ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הפיצוץ מתקרב: האם חברי המועצה יפרשו

חילולי השבת בירושלים: חברי מועצת העיר החרדים מצהירים כי יישמעו להוראות גדולי ישראל

הפיצוץ מתקרב: האם חברי המועצה יפרשו
פלאש90


בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים', על פתיחתו הקרובה בשבוע הבא של מתחם הקולנוע 'יס פלנט' במרכז שרובר בירושלים, במסגרתו יופעלו 16 אולמות קולנוע גם בשבתות, ולאחר ששלושה מחברי וועדת הרבנים למען השבת הבהירו ל'בחדרי חרדים' כי הדברים לא יעברו בשתיקה, ואף ציינו כי ימליצו לגדולי ישראל על פרישה מהקואליציה העירונית, מגיע תורם של הפוליטיקאים להגיב.

ראשי סיעת יהדות התורה, יעקב הלפרין ואליעזר ראוכברגר, אומרים ל'בחדרי חרדים' כי אין כאן בכלל שאלה. "מה שגדולי ישראל יגידו לנו - נעשה", הם אומרים, ומבהירים כי ברגע שיקבלו הוראה לפרוש מהקואליציה העירונית כמחאה על חילולי השבת ההמוניים - יעשו זאת.

גם בש"ס הדברים ברורים, חבר המועצה אשר מישאלי אומר ל'בחדרי חרדים': אנו נפעל לפי הנחיית מועצת חכמי התורה, ומה שמרן ראש הישיבה חכם שלום כהן וחברי המועצת יגידו לנו - נעשה ונשמע.

גם חבר המועצה נחמניאל סבן מבהיר: "אנו נעשה כהוראת גדולי ישראל וככל שיורו לנו כמו שעשינו עד היום בכל דבר ובפרט במאבק על הספורטק".

סבן מוסיף ותוקף: "לעצם העניין, מתחם היס פלנט הינו מתחם בבעלות פרטית, בשונה ממתחם הסינמה ולכן אין לנו את האפשרות באופן חוקי למנוע את פתיחתו. כמובן שנעשה הכל במסגרת חוקי העזר העירוניים בכדי למנוע את פתיחתו הסדירה. כיהודי חרדי, תושב ירושלים אנח מזועזע שישנם יזמים שבטוחים שיש מקום לאתר בילוי מסוג זה בשבתות בירושלים ונעשה הכל בשביל להילחם בזה".

סגן ראש העיר ירושלים ונציג סיעת 'עץ' חיים אפשטיין מסר: לכשייכנסו חברי הוועדה למען השבת למעונו של מרן ראש הישיבה הגר״ש אוירבך ויפרסו בפניו את הבעיות, אקבל כל החלטה שיקבל מרן ראש הישיבה בענין.

חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, מגיב לבחדרי חרדים: "הכיוון אליו מובלת עיר הקודש הוא בהחלט לכיוון של הדרת הטהרה והקדושה מעיר הקודש. 'יס פלנט' הינו מתחם פרטי שבנייתו אושרה בקדנציה של מועצת העיר הקודמת, אשר כבר בתקופתה החלה הטמעת מדיניות חילול השבת וחילון העיר, מדיניות שלצערי נמשכת בקדנציה הנוכחית.

"לקראת דיוני התקציב של שנת 2016, יש לנו חברי מועצת העיר הזדמנות למגר תופעות שליליות ולחזק ולטפח תופעות חיוביות שתכליתן לייהד את העיר ולחזק את מעמדה כעיר הקודש, אני מצפה לשיתוף פעולה בין חברי המועצה הדתיים במהלך דיוני התקציב שיחלו בשבועות הקרובים."

המשנה לראש העיר ירושלים, דוב קלמנוביץ, מגיב לבחדרי חרדים: "קדושת השבת חשובה לציבורים גדולים בירושלים ומן הראוי להתחשב בהם. במהלך השנים נקבע בירושלים סטטוס קוו ולמרות השינויים הדמוגרפיים בעיר הוא נשמר. וראוי להמשיך בקיומו".

במקביל: היערכות למאבק גם ב'עדה החרדית'
במקביל, גם ב'עדה החרדית' נערכים למאבק בלתי מתפשר, כזכור, אתמול (ב) פרסם 'בחדרי חרדים' את דבריו של גורם בכיר בעדה החרדית, שאמר: "לצערם של אנשי ירושלים, ראש העיר בז למסורת ירושלים המקודשת ומאז שהשתלט על ראשות העיר באמצעות תרגילים פוליטיים, הוא מוצא כל הזדמנות כדי לרמוס את קדושתה ולערער את הסטטוס קוו שנשמר גם בימי טדי קולק".

"בבורות מדהימה, עוקר ראש העיר כל סממן של דת ומשמיד היסטוריה של מאות ואלפי שנים באמצעות מיזמים הזויים שאין להם קשר למעמדה המיוחד של ירושלים ההיסטורית.

"אם הוא חושב שבאמצעות תרגילים מהסוג הזה הוא יוכל להמשיך במלאכת ההרס באין מפריע, הוא טועה טעות חמורה. בימים הקרובים הוא יגלה שוב כי חרדי ירושלים אינם מוותרים על העיר וכי הם נכונים למאבק עיקש ובלתי מתפשר, שיזכיר לכל מי ששכח מי הקים את ירושלים ומי בסך הכל השתלט עליה באמצעות תרגילים פוליטיים נמוכים והמון יומרה חלולה".

לסיום, הצהיר: "ירושלים לא תשתוק מול הרס חומות השבת שנשמרו בין חומותיה גם בתקופה העותומנית והבריטית, ירושלים תרעש כפי שהיא לא רעשה עשרות שנים".
קלמנוביץ ירושלים חילול שבת חרדים יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד