י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אל תהיו ישי שליסל - אל תרצחו עם המילים

כשאדם משתמש בתורה כדי לרצוח, הוא רוצח. אין כל קשר בינו לבין הדת. המעשה שנעשה לא נעשה ממניעים אידיאולוגיים

אל תהיו ישי שליסל - אל תרצחו עם המילים


אין די מילים כדי לתאר את עצמת הכאב על פטירתה של הנערה שירה בנקי ז״ל, לאחר שנדקרה על ידי אדם מעורער בנפשו, שהתחזה לדתי ועשה מעשה כה נתעב.

דתי הוא לא כל מי שחובש כיפה או מגדל זקן. יאיר לפיד צולם בכותל עם כיפה לראשו, אך אף אחד לא חשד בו לרגע שהוא הפך להיות דתי. גם זקן, לא הופך את האדם לדתי. תשאלו את הדלאי לאמה.

כאחד שגדל וחונך על ברכי החינוך החרדי, מושרשת בי העובדה כי חרדי הוא מי שחרד לדבר השם והולך בדרך התורה.

ישנם אנשים טובים רבים שעושים מעשים נפלאים, אך אין בינם ובין הדת, כל קשר. כך גם, ישנם אנשים שלבושים כחרדים ומתנהגים כחרדים, אך עושים מעשים שפלים ובזויים, כך שגם בינם ובין הדת אין כל קשר.

כשאדם משתמש בתורה כדי לרצוח, הוא רוצח. אין כל קשר בינו לבין הדת. המעשה אינו נעשה ממניעים אידיאולוגיים, אלא ממניעים אישיים, פסיכוטיים.

אלא מה? רציתם שהוא יספר לכולם שהוא מטורף? חולה נפש? ברור שלא. מה עושים? שולפים פסוק בתורה ומשתמשים בו בכדי להכשיר את המעשה הנתעב.

אך דא עקא, גם אותם מתנגדים שבזים למעשה ומשמיצים מגזר שלם האמון על מצוות התורה, עושים את אותו מעשה נתעב ונפשע, כמו הרוצח עצמו. שהרי אין הבדל בין רצח באמצעות סכין, אקדח או אבן, לרצח באמצעות מילה. בשניהם חרצת גורל.

האם כאשר אחיך או אחותך ישבו בכלא, זה הופך את כל המשפחה לפושעים? למה כשנעשה מעשה שפל על ידי אדם שמעורער בנפשו, שאת עצמו הוא אפילו יכול לייצג ובוודאי שלא את המגזר הדתי והחרדי כולו, אף אחד לא אומר די, אף אחד. לא מרים גבה ושואל למה? מה הם אשמים?.

אוקיי, נניח ואני טועה ובאמת זה קשור לכל המגזר הדתי, לכל המגזר החרדי, כפי שבאמת ראיתי, קראתי ושמעתי המון צועקים בגרון ניחר, איך זה יכול להיות, הרי דווקא בתורה כתוב ״לא תרצח״.

בדיוק לרגע הזה חיכיתי. אם כבר נזכרתם בדיבר השישי (אותו קראנו בשבת האחרונה), ״לא תרצח״, נשגב מבינתי כיצד ניתן לבנות בניין בן עשרה קומות, ללא בסיס יציב ולדלג היישר אל הקומה השישית.

מה עם הדיבר השישי ״זכור את יום השבת לקדשו״? זה תקף רק בחורף, כשלא נוח ללכת לים? זה תקף רק ביום כיפור? אה רגע, ומה עם הדיבר הראשון, אנוכי השם אלוקיך? היכן הוא? מתי דיברת איתו לאחרונה? מתי האמנת בו לאחרונה? הוא קיים רק כאשר מבקיעים גול? רק כאשר זוכים בלוטו? רק כאשר מכבי לוקחת אליפות? וודאי שלא. הוא קיים תמיד. גם כשלא נוח לנו וגם כשקשה לנו.

אלא מה, אנו בוחרים להזכר ולהשתמש בו, רק כשנוח לנו.

ואם כך, מה אותם משמיצים ומכלילים, שונים מאותו פושע נתעב? גם הוא עשה ככל העולה על רוחו ובכדי להכשיר את השרץ ואת התנהגותו המטורפת, הוא שלף ציטוט מתאים מתוך ספר החוקים היהודי והשתמש בתורה כשהיה לו נוח למטרותיו השפלות.

התשובה לכך אמורה להיות בדיוק להיפך. התחזקות באמונה, גם כשלא הכל מסתדר, גם כשיש לנו קצת תהיות. כי הרי ידוע שאדם מאמין לא שואל ומי ששואל לא מספיק מאמין.

ואהבת לרעך כמוך, זה כלל גדול בתורה. לולא התורה, אנו מאבדים את הכללים החשובים בחיינו.
בבקשה מכם, אל תהיו ישי שליסל. אתם הרבה יותר אינטליגנטים.
ישי שליסל רוצח האשמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד