ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

אל אקצא שלכם או שלנו?; תוקפי החרדים יואשמו

כתבי אישום הוגשו נגד 6 תושבי מזרח י-ם בחשד לתקיפות סדרתיות בטיילת ארמון הנציב

מעצר, צילום ארכיון
מעצר, צילום ארכיון


פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד נוח גזאווי (22), אחמד גזאווי (20), אבראהים גזאווי (18) ושלושה קטינים בני 16-17 מירושלים בגין עבירות חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, פציעה חמורה בנסיבות מחמירות ומעשה מגונה.

מכתב אישום עולה כי הנאשמים תקפו ממניע לאומני, במספר הזדמנויות, עוברי אורח יהודים ששהו בטיילת ארמון הנציב בירושלים, וגרמו למתלוננים חבלות חמורות ופציעות.

על פי כתב האישום, לפני כחודש וחצי נוח גזאווי ושניים מבין הנאשמים הקטינים הגיעו לטיילת ארמון הנציב בירושלים. באותה העת שהה בה זוג בעל חזות חרדית. אחד הנאשמים ירק על המתלונן, וכאשר המתלוננים החלו ללכת, שניים מבין הנאשמים עקבו אחריהם.

ברגע זה קפץ נוח גזאווי מהגדר ונעמד מול המתלוננים כאשר המתלוננת צועקת "שמע ישראל". המתלונן המשיך בהליכתו כשהנאשמים מקיפים אותו, דוחפים אותו ומכים אותו עד שנוח גזאווי הכה באגרוף את המתלונן.

מעוצמת המכה הוא התמוטט על הרצפה סמוך לחומה והחל לדמם מאפו. ברגע זה הבחינו הנאשמים באנשים המתקרבים למקום וברחו. כתוצאה ממכת האגרוף נשבר אפו של המתלונן והוא איבד את הכרתו לזמן קצר.

על פי האישום השני, כעבור עשרה ימים, נוח גזאווי, אבראהים גזאווי ושלושת הנאשמים הקטינים נפגשו בטיילת כאשר באותה העת המתלונן שהה במצפה אשר צופה על הר הבית. החמישה הגיחו מאחוריו והחלו לפנות אליו בדברים תוך שהם מקיפים אותו. נוח גזאווי שאל אותו "האם אלאקצא שלנו או שלכם"?

המתלונן ענה כי הר הבית גם של היהודים וגם של הערבים ונוח אמר "אלאקצא" תוך שהם מקיפים שוב את המתלונן ושואלים אותו מספר פעמים האם הוא מפחד.

נוח גזאווי התגרה במתלונן, הציע לו להתקשר למשטרה באמצעות הפלאפון שלו והחל לגעת בו. המתלונן אמר כי אינו מעוניין במגע אך אחד מהנאשמים המשיך ודחף את המתלונן. המתלונן הרים את קולו והנאשמים החלו להכות את המתלונן במכות אגרופים בגבו ובחלק גופו העליון. בתוך כך נוח הכה את המתלונן בפניו באמצעות אגרופן שהיה ברשותו, אחד הקטינים תקף את המתלונן באמצעות סכין יפנית שהייתה ברשותו וקטין נוסף הכה את המתלונן באמצעות מקל עץ בגבו.

המתלונן החל לברוח מהמקום כאשר נוח ואחד הקטינים רודפים אחריו. כתוצאה ממעשיהם נגרמו למתלונן חתכים באזור פיו, סנטרו וגבו והוא נזקק לתפרים.

ביום למחרת, כך על פי כתב האישום, הגיעו נוח ושאר הנאשמים לאזור הטיללת ושם תקפו זוג חרדים באגרופן, במכות ובקללות. ומנעו מהם להזמין משטרה.
תקיפה ירושלים ארמון הנציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד