשעה 10:00.

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד עמוס דניאלי ועו"ד אבי פסטרנק, עולה כי אורבך חיבר מסמך שכותרתו "מלכות הזדון", במסגרתו הוא קרא לביצוע מעשי אלימות וטרור כלפי בני דתות אחרות. המסמך חובר במטרה להפיצו ל"קהל יעד" יהודי, ולהדריך את קהל יעד זה בביצוע העבירות.

במסמך הביע אורבך מורת רוח כלפי רשויות המדינה אשר "מתנכלות" לשיטתו לפעילי ארגון "תג מחיר" ונוקטות בפעילות נמרצת כדי לעצור ולהעמיד לדין כל מבצע הופעל מטעם הארגון.

כמו כן, תחת הכותרת "דרכי פעולה", פירט אורבך את שיטות הפעולה לפגיעה בעצים שניטעו על ידי האוכלוסייה הערבים, גדרות ועמודי חשמל שהוקמו על ידם, וזיהום בורות מים. וכן פירט אורבך את השיטות להצתת כלי רכב ושימוש בבקבוקי תבערה.בהמשך המסמך הדריך אורבך באופן מפורט כיצד יש להצית מסגדים, כנסיות ומנזרים.
מסגדים אורבך לחם דגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד