י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגרש"מ עמאר: "הרוצח ניסה לכבות אש עם בנזין"

הראש"ל הגרש"מ עמאר מגנה בחריפות את הרצח של שירה בנקי ז"ל: "אין שום היתר ושום סליחה על המעשים האלה"

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90


"התורה אסרה רצח, ואין סליחה על דבר כזה", כך אומר רבה של ירושלים הראש"ל הגרש"מ עמאר


בראיון למהדורה המרכזית של קול ברמה אמר הגרש"מ: "התורה לא השתנתה ולא תשתנה לעולם, ומה שהתורה אסרה זה נשאר אסור. התורה אסרה רצח, התורה אסרה שאדם ייקח דין לעצמו ומי שעושה את זה זה חילול ה' נורא ואיום, זה עוון חמור מאוד. הבעיה מתחילה כשאנשים לוקחים דין לעצמם יכולים להגיע לדברים הרחוקים ביותר. יכולים לחלל שם שמים, יכולים להכפיש ציבור שלם".

"אמת", הוסיף הרב, "שהתורה אסרה עוד דברים רבים של מעשי זימה ותועבה אבל אין לאדם רשות ללכת לעשות דין לעצמו. אפילו הסנהדרין אמרו עליהם בגמרא שסנהדרין שהייתה הורגת אחת לשבע שנים יש אומרים אחת לשבעים שנה היו קוראים להם סנהדרין של רוצחים. אדם פרטי ייקח דין לעצמו? יהיה המעשה חמור ככל שיהיה זה לא נתון לרשותו של אף אחד ואין שום היתר וסליחה על הדברים האלה".

"אנחנו מצטערים זה אותם אנשים שחושבים ללכת להרוג זה בגלל שהוא ערבי והוא מוצא לו היתר כי הוא הרג יהודי, וזה בגלל שעשה מעשה חמור של תועבה, הוא מוצא לו היתר. אם חס ושלום דברים כאלה אנחנו עלולים להגיע למצב המכוער ביותר של מלחמת אחים, של שנאת אחים, לא נחרב בית המקדש אלא בגלל שנאת חינם".


הגרש"מ עמאר: המהדורה המרכזית, קול ברמה

עם זאת הוסיף הרב: "לא נשתוק ולא נחשה, נאמר את האמת בדרך המותרת בדרך המקובלת, מותר גם למחות, מותר להפגין אבל הכל עם קנה מידה נכון, צריך להתייעץ עם גדולים ולהחליט בדרך הנכונה. ברגע שאדם עושה דין לעצמו זה לא נקרא למחות. זה כמו אדם שרואה אש ולוקח צינור של בנזין כדי לכבות את האש. לשפוך דם נקי על עוון שאנחנו לא יודעים, לא היה עדים, מה זה לקחת דין ולשפוך דם? למחות בדרך הנכונה לומר רבותי זה אסור, להתפלל לה'"
ירושלים רצח שליסל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד