כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הקבינט הכלכלי-חברתי התכנס; דרעי מסרב לתמוך

נתניהו - "יהיה תקציב, כי אחרת לא תהיה ממשלה למדינת ישראל"; כחלון: "אין לי ספק שנקבל את תמיכת השרים"

דרעי וכחלון, הילכו יחדיו? צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש90
דרעי וכחלון, הילכו יחדיו? צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש90


לקראת אישור התקציב מחר: הבוקר (ד') התכנס הקבינט חברתי-כלכלי. בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו "יהיה תקציב למדינת ישראל, כי אחרת לא תהיה ממשלה למדינת ישראל". שר האוצר משה כחלון: "אין לי ספק שאנחנו נקבל את תמיכת השרים".

נתניהו התייחס למחלוקות שעל הפרק: "מחר אנחנו נביא תקציב לממשלה, תקציב מאוזן ואחראי. אני העברתי למעלה מתריסר תקציבים בזמן כהונתי כראש ממשלה וכשר אוצר, ואני מכיר תמיד את אותו מצב - לכולם יש דרישות. תמיד הדרישות גדולות ממה שמצוי, אבל בסוף מקבלים את ההחלטות הנכונות - אנחנו נעשה זאת גם הפעם.

"יהיה תקציב למדינת ישראל, כי אחרת לא תהיה ממשלה למדינת ישראל, והמצב הכלכלי והביטחוני שלנו יידרדר. אני סומך על האחריות הקולקטיבית של השרים והשרות, אנחנו נעביר תקציב מחר בישיבת הממשלה".

ראש הממשלה הוסיף עוד: "דבר שני, אנחנו מכנסים היום את הקבינט כדי לדון בשורה של רפורמות שהן חשובות גם להפחתת יוקר המחייה, שהיא יעד מרכזי של הממשלה הזאת - וגם כדי להבטיח את המשך הצמיחה הורדת יוקר המחייה מתבטאת קודם כל בשורה של רפורמות לגבי הורדת מחירי המזון -'רפורמת הקורנפלקס' אשר אנחנו מובילים במשרד ראש הממשלה, הנוגעת להרבה מוצרי מזון מרוחב השוק; אנחנו עושים גם שינויים במה שקרוי "היצע הדיור", להגדיל יותר את מלאי הדירות במדינת ישראל.

"בסופו של דבר זו הדרך היחידה להוריד את המחירים; אנחנו עושים דברים בכדי להוריד את יוקר שירותי הבריאות במדינת ישראל, ביטוח משלים, ביטוח פרטי - זה ישפיע על הרבה מאוד משפחות במאות שקלים, זה לא דבר שהוא קטן ערך; ואנחנו נעשה צעדים גם לקידום משק הגז הטבעי שהוא כל-כך חיוני. קודם כל בחיבורים של מפעלים לגז, מה הטעם שיהיה גז אם הוא לא מגיע ליעדו?".

שר האוצר משה כחלון התייחס גם הוא לסוגיית התקציב העומדת על הפרק: "כפי שאמר ראש הממשלה אנחנו מגישים היום רפורמות לקראת התקציב של מחר, רפורמות משמעותיות באמת.

"אין לי ספק שאנחנו נקבל את התמיכה של השרים, כי זה, אני באמת חוזר שוב על הדברים של ראש הממשלה, תקציב חברתי ואחראי, אחראי וחברתי, שבאמת שם את האדם במרכז, שם את האזרח במרכז, לצד אחריות לצמיחת משק, ליצירת מקומות תעסוקה, לצמצום פערים, לקירוב פריפריה למרכז, גם בתחום התשתיות, גם בתחום הדיור וכמובן בתחום החינוך".

יש לציין כי נכון לצהרי היום הזה, שר הכלכלה אריה דרעי לא מתכונן להצביע בעד התקציב מחר בישיבת הממשלה, זאת לאחר שבאוצר לא הגיעו איתו להבנות בנושא מע"מ אפס על מוצרי יסוד.

כזכור, אמש נחשף ב'בחדרי חרדים' כי הפגישה שנערכה בין נציגי השר דרעי לבין אנשי משרד האוצר, ובראשם מנכ"ל המשרד שי באב"ד פוצצה, לאחר שבאוצר סירבו לקבל את דרישת השר דרעי בנושא מע"מ אפס כפי שמופיע בהסכם הקואליציוני.
דרעי כחלון שס מעמ אפס תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד